Japan ima jedan od najsofisticiranijih i najefikasnijih sustava javnog prijevoza na svijetu. Kombinacija široke mreže željeznica, 12 linija podzemne željeznice, autobusna služba te nekoliko „monorail“ linija sinhronizirani su do savršenstva. Kašnjenja su svedena na sekunde.
Nema Low-Cost kompanija
Po Japanu nije problem putovati, ali problem je do Japana doći. Barem onima koji ne žele dati pravo malo bogatstvo za zrakoplovne karte do “Zemlje izlazećeg sunca.” Japan naime nema Low-Cost kompanija koje za male novce već godinama povezuju zemlje Europe ili SAD-a.
U Japanskom Mitu, glavnom gradu prefekture Ibaraki 85 sjeverno od Tokya, stvari se čini se mijenjaju. Naredba guvernera da se trokatni terminal zračne luke zamijeni jednim katom izazvala je burne reakcije birokracije koja se protivi rezanju troškova i orjentaciji na jeftiniji zračni prijevoz. Jedan lokalni dužnosnik guverneru je čak dao epitet „praznoglavi.”
Prtljagu će Japanci nositi sami?
Ta naredba značila bi eliminaciju ukrcajnih perona te bi se putnici ukrcavali sa asfalta, ispred hangara te čak i nosili ptljagu sami, što je znatno uzdrmalo Japance koji imaju visoku uslužnu svijest.
Tokyo s okolicom broji preko 40 milijuna stanovnika, koji na raspolaganju imaju dvije zračne luke, Naritu za većinu međunarodnog prometa i Hanedu. Zbog toga je pristup metropoli izuzetno težak za manje, niskobudžetne aviokompanije. Stručnjaci smatraju da bi primjer za rješavanje tog problema mogao biti London, koji u svojoj okolici ima dvije zračne luke, Luton i Stansted.
Regija treba prepoznati potencijal
Kao rješenje ovog problema predstavljena je upravo zračna luka Ibaraki iz Mita. Potpuno novi tip japanske zračne luke, bez skupih popratnih sadržaja, korak je prema ulasku niskobudžetnih kompanija u japansku prijestolnicu. Japanski ekonomisti smatraju da ovakve male luke imaju potencijala za rast.
Za sada Ibaraki će nuditi dva leta na dan: onaj južnokorejskog prijevoznika Asiana Airlines ka Seoulu te let japanskog prijevoznika SkyMark Airlines u Kobe, lučki grad srednje veličine u zapadnom Japanu.
Na otvaranju zračne luke Ibaraki, ministar prometa Seiji Maehara, našao se pod velikim pritiskom, od njega se očekuje da unese puno entuzijazma te da lobira za Ibarki kod velikih avioprijevoznika.
– Neću moliti kompanije da lete do Ibarkija, regija treba učiniti sve da iskoristi aerodrom, – izajvio je Maehara na otvorenju zračne luke.