Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

DOP

Žene neplaćeno rade dva puta više od muškaraca

Svečano su predstavljeni novi nositelji osnovnog MAMFORCE© standarda  – Janaf d.d., prva tvrtka nositeljica standarda u pretežito državnom vlasništvu i Lidl Hrvatska, prva trgovačka tvrtka koja kroz svoj način upravljanja provodi obiteljski odgovorne prakse. Ovaj prestižni znak kvalitete kompanija koje su prijatelji obitelji i žena svečano je uručila mr.sc. Dijana Kobas Dešković, autorica metode procjene MAMFORCE©.

Doc. dr. sc. Marin Strmota, državni tajnik u Ministarstvu za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku  tom prigodom je istaknuo: „Iskustva razvijenih zemalja koja vode računa o vlastitom demografskom razvoju pokazuju kako uključivanje žena na tržište rada koje prati kvalitetno usklađivanje privatnih i poslovnih obveza rezultira i boljim fertilitetnim trendovima. U konačnici od takve situacije profitiraju i poslodavci koji imaju zadovoljne i produktivnije radnike. Odgovoran odnos poslodavaca kao partnera zaposlenima i državi ima vrlo važnu ulogu. Stoga će se naše Ministarstvo aktivno baviti osvještavanjem poslodavaca i prilagodbama radne klime k većoj podršci, međusobnom razumijevanju i fleksibilnosti na zadovoljstvo obiju strana.“

Predsjednica Instituta Zaposlena mama mr.sc Dijana Dešković predstavila je trendove na području utjecaja tzv. neplaćenog rada na nemogućnost usklađenja privatnog i poslovnog života i istaknula:Podaci jasno pokazuju da žene još uvijek posvećuju značajno više vremena obiteljskim obavezama i kućanskim poslovima kroz tzv. neplaćeno radno vrijeme što neminovno vodi smanjenim stopama fertiliteta jer se žene žele realizirati i u profesionalnoj domeni. Odgovorni poslodavci su toga svjesni jer ne žele izgubiti 50 posto talenata koji dolaze iz ženske polovice populacije te uvode niz mjera kojima se olakšava usklađenje privatnih i poslovnih obaveza zaposlenim roditeljima. Današnja dodjela MAMFORCE© standarda Lidlu pokazuje da je i u sektoru maloprodaje koji je prema istraživanjima[1] najnezahvalniji za žene i obitelj moguće  biti odgovoran poslodavac koji osigurava sigurno radno mjesto, bezbrižan rodiljni i roditeljski dopust i organizaciju posla koja osigurava odgovorno roditeljstvo“.

Diljem svijeta žene prosječno provode  svaki dan između 3 do 6 sati u nekom obliku neplaćenog rada, dok muškarci u istim aktivnostima provode između pola sata i 2 sata, što znači da se razlika u utrošenom vremenu kreće od 2 do 10 puta više za žene u odnosu na muškarce. Prema podacima iz država u našem okruženju, u Austriji  i Italiji žene rade oko 200 posto više nego muškarci (to je i postotni prosjek zemalja OEC-a), dok je u Sloveniji to 72 posto više. Prosjek neplaćenog rada žena za zemlje OECD-a je 136 sati više rada mjesečno, što je oko 4,5 sata dnevno. Muškarci u prosjeku na neplaćeni rad utroše 69 sati mjesečno. Ukupno to iznosi 205 sati neplaćenog rada mjesečno.

Razmatrajući te sate kao potencijalno plaćeni rad , uz redovno radno vrijeme (prosječni broj je 176 sati mjesečno)  to je dodatnih 77 posto uobičajenog radnog vremena žena i 39 posto radnog vremena muškaraca.

Ako uzmemo u obzir da je prosječna neto plaća u Hrvatskoj oko 5600 kn neto, to je za žene izgubljeni ili dodatni prihod od oko 4.300 kn mjesečno, a za muškarce 2.200 kn – ukupno za jednu obitelj iznosi oko 6.500 kn. Imajući to u vidu, ravnopravna raspodjela neplaćenog rada između muškaraca i žena nužna je za veću ekonomsku samostalnost, poboljšanje fertilitetate i opći rast BDP-a.

