Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Lifestyle

Zašto morate poznavati pozitivnu psihologiju u poslovnom svijetu

Pozitivna psihologija poseban je dio psihologije koji se ne bavi samo različitim konceptima koji pojedinca usrećuju, kao što su optimizam, sreća, osobni rast, lična snaga, psihičko blagostanje, mudrost, kreativnost…

Poduzeća koja žele uspješno poslovati, pojedinci koji žele kvalitetno živjeti te uživati u životu, sve su svjesniji važnosti pozitivne psihologije. Zanimanje za pozitivnu psihologiju u zadnjih dvadeset godina značajno raste, pa i u javnoj upravi, u školstvu, dakle svugdje gdje je moguće apliciranje spoznaja pozitivne psihologije.

Pozitivna psihologija poseban je dio psihologije koji se ne bavi samo različitim konceptima koji pojedinca usrećuju, kao što su optimizam, sreća, osobni rast, lična snaga, psihičko blagostanje, mudrost, kreativnost… već proučava i što omogućava optimalno djelovanje većeg broja ljudi te kako dobri socijalni odnosi utječu na dobro psihološko blagostanje pojedinca. Pojedinci i skupina su povezani, u interakciji su.

Time da se pozitivna psihologija bavi pozitivnim mišljenjem i pozitivnim osjećajima pak pokušava utvrditi i koji su oni čimbenici koji svakom pojedincu i skupinama omogućavaju da su uspješni i napreduju te da su sretni. Pri tomu je sigurno najvažnije pozitivno mentalno zdravlje pojedinca – kako se razvija i uspijeva, koliko je pri tomu emocionalno vitalan, koliko uspješno funkcionira u socijalnom okruženju, poduzeću …

Kako bi naš život bio kvalitetniji te vođenje i suradnja s drugima učinkovitija, stoga je ključno poznavanje važnosti pozitivne psihologije.

Često se pitamo što je zapravo sretan život? Je li to novac, vlast, kuće, automobili? Christopher Peterson, osnivač pozitivne psihologije misli da nisu. Uvjeren je da nas najviše usrećuju drugi. Novac je iznimno važan za sreću ljudi koji su siromašni, ali je, ako su financijski osigurani, mnogo manje važan. Tada su najvažniji drugi čimbenici kao što su sloboda, međusobni odnosi, zadovoljstvo, kvaliteta života i povjerenje.

Univerzalna definicija o sreći koja bi važila za sve ljude ovoga svijeta ne postoji. Sreća je kompleksna stvar, povezana s osjećajima pojedinca te društvenim osjećajima. Znanstvenici – psiholozi na sveučilištima po svijetu produbljeno istražuju pozitivnu psihologiju koja ne proizlazi iz pogrešaka i poraza, već se temelji na pozitivnoj snazi ljudi.

Ipak, sreća nije genetika ili sudbina, već se na nju može utjecati. Sreće se dakle možemo priučiti, stoga vam predlažemo da razmislite o pozitivnim stvarima u svom životu, budite neovisni, hrabri, vedri, budite znatiželjni, neprestano učite, oduševljavajte se, naučite uvažavati sebe, ali ujedno budite dobroćudni i sućutni. Uživajmo u životu koji živimo.

Uzmite si vrijeme, pročitajte članke, uzmite u ruke knjige, pogledajte video snimke, razmislite o sebi, postavite si pitanje kako biste morali živjeti da biste bili sretni. Na slovenskom jeziku je 2012. godine izašla prevedena knjiga SREĆA velika knjiga o sreći, u njoj ćete pronaći mnogo preporuka.

Za poslovne ljude i menedžere je zanimljiva Pozitivna psihologija na radnom mjestu koja se bavi otkrivanjem čimbenika koji tako pojedincu kao i skupini omogućavaju razvoj i optimalno djelovanje u radnom okruženju. Čovjek koji na poslu nije sretan, ne može biti uistinu sretan. Stoga je itekako važno pozitivno ponašanje u radnom okruženju, ponašanje koje je usklađeno s vrijednostima. Morate biti svjesni da su zadovoljni zaposlenici s visokom razinom dobrog osjećanja bolji suradnici, pomažu zaposlenicima, imaju bolje socijalne odnose te tako povećavaju uspješnost poduzeću. I to se može naučiti.


Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.