Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Zašto na Internetu ima toliko akcija i popusta?

Glavni razlog zašto web trgovine nude popuste svojim kupcima definitivno je manevarski prostor koji imaju oko određivanja cijena, u odnosu na trgovine u šoping centrima i na ostalim fizičkim lokacijama.

Web trgovina u našoj zemlji još nije dosegnula svoj vrhunac, ali njezin promet značajno je porastao posljednjih godina, što zbog efekta pandemije, što zbog praktičnosti koju su kupci otkrili naručivanjem proizvoda i usluga putem Interneta.

Nema sumnje, mogućnost da vam željeni artikl dođe na kućni prag ugodna je novost u svijetu trgovine, kao i detaljne tekstualne te video upute koje možete provjeriti na prodajnim online stranicama vaših proizvoda.

No, ono što je najveće osvježenje koje je došlo s web shopovima svakako su akcije i popusti. Naime, osim tvrtki koje prodaju izrazito luksuznu robu, svi ostali se natječu da vam ponude što više kupona s popustima, a nekad i personalizirane popuste baš na onim proizvodima o kojima razmišljate da ih kupite.

Do te eksplozije promocija i popusta nije došlo slučajno, jer nastali su iz osnovnih principa na kojima počiva e-trgovina te služe kao moćan marketinški alat, koji će od vas učiniti vjernog i zadovoljnog kupca.

Niži troškovi poslovanja od fizičkih trgovina

Glavni razlog zašto web trgovine nude popuste svojim kupcima definitivno je manevarski prostor koji imaju oko određivanja cijena, u odnosu na trgovine u šoping centrima i na ostalim fizičkim lokacijama.

Naime, kad vodite online shop treba vam samo skladište u kojem ćete držati vašu robu, bez potrebe za plaćanjem najma poslovnog prostora za vaš dućan, kao ni zapošljavanja osobe koja će se brinuti o kupcima kad uđu u vaš lokal.

Na vama je tek postići dogovor s dostavnim službama te riješiti proces kartičnog plaćanja, kako biste imali sve što je potrebno da ljudi kupuju, a vi im uspješno šaljete proizvode u njihov dom. Taj princip značajno je smanjio troškove poslovanja i dao više prostora tvrtkama za davanje popusta, što puno znači kupcima koji napokon mogu dobiti željene proizvode i usluge po cijeni koju smatraju poštenom.

Novi standardi korisničkog iskustva

Popusti ne samo što su produkt nižih troškova poslovanja web trgovina u odnosu na fizičke, već su se pojavili i zbog novog standarda odnosa prema kupcima, koji smo posljednjih godina preuzeli iz zapadne Europe.

Naime, danas se od vas traži da svojim kupcima pružite besprijekorno korisničko iskustvo, što uključuje jasnu i ljubaznu komunikaciju te povremene znakove pažnje, poput popusta.

Ako netko često kupuje od vas, tada obično smatra da zaslužuje više pogodnosti, zbog čega se pojavila ideja programa vjernosti koja se iz web trgovina proširila na one fizičke. Prema toj ideji osoba koja je vaš lojalan kupac zaslužuje najbolji tretman, poput besplatnih eura na korisničkom računu koje dobiva sa svakom kupovinom te dodatnog popusta povodom rođendana.

Do poplave popusta došlo je i zato što napokon imamo žestoku konkurenciju na domaćem tržištu, kakva već odavno vlada diljem Europe. Osim online trgovina, dobar primjer za to su i priređivači igara na sreću. Naime, kad je u pitanju bonus kladionica koja drži do sebe mora ga dati korisnicima, jer svi ga daju novim igračima u Hrvatskoj, kao i postojećim korisnicima, što znači da onaj tko škrtari na pogodnostima više ne može pratiti konkurenciju. 

Pa unatoč tome što igračima dijele besplatna sredstva za igru, online kladionice svejedno ostvaruju izdašan profit u našoj zemlji, a isto vrijedi i za web trgovine koje su se odlučile pokrenuti neku akciju, svjesne da će se odreći dijela zarade na svakom artiklu, no ona će količinski biti još veća kad u potpunosti očiste svoje skladište.

Utjecao i internetski marketing

Osim nižih troškova poslovanja i trenda brige za vlastite korisnike, na eksploziju promotivnih akcija utjecalo je moderno oglašavanje, koje precizno cilja potencijalne kupce.

Tako je nastala ideja personaliziranih bonusa koji će stići u vašu elektronsku poštu, jednom kad sustav detektira da odmjeravate neki proizvod ili uslugu, bez da ste se odlučili proći kroz proces plaćanja.

Po istom principu funkcionira i takozvani remarketing, koji ćete detektirati jednom kad vas počnu pratiti oglasi za neki proizvod gdje god se pojavite, nakon što ste posjetili web trgovinu koja ga prodaje. Remarketing također počiva na ideji nuđenja popusta potencijalnom kupcu koji nije finalizirao kupovinu, a taj popust će ga zatim pratiti na kojoj god se web lokaciji pojavi, uključujući i društvene mreže.

U svakom slučaju, popusti i akcije pozitivna su stvar bez koje je danas prodaja gotovo nezamisliva, pogotovo na Internetu. Nadajmo se da će se taj trend samo nastaviti i da ćemo još dugo imati slobodno tržište s mnogo konkurencije, jer to je situacija u kojoj kupci najbolje prolaze.


Pročitajte još:

Marketing i prodaja

Kod vođenja prodajnih razgovora dobro obučen prodavač ne prelazi odmah na stvar tj. ne počinje prodavati odmah jer zna da je za uspješnu prodaju...

Komentari

S eksplozijom e-trgovine raste i broj skladišta diljem svijeta. Naime, s procijenjenih 151.000 skladišta u 2020. očekuje se rast na 180.000 skladišta do 2025....

Ljudski resursi

U prilogu donosimo 7 koraka pomoću kojih ćete djelovati uvjerljivo, te se prezentirati i pokazati kako ste osoba koja posjeduje integritet.

Komentari

'Recite nam nešto o sebi' je pitanje koje nećete moći izbjeći ni na jednom intervjuu za posao.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.