Kornati, Krka, Zlarin, Murter, Prvić, Krapanj, Grebaštica, Primošten, Šibenik, Vodice, Rogoznica, Drniš, Pakovo Selo, Knin, Skradin… popisu nikad kraja. Kad imate toliko ljepote na relativno malom prostoru teško je odabrati što posjetiti u nekoliko dana odmora. S tim slatkim problemom suočeni su svi koji posjete Šibensko-kninsku županiju. Ne preostaje ništa drugo nego produljiti odmor ili se vratiti i nastaviti tamo gdje ste stali.
„Uz ljepote dvaju Nacionalnih parkova Krke i Kornata, kao i šibenske Katedrale Sv. Jakova pod zaštitom UNESCO-a, naša županija pruža obilje mogućnosti za uživanje i odmor. Svakako moram istaknuti nautički turizam budući smo zbog fenomenalnog akvatorija i Kornata nezaobilazna nautička destinacija. Kulturni turizam, eno-gastro turizam, ruralni turizam, aktivni turizam… mnogo je razloga za dolazak“, ističe Željana Šikić, direktorica Turističke zajednice Šibensko-kninske županije. Ova je županija od siječnja do kraja travnja zabilježila porast od 19 posto u dolascima i 26 posto u noćenjima u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
U prva četiri mjeseca vašu je županiju posjetilo više od 53.400 gostiju koji su ostvarili 168.570 noćenja. Sudeći po tim rezultatima nastavlja se pozitivan trend iz 2016.?
Iza nas stoji iznimna turistička godina koju smo zaključili s povećanjem od čak 17 posto u odnosu na 2015. Istaknula bih povećanje u segmentu nautike od čak 11 posto. Upravo ovaj oblik turizma u proteklih nekoliko godina bio je u stagnaciji ili minusima. Iznimno me veseli i povećanje u segmentu domaćih gostiju, koji čine više od 20 posto udjela u ukupnom broju noćenja. Iako je teško je očekivati da ćemo ponoviti prošlogodišnje odlične indekse, ovakvi rezultati motivacija su da radimo još više i još bolje.
Otkrivaju li Šibensko-kninsku županiju gosti iz novih destinacija?
Sve je više turista iz dalekih zemalja, osobito iz Koreje u kojoj smo posljednjih nekoliko godina prisutni na turističkom sajmu u Seulu. Gostima iz tih zemalja iznimno je zanimljivo naše kulturno i prirodno naslijeđe poput nacionalnih parkova i UNESCO baštine.
Koja su vam najvjernija emitivna tržišta?
Njemačka je naše najvjernije emitivno tržište koje u ukupnom udjelu zauzima relevantnih 15 posto. Veseli činjenica da je u prošloj godini zabilježen porast s tog tržišta od čak 13 posto. Rezultat je to intenzivnog rada, online marketinga i prisutnosti na sajmovima i prezentacijama u Njemačkoj. Nijemce slijede gosti iz Češke, Poljske, Slovenije, Slovačke, te Austrije, zemlje iz koje nam dolazi najviše nautičara.
Neprestano razvijate turističku ponudu. Na koje ste projekte trenutno fokusirani?
Protekle dvije godine intenzivno radimo na razvoju cikoturizma. Na razini sustava inicirali smo i supotpisali Sporazum o razvoju cikloturizma Šibensko-kninske županije. Trasirali smo i kategorizirali cikloturističke rute, donijeli županijske standarde označavanja, izradili web i brošuru i sada smo u finalnoj fazi označavanja ruta. Cikloturizam je najbrže rastuća niša, vrlo pogodan za produljenje turističke sezone pa je bilo iznimno važno stvoriti preduvjete za njegov razvoj. U pripremi je sličan projekt koji se odnosi na trail staze. Njime ćemo stvoriti i razviti preduvjete za tu uistinu ogromnu turističku potražnju. Intenzivno radimo i na razvoju eno i gastro proizvoda, kao i ruralnog turizma, a svakako bih spomenula i labeling obiteljskog smještaja „Like Home“, koji čini značajan udio smještajnih kapaciteta županije.