Nažalost, godinama se uz poduzetništvo i neke poduzetnike vežu različite afere pa je i sam pojam „poduzetnik“ postao pomalo iritantan. Međutim, radeći s malim poduzetnicima na individualnim konzultacijama i poslovnim skupovima koje Filaks organizira, svakodnevno imam priliku vidjeti veliki broj hrabrih i motiviranih pojedinaca koji kontinuirano ulažu u razvoj svoje tvrtke i doprinose zajednici u kojoj žive i rade.
U početku, za uspješan poduzetnički projekt važno je imati dobru ideju koja treba biti podržana vlastitim znanjima, vještinama i snagama kako bismo u prvim danima i mjesecima samostalno mogli graditi i voditi ono što smo zamislili. Zna se dogoditi da mali poduzetnici imaju dobre zamisli, no nažalost, sve ostanu zabilježene u nekom rokovniku čekajući bolja vremena pa to zauvijek ostane plan nikad sproveden u djelo. Postoje brojni razlozi i ograničenja zašto ne bi trebali pokrenuti vlasitti posao, a također postoje i pojedinci koji za to nisu spremni. Ključno je na vrijeme prepoznati svoj poduzetnički potencijal i ne ulaziti u projekt ako nismo disciplinirani i vrijedni. Za normalne poduzetničke projekte koji samostalno funkcioniraju na tržištu bez ičije pomoći, jako je važna pozitivna energija, kreativnost i volja vlasnika da ide dalje i kada dođu teža vremena ili kad se suoči s težom preprekom.
Mnogi danas uspješni poduzetnici kretali su od nule ili su čak posuđivali financijska sredstva da bi započeli posao. Neka istraživanja kažu da su neki današnji milijunaši u inozemstvu u prosjeku tri puta gubili sve što su imali da bi na kraju uspjeli. Ipak, za posao nije dovoljno samo željeti uspjeti, potrebno je poznavati tržište, proizvode i usluge, kupce, konkurenciju, ali i vladati brojevima i pokazateljima. Ključ uspjeha malih poduzetnika je specijalizacija i koncentracija na kreiranje dobrog odnosa s kupcima i klijentima. Za kreiranje uspješnog odnosa postoje brojne zakonitosti, a uvijek dobro dođe i osjećaj poduzetnika za ljude, kao i povratne informacije s tržišta. I na početku i na kraju, proizvodi i usluge se rijetko mogu prodavati sami od sebe pa je ključno pametno ulagati u promotivne aktivnosti. Privlačenje pažnje kupaca i klijenata i stvaranje interesa važni su koliko i kvaliteta samih proizvoda i usluga malog poduzetnika.
Za uspjeh, potrebno je biti koncentriran na puno poslovnih detalja. Ako još nije, oduševljenje poslom i kupcima trebaju postati realnost svakog sadašnjeg i budućeg poduzetnika. Ne možemo očekivati da kupci budu oduševljeni proizvodima i uslugama koje nudimo, ako sami nismo oduševljeni onim što radimo. Sama poruka lijepo je sažeta u riječima S. Baldwina: „Vatru nije moguće održavati ugaslim žeravicama, kao što ni bezvoljni ljudi ne mogu stvoriti oduševljenje. Oduševljenje u svakodnevnom djelovanju olakšava napore i svaki naporan rad pretvara u ugodnu zadaću.“
Za sve one koji u malom timu do 5 sudionika žele sudjelovati u osmišljavanju vlastitog poduzetničkog projekta, pripremili smo radionicu Novi poslovni start koja traje 30 sati od veljače do svibnja 2014.
Više informacija: http://www.filaks.hr/index.php/konferencije/321-poslovni-start
Mr. sc. Elvira Mlivić Budeš
[email protected]
www.poduzetnica.blogspot.com