Odnosi s javnošću i pričanje priča

odnosi s javnosti

Svaki dan se predstavljaju novi proizvodi i usluge, svaki dan nešto novo… ali zašto samo neki od njih uspiju postati sinonimi za proizvod ili uslugu, a drugi, kvalitetom možda i bolji, nikada ne dospiju do potrošača i korisnika?

Odgovor je u priči koja je povezana uz brend. Odgovor je u obećanju koje nudi. S obzirom da živimo u potrošačkom društvu koje više ne poznaje granice ni ograničenja, određeni lifestyle je ono čemu svi težimo, iako nam je javno to ponekad teško priznati. Upravo obećanje življenja izvjesnim životnim stilom je ono što priča svakog pojedinog brenda nudi, ili se to trudi postati.

Emotivna veza – vjeran kupac i/ili zadovoljan korisnik cilj je svakog poslovnog poduhvata. No, osjećaj simpatije i poistovjećivanja je veza koja donosi dugoročnu odanost i privrženost. Emocije pri tome ne treba miješati s patetikom i izražavanjem ljubavi svakom od korisnika. U većini slučajeva su osjećaji koje želite izazvati kod svojih korisnika oni koji se broje – osjećaj sreće, ponosa, povezanosti, pripadanja… osjećaj iskrene simpatije ili dobročinstva, osjećaj da je kupac za svoj novac dobio ono što je tražio. Podrazumijeva se da priča koju im prenosite komunicira pozitivne osjećaje koji će kasnije biti povezani s vašim imenom.

Kreiranje sadržaja – iako je priča o vašem proizvodu ili usluzi  u prvom redu namijenjena krajnjim potrošačima koji se putem nje povezuju s brendom i određenim životnim stilom koji im se pritom nudi, mediji su nezamjenjiv oslonac koji otvara vrata prema ciljanim skupinama. Rijetko koji medij će ničim izazvan pisati o vašim poslovima i ponudi. No, ako im ponudite zanimljivu priču i zanimljivu perspektivu, nešto novo i trendovsko ili čak korak ispred vremena, već ste riješili velik dio komunikacije s medijima. Velik, ali i ne i cijeli.

Riješite problem – vaša priča je možda samo priča, ali vašim ciljanim skupinama mora ponuditi rješenje za ono što ih „žulja“. Razumijevanje i pogađanje bolnog mjesta privući će dovoljno pozornosti i vašem, možda hladnom korporativnom pristupu, dati ljudsko lice. A to je ono što svi želimo osjetiti, pa čak i kad kupujemo najbanalnije svakodnevne proizvode.

Organizirajte event – press konferencija, brunch za novinare, press putovanje ili samo ugodno druženje jedan na jedan otvorit će nove mogućnosti za pričanje priče o vašem poslovnom poduhvatu, proizvodu ili usluzi. Zanimljivi eventi se mogu organizirati na bezbroj načina, od odabira mjesta, hrane, voditelja i samog scenarija koji će omogućiti besprijekoran tijek događanja. Simbolični pokloni za goste, press materijali i izravno prenošenje ključnih poruka nezamjenjiv su način komunikacije kojega je potrebno iskoristiti barem jednom godišnje kako biste održavali redovitu komunikaciju s ciljanim skupinama.

Netko dugi priča u vaše ime – zaštitno lice ili više njih ponekad vašu priču mogu prenijeti možda i bolje nego što se na prvi pogled čini. Osoba koja je u suglasju s vašim svjetonazorom, s ključnim porukama proizvoda ili usluge, može u kratkom periodu postići i više nego dobru prepoznatljivost zato jer poznate osobe privlače pozornost, a time i pozornost na ono što rade, kakvu odjeću nose, gdje provode slobodno vrijeme… No, ova vrsta suradnje je ponekad i najskuplji dio vaše priče pa u trenutku kad se odlučite na nju računajte i na značajnije budžete.

Distribucija – osmišljavanje i kreiranje PR priče je ponekad dugotrajan proces u kojemu treba uskladiti brojne parametre, zahtjeve i očekivanja, ali i realne ciljeve i mogućnosti. Vješti stručnjaci za odnose s javnošću znat će vašu priču plasirati prema ciljanim skupinama. A ako budete u situaciji da tražite agenciju za odnose s javnošću, jedna od prvih stavki na kojima biste trebali inzistirati je izvrstan odnos s medijima.

Jedan od najboljih primjera izvrsne priče i povezivanja brenda je The Lego Movie: https://www.youtube.com/watch?v=fZ_JOBCLF-I. Sve što vam ponekad treba je mašta.

 

Podijeli

Odgovori

Top