Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Voda i sokovi u borbi za nepce potrošača

U zadnjih godinu dana (travanj 2015. – ožujak 2016.) potrošnja na bezalkoholna pića u hrvatskoj maloprodaji (nisu uključene diskontne trgovine, cash&carry, drogerije, specijalizirane trgovine pićima, vinarije, HoReCa kanal, institucionalna prodaja te sezonske trgovine) zabilježila je rast količinske prodaje od 4,5%, na ukupno prodanih 224,3 milijuna litara, dok je vrijednosna prodaja istodobno povećana za 6%, na utrženih 1,6 milijardi kuna.

Riječ je o kategoriji koja obuhvaća sve vrste bezalkoholnih pića, kao što su gazirana pića (najčešće cola, naranča, limun i tonic, ali dolaze i u drugim okusima ili kombinacijama), ledeni čajevi, prirodni sokovi i nektari, voćni sirupi te aromatizirane vode.

Bezalkoholna pića imaju visok udio prodaje koja se ostvaruje kroz promotivne aktivnosti. Naime, čak 43% prodaje generira se kroz cjenovne akcije uz prosječan popust od 21% ili kroz promotivna pakiranja.

Kada se radi o hidrataciji organizma, bezalkoholnim pićima najveći su takmaci voda i pivo. Stoga smo htjeli uvidjeti kakav je omjer konzumacije bezalkoholnih pića u okviru svih pića koja se primarno koriste za osvježenje.

Rezultat istraživanja ipak pokazuje da je voda omiljena vrsta pića domaćih potrošača jer ukupno 55% ispitanih hrvatskih građana najčešće pije upravo vodu.

Po učestalosti konzumacije potom dolaze voćni sirupi s 15,2% udjela, a nedaleko iza su i prirodni sokovi koje najčešće pije 12,4% ispitanika.

U trećoj jakosnoj skupini su gazirani sokovi sa 7,8% udjela te pivo koje najčešće pije 6,9% ispitanika. Mali udio (2,1%) imaju i praškasti napitci, dok ostale vrste pića najčešće konzumira 0,6% anketiranih građana.

S obzirom na važnost unošenja dovoljne količine tekućine u organizam, provjerili smo i koliko čaša vode domaći potrošači konzumiraju na dnevnoj bazi.

Možemo reći kako su rezultati vrlo osviješteni jer pet i više čaša vode dnevno pije više od dvije trećine ispitanih (67,2%). Četiri čaše svaki dan popije petina anketiranih (20,6%), a tri čaše pije 10% potrošača.

Malu konzumaciju vode od dvije čaše bilježimo kod 1,6% ispitanih, a da dnevno piju tek jednu čašu vode ističe samo 0,6% građana.

Zanimljive su i preferencije proizašle iz pitanja koliko često ispitanici konzumiraju gazirane sokove. Tako 10,6% njih ističe da gazirane sokove piju svakodnevno, a potom dolaze odgovori jednom tjedno s 15,8% udjela, nekoliko puta tjedno sa 17,9% te nekoliko puta mjesečno sa 16,2%, a rjeđe od toga gazirane sokove konzumira 30% sudionika ankete. Da ne konzumiraju gazirane sokove ističe pak 9,6% ispitanika.

Cola je, sasvim očekivano, najpopularniji okus koji kao svoj izbor ističe blizu polovice (46,7%) konzumenata gaziranih sokova. Međusobno vrlo blizu po popularnosti su limeta/limun (npr. Sprite, 7UP) s 18,2% te naranča sa 17,9% udjela. Gaziranu aromatiziranu vodu preferira pak 9,8%, a tonic 7,6% konzumenata.

I na kraju, upitali smo građane spravljaju li vlastiti sok kod kuće. Više od polovice (56,4%) ispitanika odgovorilo je potvrdno, dok preostalih 43,6% navodi kako ne rade sokove u kućnoj radinosti.

Istraživanje su proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal tijekom lipnja 2016. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina.

Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz metodu slučajnog odabira kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.