Sinoć je u Zagrebu održana proslava povodom 100 godina zrakoplovne kompanije KLM. Tog davnog 17. listopada 1919. KLM je izveo svoj prvi let. Ovom proslavom se obilježilo i 5 godina direktnih letova između Zagreba i Amsterdama i nešto više od 2 godine letova Split-Amsterdam i obrnuto.
U ovih 100 godina kompanija se suočila s mnogo izazova no dobrim odlučivanjem i spremnošću na rizik nalaze se na vrhu zrakoplovne prijevozne industrije. Komentirajući poslovne rezultate, predsjednik uprave Thijs Komen rekao je da je prošla godina (2018.g.) za KLM bila najbolja godina u stoljetnom poslovanju i da je ove godine u rujnu prevezeno 5 posto više putnika u odnosu na rujan 2018. Naglasio je da je KLM kompanija koja se fokusira na održivi razvoj, zaštitu okoliša i nova inovativna rješenja u cijeloj industriji i da KLMu nikada nije bio problem povesti industriju u novom smjeru što pokazuju svojim aktivnostima po pitanju zaštite okoliša i ljudi. Prije nekoliko tjedana pokrenuli su kampanju Fly responsibly koja poziva sve dionike u zračnoj industriji, ali i putnike da budu odgovorni. Jedna od mogućnosti za tvrtke, ali i za pojedince je kompenzacija CO2 otiska dobrovoljnim prilogom pri kupnji zrakoplovne karte. Sredstva dobivena ovim načinom usmjeravaju se na razvoj novih tehnoloških rješenja u zrakoplovnoj industriji te na pošumljavanje.
Kompanija sve više ulaže u održivi razvoj, zaštitu okoliša i smanjenje CO2. Iako je zrakoplovna industrija odgovorna za svega 2-3% ukupne CO2 emisije plinova, KLM je odlučan u namjeri da smanji količinu smeća, emisije CO2, korištenje vode, papira i optimizaciju ruta i procedura.
I ove godine je Air France-KLM grupa dobitnik prestižne nagrade *Dow Jones Sustainability Index (DJSI) zbog aktivnosti koje provodi kako bi se smanjila emisija CO2, podigla razina svijesti i potreba za recikliranjem, pošumljavanjem i utjecajem na lokalne zajednice. Ovo je već 15. godina za redom kako je grupacija proglašena svjetskim liderom u zrakoplovnoj industriji po pitanju društvene odgovornosti i održivosti.
Upitan da komentira budućnost zrakoplovne industrije g. Komen je rekao da ju vidi u „nebu bez granica“ jer je to najbolji način za optimizaciju ruta, u ulaganju u tehnologiju, prijelazu na održivo gorivo, konstantno ulaganje u obnovu flote i inovativnosti.
„Putnici su sve zahtjevniji i mi se tome moramo prilagoditi. 1924.godine za let prema Bataviji (današnja Jakarta) nam je trebalo 22 dana i prevozili smo svega 4 putnika, a danas za te iste udaljenosti nam treba svega 7 do 8 sati, a broj putnika je 100 puta veći. Zrakoplovna industrija se mijenja, tehnologija je to koja nameće nova rješenja i mi moramo ići u korak s tržištem.“
Ono što se priprema je Flying-V visoko energetski učinkovit zrakoplov na velike daljine. Dizajn zrakoplova integrira putničku kabinu, teretni prostor i spremnike za gorivo u krilima, stvarajući spektakularni V-oblik. Njegov poboljšani aerodinamični oblik i smanjena težina značit će da koristi 20% manje goriva od Airbusa A350, današnjeg najnaprednijeg zrakoplova.
Gdine KLM je udružio svoje snage s Air Franceom u zajedničku kompaniju Air France – KLM, a 2013. godine KLM je prvi puta letio na bio- gorivo na ruti Amsterdam – Paris.
Danas KLM povezuje svoj centralni hub u Amsterdamu sa 162 ruta po cijelome svijetu, su 2018.godini prevezao je rekordnih 34,1 milijuna putnika.