Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Industrija

12 načina na koje se prehrambena industrija mijenja

Svatko želi vjerovati da njihova hrana potječe s dobrog mjesta – stoga je povjerenje u obećanja koja tvrtke daju u vezi sa svojom hranom ključno. Naše PwC istraživanje pokazuje da potrošači danas uzrokuju najviše nemira u poslovanju[1]  – njihov glas, vrijednosti i povjerenje koje osjećaju prema prehrambenim robnim markama važniji su nego ikad.

Razmotrimo sljedeću jednadžbu – obično ćemo platiti više za hranu koja nam je najdraža te ćemo ostati vjerni robnim markama kojima vjerujemo. Prehrambene tvrtke svjesne su da pouzdanost pokreće poslovnu uspješnost – to se temelji na provedbi strategije, kulture i operativnog modela koji stavlja povjerenje kupaca na prvo mjesto.

No unatoč tome, svakodnevno pretraživanje vijesti pokazuje da su pogreške u lancu opskrbe uobičajene, uzrokujući redovite poremećaje, povlačenje namirnica i narušavanje tog povjerenja. To je nešto što tvrtke znaju više nego dobro, a više od polovice predsjednika uprava ispitanih u PwC-ovoj Globalnoj anketi o mišljenju predsjednika uprava, kaže da su zabrinuti zbog nedostatka povjerenja u današnje poslovanje[2].

Dakle, koji je tajni sastojak? Izazov je poboljšanje sljedlivosti i transparentnosti opskrbe hranom od polja do stola. Tijekom godina, lanci opskrbe postali su sve duži, složeniji i time skloniji poremećajima. Kao odgovor na to, tvrtke provode niz inovativnih rješenja za izgradnju otpornosti, integriteta i povjerenja u opskrbu hrane i robne marke.

Slijedi naš odabir 12 načina na koje se prehrambena industrija mijenja te će se možda i dalje mijenjati u budućim Božićima:

  1. Kupci unose više promjena od konkurencije – promjene u ukusu i veća očekivanja kupaca nastavit će određivati sudbinu prehrambenih tvrtki koje ili moraju zadovoljiti te zahtjeve ili izgubiti prednost.
  2. Mogućnost povezivanja osnažuje potrošače – Među potrošačima prisutan je rastući trend želje da se izravno povežu s tvrtkama koje uzgajaju i proizvode njihovu hranu. Tvrtke prikupljaju sve više podataka i koriste ih kako bi kupcima davali informacije koje priželjkuju čuti.
  3. Skandali, nadzor i utjecaji na vrijednost brenda – Umjetna hrana, zagađenje, pogreške u sigurnosti i kvaliteti, etički i ekološki problemi skupi su i štete povjerenju. Loše vijesti brzo se šire te će brzo utjecati na potrošače koji su danas ovisni o društvenim medijima.
  4. Milenijska generacija i mobilno poslovanje mijenjaju pravila igre – Raste potražnja za zdravom hranom koja se uzgaja organski i održivo te kojom se trguje u skladu s etičkim pravilima, što su potaknuli milenijska generacija i savjesniji potrošač Mobilni uređaji alati su za istraživanje i objavljivanje, a mobilna trgovina postaje kupcima milenijske generacije omiljeni online alat za kupnju.
  5. Tvrtke pružaju više od propisanog kako bi zadobile povjerenje – Zakonski propisi i propisi nadležnih tijela u sektoru pooštravaju se u cijelom svijetu, kao odgovor na niz pogrešaka u lancu opskrbe. No, prehrambene tvrtke pružaju i više od usklađenosti kako bi osvojile povjerenje.
  6. Sigurnost opskrbe hranom osporava se – Rast cijena, dostupnost hrane i integritet ponude problemi su koji nastaju zbog povećanja globalne potražnje za hranom. Rješenja su povezana s trgovinom, propisima, tehnologijom, infrastrukturom i povećanim brojem javno-privatnih partnerstva.
  7. Pametnija tehnologija za upravljanje podacima od polja do stola – Poboljšanja sljedljivosti i transparentnosti lanca opskrbe u središtu su izgradnje povjerenja u hranu. Rješenja uključuju stvaranje ekosustava od polja do stola uz pomoć digitalizacije opskrbe hranom.
  8. Otkup cijelih lanaca opskrbe – Velike prehrambene tvrtke ulažu milijune u integraciju vlastitih lanaca opskrbe kako bi poboljšale nadzor, kontrolu i integritet.
  9. Globalizacija donosi promjene – Globalni megatrendovi, kao što su klimatske promjene, urbanizacija, digitalizacija i demografske promjene, mijenjaju društvo i način na koji poslujemo. Naš svijet nema granica. Kako bi se ovladalo ovim problemima zahtjeva bržu prilagodbu.
  10. Promjene u gospodarskoj moći mijenjaju bazu kupaca – Rast gospodarstava u razvoju stvara ogromna potrošačka tržišta tamo gdje nikada dosad nisu postojala. Sve više gospodarstava napreduje na ljestvici vrijednosti i postaju temeljna potrošačka tržišta.
  11. Mogućnosti rasta i diferencijacije – Povjerenje u hranu ne postiže se obrambenom nego postiže se napadačkom strategijom – pronalaženjem konkurentske prednosti oblikovanjem strategije izbjegavanja poremećaja i održive učinkovitosti kao odgovora na promjene na tržištu
  12. …Ali Božić sa svim dodatcima vjerojatno se neće mijenjati – Blagdanska pečenja, domaća juha, salate…..u njima svake godine uživamo za Božić i danima nakon njega. Neki običaji neće se nikada promijeniti!

[1] PwC CEO Pulse 2016.: Unositelji promjena

[2] PwC-ova 19. godišnje globalno istraživanje mišljenja predsjednika uprava za 2016. godinu


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.