Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Vodič “Program usklađenosti poslovanja poduzetnika s propisima o zaštiti tržišnog natjecanja”

Nemojte se dogovarati o cijenama ili drugim komercijalno osjetljivim informacijama unutar vaših udruženja, ako sudjelujete na sastanku na kojem se vaši konkurenti dogovaraju o cijenama ili drugim komercijalno osjetljivim informacijama, ogradite se odmah od takvih dogovora i napustite sastanak, neke su od preporuka iz vodiča “Program usklađenosti poslovanja poduzetnika s propisima o zaštiti tržišnog natjecanja”, kojega je pripremila Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja.

Nemojte se dogovarati o cijenama ili drugim komercijalno osjetljivim informacijama unutar vaših udruženja, ako sudjelujete na sastanku na kojem se vaši konkurenti dogovaraju o cijenama ili drugim komercijalno osjetljivim informacijama, ogradite se odmah od takvih dogovora i napustite sastanak, neke su od preporuka iz vodiča "Program usklađenosti poslovanja poduzetnika s propisima o zaštiti tržišnog natjecanja", kojega je pripremila Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja.

Agencije je vodič priredila u svrhu preventivnog spriječavanja ponašanja poduzetnika koja su protivna propisima o zaštiti tržišnog natjecanja te po uzoru na Europsku komisiju i prakse drugih tijela za zaštitu tržišnog natjecanja, a objavila ga je u mjesečnom biltenu AZTN info te na svojim internet stranicama.

Riječ je o praktičnom priručniku s jednostavnim uputama za izradu pojedinačnih programa postupanja organizacija s pravilima o zaštiti tržišnog natjecanja, neovisno o njihovoj veličini ili djelatnosti odnosno tržištima na kojima posluju.

Naime, praksa provođenja propisa o zaštiti tržišnog natjecanja u Hrvatskoj je pokazala da, unatoč tome što je riječ o prisilnim propisima, do njihove povrede vrlo često dolazi zbog neznanja menadžera i zaposlenika i njihove neupućenosti u te propise, navode iz Agencije i ističu da je zaposlenike potrebno stalno educirati kako bi mogli prepoznati situacije u kojima se mogu povrijediti propisi iz područja zaštite tržišnog natjecanja.

Veliki poduzetnici, osobito oni koji posluju na više različitih tržišta, uglavnom imaju i provode neki oblik programa u svrhu usklađenosti njihova postupanja s propisima o zaštiti tržišnog natjecanja odnosno imaju svoj interni “kodeks ponašanja“. Kod srednjih i malih poduzetnika takav je pristup uglavnom rijetkost i to najčešće zbog nedostatka financijskih i kadrovskih resursa, napominju iz AZTN-a.

Stoga su, kako dodaju, u cilju pomoći svim poduzetnicima, kako velikim, a osobito srednjima i malima, priredili praktične upute za pomoć pri izradi i provođenju programa usklađenosti poslovanja poduzetnika s propisima o zaštiti tržišnog natjecanja, a upute je moguće prilagoditi poslovanju svakog poduzetnika neovisno o djelatnosti i tržištima na kojima posluje.

Program je strukturiran u pet cjelina – temeljni postulati tržišnog natjecanja; prevencija; identifikacija rizika; upravljanje rizikom i preporuke.

U prvoj cjelini se detaljno pojašnjavaju svi oblici teškog ograničenja tržišnog natjecanja – horizontalni sporazumi, vertikalni sporazumi i zlouporabe vladajućeg položaja – te koje su njihove praktične pojavnosti.

Upute identificiraju i rangiraju moguće rizike povrede propisa, a poduzetniku nude i smjernice za prepoznavanje potencijalnih rizičnih situacija. Zaključno, nude i alate za upravljanje rizicima odnosno za njihovo svođenje na najmanju moguću mjeru te kratke preporuke.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.