Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Zaobiđite zamke regresije

Svaku transformaciju prate “bolovi odrastanja”, no oni su itekako vrijedni – posebice kada se dogodi promjena na koju se već dugo čekalo

Tijekom ove pandemije svaki je poduzetnik u nekom trenutku shvatio ozbiljnost situacije, osjetio njezin teret i morao sam sebi priznati da će stvari od sada biti drugačije. S malo ili nimalo informacija o tome kako će kriza utjecati na njihovu industriju, kupce i poslovanje u cjelini, bili su prisiljeni svoje poslovanje brzo prilagoditi trenutnoj situaciji.

Svaku transformaciju prate “bolovi odrastanja”, no oni su itekako vrijedni – posebice kada se dogodi promjena na koju se već dugo čekalo. Budući da ste već napravili potrebne prilagodbe i napravili zaokret u svome poslovanju, vrijeme je da otpustite svoj san o povratku na “staro normalno” i prihvatite transformaciju. Da biste to učinili, morate izbjeći zamke koje vas mame natrag u stari, istrošeni način razmišljanja. U nastavku teksta navodimo tri uobičajene zamke na koje biste mogli naići u ovom prijelaznom vremenu.

Zamka #1: Zanemarivanje glasa vaših zaposlenika

U tradicionalnim hijerarhijskim organizacijama lideri i zaposlenici odvojeni su zapovjednim lancem. Ovakva struktura nije više pogodno tlo za rast produktivnosti i inovacije. No tvrtke su tijekom pandemije bile primorane gotovo preko noći napraviti mnoge promjene koje su zahtijevale da lideri više surađuju ​​sa zaposlenicima. Tražeći načine da se što bolje snađu u promjenama, poticali su otvorenu komunikaciju i razmjenu feedbacka, što je uvelike unaprjeđivalo cjelokupni rad.

Kao lider, jako je važno da nastavite poticati zaposlenike na kreativno razmišljanje i izražavanje svojih stavova. No imajte na umu da se mnogi zaposlenici još nisu naviknuli na to. Prisustvovala sam jednom sastanku na kojem se nijedan od šest menadžera nije usudio izreći niti jednu kritiku vezanu uz rad tvrtke. Ljudi su se naviknuli održavati status quo pa će biti potreban određeni napor da se to nadvlada.

Trebat ćete pojednostaviti prilike za diskusiju i pomoći zaposlenicima da se osjećaju ugodno kada izražavaju svoje mišljenje. Za to često neće biti dovoljni samo redovni sastanci. Primjerice, tvrtka IQTalent Partners svakih osam tjedana okuplja male grupe kako bi zaposlenici razgovarali u opuštenom okruženju. To je ono što će vas poticati da napredujete – neučinkovito ponavljanje tuđih riječi i mišljenja stvar su prošlosti.

Zamka #2: Imitacija

Ono što funkcionira kod jednog zaposlenika, neće nužno funkcionirati i kod drugog. Ekstrovertiranim zaposlenicima možda će biti teže prihvatiti rad na daljinu jer će im nedostajati ljudska interakcija. Roditelji s malom djecom će pak, s druge strane, možda čupati kosu pokušavajući raditi normalno svoj posao dok istovremeno trebaju zabavljati svoju djecu i brinuti o njihovom školovanju.

Ako ste na početku pandemije uložili dodatno vrijeme slušajući zaposlenike, ne vraćajte se distanciranom pristupu. Nastavite održavati jedan-na-jedan sastanke s njima – pitajte ih s kojim se preprekama suočavaju i kako im prilagodbe u rasporedu mogu pomoći da zadrže svoju produktivnost.

Ekstrovertiranim zaposlenicima možda će biti teže prihvatiti rad na daljinu jer će im nedostajati ljudska interakcija.

Važno je individualno pristupiti svakoj osobi u timu. Opća pravila i ankete više neće biti dovoljni. Prepustite zaposlenicima konačnu odluku gdje je to moguće. Twitter, primjerice, dopušta zaposlenicima da odluče hoće li radije “zauvijek” raditi od kuće. Što više vjerujete svojim zaposlenicima i nudite im rješenja koja odgovaraju njihovom životu, to će oni biti angažiraniji i usklađeniji s vašom kulturom i vizijom.

Zamka #3: Pretjerano opuštanje

Može biti primamljivo gledati na pandemiju kao na krizu koju treba nadvladati da bismo se mogli vratiti “starom normalnom”. Međutim, ako to učinite, propustit ćete priliku da se trajno promijenite nabolje. Sve ovisi o tome kakva je vaša perspektiva – je li čaša napola prazna ili napola puna?

Nemojte se pretjerano opustiti. Iskoristite rješenja do kojih ste bili primorani doći i nastavite razmišljati o novim načinima za poboljšanje svoga poslovanja. Motivacijski govornici i edukacijski stručnjaci u tome vam zasigurno mogu pomoći. Nemojte se fokusirati samo na broj klijenata i dobit jer nećete moći sagledati ukupan potencijal vaših zaposlenika i cijele tvrtke.

Nitko ne zna kako će sljedeća faza pandemije utjecati na tvrtke. Vrlo je vjerojatno da će i dalje gurati lidere prema inovativnijem, digitalnom svijetu. Izbjegnete li zamke starog načina razmišljanja, osigurat ćete da vaše poslovanje bude održivo i kompetitivno u godinama koje dolaze.

 

Izvor manager.ba/poduzetnik.biz


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.