Ali, pojavom interneta promocija filmova podigla se na jednu novu i sasvim sigurno, kreativniju razinu. Marketinški stručnjaci počeli su koristiti ‘viralni’ pristup oglašavanju, a jedan od prvih i najpoznatijih primjera je kampanja za niskobudžetni horor Vještica iz Blaira iz 1999. godine. Prije prikazivanja filma, koji je sniman u dokumentarističkom stilu, filmski studio Artisan započeo je viralnu kampanju koja je sugerirala da su se nadrealni događaji u filmu – uistinu dogodili. U tom stilu je bila kreirana i službena web stranica filma, kao i foršpan, a putem internetskih foruma puštane su glasine kako je filmski materijal autentičan. Treba napomenuti da se sve to događalo godinama prije YouTubea, Twittera i Facebooka. Rezultat je bio senzacionalan: film s budžetom od mizernih 60 tisuća dolara u cijelom je svijetu na kino blagajnama okrenuo gotovo 250 milijuna dolara!
Viralni recept počeli su uskoro koristiti i drugi filmovi, odnosno studiji, a zadnjih nekoliko godina istaknule su se zanimljive kampanje za filmove kao što su Cloverfield, Vitez tame, Paranormalno i Super8. Kod navedenih primjera interes potencijalne publike poticao se skrivenim porukama i ‘tragovima’ u videozapisima i na web stranicama, čime se na specifičan način proširivala priča i svijet tih filmova te samim time stvarala dodatna medijska pozornost. Jedan od najboljih primjera u posljednje vrijeme je kampanja za nadolazeći film Prometheus (Prometej), “prednastavak” kultnog SF serijala Alien. U ovom slučaju riječ je o vrlo razrađenoj i kreativnoj viralnoj kampanji koja uključuje lažne reklame i dokumentarističke snimke iz svijeta budućnosti u kojem se odvija radnja filma, što je nesumnjivo povećalo zanimanje oko ionako vrlo iščekivanog filma.
Ali, što konkretno podrazumijeva filmski viralni marketing, i o čemu se tu zapravo radi? “Pojava viralnih videa paralelno sa službenim trailerima jest redovna praksa pri lansiranju filmova. Nedavni primjeri uključuju niz sjajno produciranih klipova za Prometeja koji su zapravo uvod u priču, produbljuju neke aspekte priče i sadržaj su za fanove kojem će se vraćati i nakon odgledanog filma. Filmovi su pričanje priča, storytelling. No, ponekad su priče prevelike i presložene te izlaze iz okvira jednoipolsatne projekcije. Stoga se dijelovi priče produbljuju i plasiraju kao zasebni videi. Njihovo plasiranje online prije samog filma je čisti marketinški potez da se stvori dodatni interes i ‘buzz’. No primjer Prometeja nije nov ili izoliran slučaj. Npr Spielbergov AI je prilikom promocije filma koristio potpuno interaktivnu kampanju kako bi približili svijet iz filma ili pak Vitez tame koji je koristio sličnu taktiku”, kazao je za Poslovni.hr Domagoj Davidović, operativni direktor agencije za direktni i digitalni marketing Proximity Zagreb.
Tekst u cijelosti pročitajte na portalu Poslovni.hr
