Vina Kabola piju se u najboljim restoranima, a imanje s vinogradima i romantičnom kamenom stancijom u blizini Momjana nezaobilazna je destinacija ljubitelja vina i skladne arhitekture. Njegovu ljepotu otkrila je filmska i glazbena industrija pa su se tu snimali kadrovi triler-komedije The Hitman’s Wife’s Bodyguard, a jedinstveni ambijent ovog mjesta privukao je Luku Šulića i Stjepana Hausera koji su tu prije nekoliko godina snimili spot za temu Love iz kultnog filma Kum. Razgovarali smo s njezinim vlasnikom Marinom Markežićem, avangardom u hrvatskom i istarskom vinarstvu.
Prvi ste u Hrvatskoj počeli s njegovanjem vina u amforama.
Oduvijek sam duboko vjerovao da malvazija ima izniman potencijal i da se od nje može napraviti ozbiljno vino koje dugo traje, pa smo prvi počeli s duljim maceracijama. Macerirana vina su kompleksnija, elegantnija, s dugim završetkom. Kupili smo amfore u Gruziji izrađene od posebne vrste gline i postavili ih u dvorištu naše vinarije. U njima je grožđe u kontaktu s talogom šest mjeseci. Na tržište je izišla prva Malvazija amfora berbe 2005., a naše Malvazije iz amfore izlaze svake tri godine na tržište, jer upravo toliko treba vinu za eleganciju, punoću i novu dimenziju. I naš Teran Amfora daje iznimne rezultate.
Što je za vas vino?
Vino je stil života, s njim se živi, diše, osluškuje ga se, neraskidivi je dio naše istarske tradicije, odraz je karaktera vinara i u suglasju je s prirodom. A prirodu se treba duboko poštivati. Stoga sam iznimno ponosan što smo još od 2009. u potpunosti prešli na ekološku proizvodnju Kabola vina i maslinovih ulja.
Koje vaše vino preporučate za ljeto?
Naš rose Rosa pravo je osvježenje u toplijem dijelu godine. Izraženog mirisa s notama maline i šumske jagode i lijepom bojom trešnje, suho je i mekano vino od poznate istarske sorte teran, srednjeg tijela, ugodne svježine i blagih tanina. Harmonično, intenzivnog okusa, na „after tasteu“ osjeća se nota aronije.
Pandemija je snažno pogodila i Koliki je pad posjeta ove godine u vašoj vinariji koja je jedna od najljepših svjetskih vinarija?
Iako smo na početku pandemije uistinu mislili da ove godine od turizma neće biti ništa, već prvih dana popuštanja mjera dobili smo dosta upita. Ljudi su se zaželjeli normalnog života, putovanja, dobrih vina. Istra je atraktivna destinacija, automobilom se dolazi relativno brzo iz europskih gradova, vole nas gurmani i ljubitelji vina, a industrija putovanja vrlo je fleksibilna i brzo se oporavlja nakon kriza. Ipak obim gostiju u odnosu na prošlu godinu očekivano je u padu, a u našoj vinariji iznosi 50 posto lanjskog prometa. No optimisti smo pa u kolovozu i posezoni očekujemo porast posjeta i nadamo se da će se iduće godine sve vratiti na staro.