JANAF d.d. je prva tvrtka u pretežito državnom vlasništvu koja je svojim praksama zaslužila MAMFORCE standard. Na pozicijama srednjeg menadžmenta JANAF-a nalazi se 42 posto žena, što je vrlo dobar postotak u odnosu na ukupan udio žena u kompaniji (22 posto). Jadranski naftovod znatno ulaže u daljnji osobni i profesionalni razvoj zaposlenika – na godišnjoj razini čak 40 posto zaposlenika pohađa neki oblik edukacije, a pri zapošljavanju se provedbom neutralnih selekcijskih procesa osigurava podjednaka rodna zastupljenost. „JANAF je društveno odgovoran poslodavac, koji kroz strategiju upravljanja ljudskim potencijalima promovira politike koje podržavaju i osvješćuju rodnu ravnopravnost te omogućavaju fleksibilne radne aranžmane. Uključili smo se u projekt Mamforce, jer u vođenju poslovanja kompanije i izgradnji odnosa sa zaposlenicima, želimo nizom odgovornih politika i benefita zaposlenima pružiti potporu u uspostavi ravnoteže između poslovnog i obiteljskog života, uz omogućavanje jednakih mogućnosti profesionalnog razvoja za sve, bez obzira na roditeljstvo i rod.“ kazala je Ivana Milković, ekspert za razvoj ljudskih resursa u Uredu direktora JANAF-a.

Lidl Hrvatska, prva maloprodajna tvrtka nositeljica MAMFORCE standarda, zapošljava iznimno puno žena, čak 72 posto. Niska stopa izostanka zaposlenika s posla ukazuje na njihovo zadovoljstvo te dobru organizaciju kojom se njeguje i promovira podržavajuća organizacijska kultura. Lidl izrazitu pažnju posvećuje obiteljskim politikama. Uz to, sustavno se podržava daljnji osobni i profesionalni razvoj svojih zaposlenika kroz različite razvojne programe. Zaposlenima je omogućena široka lepeza pogodnosti, financijskih, boljih uvjeta rada pa do aktivnosti koje pomažu zaposlenicima u očuvanju zdravlja s posebnim naglaskom na preventivnoj zaštiti zdravlja. „Želja nam je podići standarde upravljanja ljudskim resursima i na taj način pozitivno utjecati na razvoj cjelokupnog tržišta rada u maloprodaji te potaknuti ostale na stvaranje novih dobrih praksi. Lidlov postojeći sustav upravljanja ljudskim resursima temelji se na pravednom i transparentnom odnosu prema zaposlenicima u segmentu radnih uvjeta, mogućnosti usavršavanja i razvoja karijere, nagrađivanja te usklađivanja poslovnih i privatnih uloga. Lidl Hrvatska poznat je kao „family-friendly” tvrtka koja ima razumijevanja za obiteljski život svojih zaposlenika te ih i dodatno potiče na preuzimanje odgovornosti za svoje rezultate i zadovoljstvo kupaca kroz timski rad, kontinuirano usavršavanje na radnom mjestu i osobni razvoj,“ istaknula je Romina Ivančić, voditeljica Sektora ljudskih resursa Lidl Hrvatska.

Obje tvrtke, iako iz različitih sektora, posebno skrbe o zdravlju zaposlenih (sistematski pregledi i  mogućnosti za rekreaciju), nude mogućnost plaćenog dopusta za akademske, obiteljske i privatne potrebe, imaju razvijene edukacijske programe i programe za djecu zaposlenika.

Pokrovitelji MAMFORCE standarda kao alata pozitivne promjene na tržištu rada u Hrvatskoj su Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, Ministarstvo rada i mirovinskog sustava, Hrvatska udruga poslodavaca, Hrvatska gospodarska komora i Global Compact Hrvatska.

[1] Akrap, A. (2011.), Sektor zaposlenosti žena i fertilitet u Hrvatskoj, Društvena istraživanja, 20 (3-23)

 


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.