Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Zaustavljen pad ulaganja u oglašavanje u hrvatskim medijima

Foto: pixabay.com

Prema podacima Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje (HURA) u 2014. godini oglašivači su kroz zakup oglasnog prostora u hrvatskim medijima uložili 1.408.000.000 kuna, što je 1% više nego godinu ranije. Najveći rast zabilježilo je ulaganje u internetsko oglašavanje i to od 9%. Pored klasičnog display oglašavanja, podaci pokazuju rast oglašavanja kroz tražilice i društvene mreže.

Povodom objave podataka, članica Uprave HURA-e Rajna Cuculić izjavila je: “Iako je riječ o malom porastu ulaganja u oglašavanje, bitno je istaknuti kako ovim podatkom nakon šest godina kontinuiranog pada investicija u oglašavanje u medijima dolazi do pozitivnog preokreta. Nadamo se da će se ovom pozitivnom promjenom u narednom vremenskom periodu dodatno povećati volumen oglašavanja u medije i time u potpunosti dovesti do novog pozitivnog trenda u industriji oglašavanja.”

Podaci HURA-e pokazuju kako oglašavanje na televizijama i dalje iznosi polovinu ukupnog volumena oglašavanja, te bilježi rast od 4%. U segmentu televizije najveći rast oglašavanja događa se na tzv. tematskim Pay TV kanalima, odnosno kanalima koji se mogu pratiti isključivo kroz IPTV i kabelsku platformu. Na ovim kanalima udvostručen je broj TV spotova u odnosu na godinu prije, no ukupno ulaganje iznosi tek 1% ukupnog ulaganja u televizijsko oglašavanje.

U 2014. godini raslo je i ulaganje u oglašavanje na radiju od 6%, dok se trend pada ulaganja u oglašavanje kroz tisak i dalje nastavlja, pa je u 2014. godine uloženo 7% manje budžeta nego li u godini prije. Manji pad od 3% zabilježen je i u vanjskom oglašavanju.

Najveći rast u oglašavanje gledano prema industrijama ostvaren je sektoru hrane, trgovine i financija.

AdEx (Advertising Expenditure) je pojam koji se odnosi na potrošnju u oglašavanje, odnosno zakup medijskog prostora u primarnim komunikacijskim kanalima kao što su televizija, novine, magazini, radio, posteri i internet.  Podaci predstavljaju procjenu netto investicije u oglašavanje, odnosno zakup medijskog prostora po tipu medija u milijunima kuna. Podaci ne uključuju kreativu, produkciju i specijalne formate.

Primarni izvori podataka za procjenu su:

  • MediaPuls (IpsosPuls)
  • AGBNielsen
  • FINA
  • Medijske agencije HURA-e

 


Marketing i prodaja

Ako ste mislili da su najbolje cijene i najbolja vrijednost ono što klijente najviše privlači, pogriješili ste – to je na dnu liste prioriteta.

Marketing i prodaja

Odgovor na pitanje kako napisati dobar naslov koji prodaje, kao i veliki značaj koji naslovi imaju u svijetu marketinga, temelji se na psihologiji čovjeka.

Komunikacija

Ako nešto možete učiniti, ili sanjate o tome da to učinite – započnite. Smjelost ima u sebi genijalnost, moć i magiju. Suvremena psihologija je...

Financije

Sve više štediša rješenje pronalazi u fizičkom investicijskom zlatu namijenjenom dugoročnoj štednji i ulaganju.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.