Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Zvuk motora, boja, lice ili ime? Top 6 najčudnijih pokušaja zaštite prava

Tko ima pravo na Smileya, zvuk motora Harley Davidson, riječ „lice“, „Tweet“ ili narandžastu boju? Oko ovih stvari koje uzimamo zdravo za gotovo vodili su se ozbiljni pravni ratovi – a neki od pokušaja zaštite prava otišli su korak predaleko – i ušli na našu listu…

Tko ima pravo na Smileya, zvuk motora Harley Davidson, riječ „lice“, „Tweet“ ili narandžastu boju? Oko ovih stvari koje uzimamo zdravo za gotovo vodili su se ozbiljni pravni ratovi - a neki od pokušaja zaštite prava otišli su korak predaleko – i ušli na našu listu…

Sretno lice Smileya

Walmart je pokušao zaštititi sliku „smileya“ žutog nasmješenog kružića. Smiley se pojavio u ’70-im, a legendarni film Forrest Gump izum smileya pripisuje upravo glavnom liku filma. Walmart je smileya pokušao „privatizirati“ 2006. godine a zahtjev mu je sud odbio, proglasivši žuto nasmijano lice javnim dobrom.

Ime Sarah Palin

Kontroverzna političarka osim po strelovitom političkom usponu i brzom padu popularnosti poznata je i kao „Shakespeare Twittera“ zbog toga što je izmišljala riječi i ostavljala ih na Twitteru poželjela je zaštititi prava na svoje ime. Sud joj je zahtjev odbio – ali zbog tehničke poglreške. Palin se naime zaboravila potpisati na dokumente koje je poslala uredu za zaštitu prava.

Narandžasta boja Syracuse University

Syracuse University iz SAD-u poželio je zaštititi narandžastu boju – jer smatraju kako im upravo ta boja daje vizualni identitet, kako u sveučilišnim sportskim natjecanjima, tako i u prepoznatljivosti brenda fakulteta. Mnogi su se ovom prijedlogu usprotivili, pa čak i podnijeli formalne pritužbe na ovaj pokušaj zaštite (sveučilišta Florida i Tennessee također polažu pravo na ovu boju). Sudska odluka se još uvijek čeka.

Twitter ne posjeduje riječ Tweet

Twittanje je globalno prepoznat izraz za komuniciranje na društvenoj mreži Twitter. Ipak, sud je odbacio njihov pokušaj da zaštite svoju riječ – malo poznata kompanija Tweetad koja se bavi oglašavanjem upravo na bazi Twittera prva se dosjetila aplicirati i dobila pravo koje očito pripada drugome.

Harley Davidson pokušao zaštititi zvuk

Ugledavši se valjda na poznatu lavovsku riku koju je filmski studio MGM uspješno zaštitio kao svoju – i američki tvorac najpoznatijih choppera Harley Davidson pokušao je zaštititi zvuk – zvuk motora njihovih choppera. Sud je odbio zahtjev jer su se drugi proizvođači žalili kako njihovi motori zvuče „potpuno jednako“.

Facebook zaštitio riječ „lice/face“

Sud je Zuckerbergu odobrio ekskluzivno korištenje riječi „face“. Iako činjenica da neka kompanija ima pravo na tako čestu riječ zvuči zastrašujuće – ova zaštita odnosi se samo na telekomunikacijske usluge. I dalje možete gledati svoja lica u ogledalu bez obaveze lajkanja ili pokanja. Za sada.

Napisao

Preporučujemo

Lifestyle

Iako brojevi variraju od situacije do situacije neupitno je da je govor tijela u prenošenju poruke jako bitan.

Lifestyle

Dulum zemlje, prva sezona dokumentarne serije u četiri nastavka, priča o izazovima i uspjehu hrvatskih “poljoprivrednika vizionara”.

Lifestyle

Samopouzdanje, kao i većina drugih vještina, može se naučiti i bitno poboljšati.

Upravljanje biznisom

Upravo su vam dali novi projekt i nemate ni najblažu ideju kako ćete ga napraviti na vrijeme. A naravno, ne dolazi u obzir da...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.