Zašto je turizmu potreban PR?

Putopisna reportaža o destinaciji s potpisom poznatog inozemnog blogera, zanimljiv članak o arhitekturi i dizajnu vašeg hotela u časopisu specijaliziranom za uređenje interijera, fantastični recepti vašeg glavnog chefa kao preporuka urednika vrlo čitane gastronomske tiskovine… A vi ste ponovno dio marketinškog, svake godine sve mršavijeg, budžeta potrošili na jednu osminu minijaturnog oglasa u tiskovini koja iz mjeseca u mjesec ima sve nižu nakladu i ne znate je li vam se vratilo išta od uloženog. Jeste li uopće razmislili o PR-u?

Oglašavanje ili PR?

Činjenica je kako većina marketingaša u hotelijerskoj industriji (čast izuzecima) razmišlja vrlo tradicionalno. To znači da vaš marketinški plan uključuje određeni budžet za zakup medija i plaćene oglase na određenim tržištima, kako biste ciljanoj publici prenijeli vašu poruku. I to je to. Nema PR-a, in-house evenata, photoshootinga, zanimljivih reportaža, intervjua. No, jeste li sigurni da ste poslali pravu poruku, na pravi način i na pravoj platformi? Često se i sami borite s mišljenjem da je marketing “nužno zlo” i “skup sport” umjesto ciljane i strateške investicije.

Naravno da je oglašavanje važno i potrebno, ali dok god nemate efikasne načine mjerenja koliko je određena kampanja imala utjecaja na booking, to ne bi trebao biti jedini način na koji dopirete do vaših ciljanih javnosti – budućih gostiju, opinon makera i, naravno, medija. Također, izostanak PR aktivnosti u hotelijerskoj industriji najčešće proizlazi iz nerazumijevanja što je to PR i koja je razlika između marketinga i PR-a. Hotelijeri i direktori hotela često smatraju marketing “ozbiljnim” i “mjerljivim” alatom, a PR prilično nepouzdanim, nepoznatim, neozbiljnim i zaobilaze ga u širokom luku.

Možda se i vi pitate, što je to uopće PR? Treba li mi to? PR u hotelijerskoj industriji obuhvaća aktivnosti poput distribucije priopćenja za medije, organizacije zanimljivih evenata, press tripova, vođenje korporativne komunikacije, plasiranje intervjua i ciljanih kreativnih priča u poslovnim medijima, suradnju s poznatim osobama, budućim ambasadorima brenda, strategiju nastupa na društvenim mrežama…

Još niste sigurni zašto vam treba PR? Zbog kredibiliteta, za početak.

Svi dobro znaju kako ste oglas koji ste platili – vi napisali. PR generira priče koje je napisala treća strana kojoj se vjeruje. Gosti će vjerovati novinarskom integritetu mnogo više nego plaćenom oglasu. Jezikom brojki – možete platiti oglas 1/1 u najčitanijem dnevnom listu 15.000 kuna primjerice ili možete koristiti PR koji će generirati besplatan članak u tom listu koji će čitatelji uistinu pročitati i vjerovati mu. Kako to zvuči za ROI? Čitate li vi plaćene oglase?

Zanimljivo je kako su proteklih godina, kada su zbog ekonomske krize svi smanjivali marketinške budžete, najčešće to činili baš nauštrb PR-a, iako je dobro poznato kako su Odnosi s javnostima najmanji trošak od svih marketinških alata, koji donosi odlične rezultate. O PR-u se uvijek nekako razmišlja usput, umjesto kao strateški dio kampanje.

Kako ispričati priču o sebi?

Dakle, idemo na posao! Što biste trebali napraviti kako biste iskoristili sve mogućnosti PR-a?

  • Za početak važno je napraviti jasnu skicu dosadašnjeg stanja komunikacijske strategije. Detektirajte točku u kojoj se nalazite i način na koji komunicirate brend. Koja je percepcija vašeg hotela ili destinacije? Koja je poruka koja šaljete? Je li baš to poruka koju želite predstaviti vašim javnostima? Trebate li je možda modificirati? Pojačati?
  • Razmislite kome se obraćate. Koja su tržišta i ciljne skupine kojima želite prenijeti poruku?
  • Kakav je sadržaj poruke? Inspirativan, zanimljiv ili puko nabrajanje tehničkih detalja u stilu: broj soba, veličina sobe… Jeste li možda zaboravili reći ono najbitnije? Kakve su fotografije kojima predstavljate vaš brend? Prenose li emociju ili izgledaju kao iz rubrike Nekretnine na Njuškalu?
  • Tko se brine za Odnose s javnošću u vašem hotelu, resortu, destinaciji? To bi trebao biti stručnjak s iskustvom u radu s medijima, vještinama pisanja, javnog nastupa i velikom kreativnošću.

“Da mi ostane zadnji dolar, uložio bih ga u PR!”

Moć PR-a je dobro poznata i dokazana. Upravo je PR najefektivnija metoda u promociji turizma i putovanja. Doživljaj putovanja ljudi vezuju uz emocije, priču koju žele ispričati, uspomene koje će pamtiti. Upravo takva treba biti i vaša komunikacija. Emotivna, zanimljiva, slikovita, pamtljiva. Možete li te emocije prenijeti hladnom formom oglasa? Ako se koristi na pravi način, PR je izuzetno učinkovito sredstvo i komunikacijski alat koji omogućava jačanje brenda – hotela, hotelskog lanca, destinacije. Prenosi poruku kojoj se vjeruje i priča priču koja će generirati interes kod potencijalnog gosta. Ciljanom komunikacijskom strategijom privući ćete pozornost i minimizirati negativne kritike.

Jedino mi još preostaje citirati Billa Gatesa:

“Da mi ostane zadnji dolar, uložio bih ga u PR!”

Što čekate?

Elizabeta Penić, general manager Lollipop komunikacije

Izvor: Poslovni turizam, 27.01.2015.

Podijeli

Odgovori

Top