Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Veliki trgovački centri izgubit će potrošače zbog povećanja PDV-a

Porezom na dodanu vrijednost od 23 posto slijedi nam vruća jesen i novi udar na cijene jer će veći PDV značiti veće smanjenje kupovne moći i psihološki udar na spremnost potrošača za impulzivnom potrošnjom, karakterističnom u trgovačkim centrima. Znači li to zbogom impulzivnoj kupnji i mamutskim šoping-centrima? Mišljenja su podijeljena…

Porezom na dodanu vrijednost od 23 posto slijedi nam vruća jesen i novi udar na cijene jer će veći PDV značiti veće smanjenje kupovne moći i psihološki udar na spremnost potrošača za impulzivnom potrošnjom, karakterističnom u trgovačkim centrima. Znači li to zbogom impulzivnoj kupnji i mamutskim šoping-centrima? Mišljenja su podijeljena...

Teško da će Vladinu odluku o povećanju PDV-a na 23 posto gotovo preko noći do 1. kolovoza uspjeti provesti baš svih 50.000 trgovačkih objekata u RH. Budu li njihovi radnici danonoćno radili, to bi mogli samo mali trgovci. No koliko god prilagodba trajala, činjenica jest da će i to, a i očekivano povećanje cijena u maloprodaji, ponovo osjetiti najranjiviji – potrošači.

Kupci će se preseliti u dućančiće

– Veći PDV značit će dalje smanjenje kupovne moći i psihološki udar na spremnost potrošača za impulzivnom potrošnjom, karakterističnom u šoping-centrima. To znači da će i marketinške aktivnosti trgovaca i proizvođača biti manje efikasne. Krajnji kupci preselit će se pak u manje objekte, kupovat će češće, ali s potrošnjom orijentiranom na osnovne životne namirnice – misli Dragan Munjiza, predsjednik uprave Gastro-grupe.

Trgovci će, dodaje, to iskoristiti da nadoknade maržu, koja je do sada investirana u popuste i akcije. Povećat će se cijene neprehrambenih proizvoda te proizvoda koji nisu u osnovnoj potrošačkoj košarici jer će se na njih preliti trošak izmjene informatičkih programa i cjenika na prodajnim mjestima te prekovremenog ljudskog rada zbog izvanredne situacije, što će trgovce stajati otprilike dodatnih jedan posto ukupnog prometa, prenosi Večernji list.

Trgovci u početku neće mijenjati cijene

Boris Vukelić, predsjednik Ceha trgovaca HOK-a, kaže da se u početku neće dirati cijene proizvoda. U trgovini neprehrambenom i luksuznom robom, gdje su marže veće od 30 posto, još ima prostora za rezanje. No slijedi vruća jesen, pogotovo u maloprodaji prehrambene robe, gdje više nema mogućnosti za smanjenje prosječnih marži oko 12 posto.

– Kada pada vrijednost pojedinačne kupnje, dolazi do promjene strukture potrošnje. Upravo se pad osobne potrošnje od oko deset posto odrazio na pad prometa u trgovini na malo pa rast PDV-a ne mora rezultirati linearnim povećanjem cijena – veli pak Milica Rakuša Martulaš, direktorica Sektora trgovine HGK.

Drži da bi trgovci mogli reagirati diferencirano pri tomu koje će proizvode poskupiti, a kojima zadržati cijenu na štetu vlastita profita s obzirom na to da je bitka za svakog kupca, posebno nelojalnog, jedna od najvažnijih strategija trgovaca u borbi protiv krize.


Napisao

Marketing i prodaja

Ako ste mislili da su najbolje cijene i najbolja vrijednost ono što klijente najviše privlači, pogriješili ste – to je na dnu liste prioriteta.

Financije

Iako je većina od nas upoznata s pojmom feng shui, ta je životna filozofija još uvijek velika nepoznanica, a stručnjaci tvrde kako je upravo...

Ekonomija

Biznis je težak. Ako ga ne razumijete onda je još teži. Ako jurite samo kratkoročnu novčanu korist onda vjerojatno nećete uspjeti.

Novosti

Instagram je službeno ovog vikenda predstavio novu dimenziju objava, prelazeći s kvadratnog na pravokutni format.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.