Prvi ovogodišnji val hladnoće na europskom kontinentu uvelike se odrazio i na potražnju online potrošača, pokazuju to podaci Heureka grupe kojoj pripada i domaći portal za usporedbu cijena, Jeftinije.hr.
Pregledali smo i usporedili potražnju online kupaca srednje i istočne Europe na platformama za usporedbu Heureka grupe i ponovno uočili velike sličnosti u ponašanju potrošača. U svim analiziranim državama, u proteklih tjedan dana, primijetili smo značajan porast potražnje za zimskim gumama, automobilskim akumulatorima i lancima za snijeg, ali i opremom za zimske sportove.
Slovenija | Hrvatska | Srbija | Češka | Slovačka | Mađarska |
Skije 201 % | Zimske gume +106 % | Zimske gume +190 % | Akumulatori+128 % | Akumulatori +105 % | Klima uređaji +76 % |
Pancerice +187 % | Cjelogodišnje gume +86 % | Putni koferi +93 % | Lanci za snijeg+89 % | Naočale za skijanje + 77 % | Radijatori +67 % |
Zimske gume +99 % | Pancerice +69 % | Hladnjaci s frizerom +82 % | Kacige za snowboard +59 % | Bojleri +57 % | Bojleri + 42 % |
Izvor: Jeftinije.hr, interni podaci
Kod hrvatskih je potrošača sličnost u pretraživanjima s ostalim tržištima CEE regija bila najočitija u kategoriji zimskih guma za kojima je potražnja porasla 106 % u odnosu na tjedan ranije te u kategoriji pancerica čija je potražnja porasla za 69 %. Dvije spomenute kategorije bile su među najtraženijima i kod naših susjeda: u Sloveniji je potražnja za zimskim gumama porasla za 99 %, za pancericama 187 %, a vrtoglavi porast potražnje zabilježen je i u kategoriji skija za kojima je potražnja porasla za više od 200 % u samo tjedan dana. U Srbiji su među najtraženijima bile zimske gume s rastom potražnje od 190 %.
Slično smo primijetili i na ostalim tržištima Heureka grupe, kod čeških, slovačkih i mađarskih potrošača. Među najtraženijim kategorijama u proteklih tjedan dana našli su se automobilski akumulatori, lanci za snijeg, zimske gume i oprema za zimske sportove. Uz navedene kategorije, u cijeloj CEE regiji potrošači su pojačano pretraživali i opremu za grijanje. U Češkoj i Slovačkoj dominirala je potražnja za bojlerima koja je porasla gotovo 60 %, dok su kod mađarskih potrošača među najtraženijima bili klima uređaji i radijatori.