Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Industrija

12 načina na koje se prehrambena industrija mijenja

Svatko želi vjerovati da njihova hrana potječe s dobrog mjesta – stoga je povjerenje u obećanja koja tvrtke daju u vezi sa svojom hranom ključno. Naše PwC istraživanje pokazuje da potrošači danas uzrokuju najviše nemira u poslovanju[1]  – njihov glas, vrijednosti i povjerenje koje osjećaju prema prehrambenim robnim markama važniji su nego ikad.

Razmotrimo sljedeću jednadžbu – obično ćemo platiti više za hranu koja nam je najdraža te ćemo ostati vjerni robnim markama kojima vjerujemo. Prehrambene tvrtke svjesne su da pouzdanost pokreće poslovnu uspješnost – to se temelji na provedbi strategije, kulture i operativnog modela koji stavlja povjerenje kupaca na prvo mjesto.

No unatoč tome, svakodnevno pretraživanje vijesti pokazuje da su pogreške u lancu opskrbe uobičajene, uzrokujući redovite poremećaje, povlačenje namirnica i narušavanje tog povjerenja. To je nešto što tvrtke znaju više nego dobro, a više od polovice predsjednika uprava ispitanih u PwC-ovoj Globalnoj anketi o mišljenju predsjednika uprava, kaže da su zabrinuti zbog nedostatka povjerenja u današnje poslovanje[2].

Dakle, koji je tajni sastojak? Izazov je poboljšanje sljedlivosti i transparentnosti opskrbe hranom od polja do stola. Tijekom godina, lanci opskrbe postali su sve duži, složeniji i time skloniji poremećajima. Kao odgovor na to, tvrtke provode niz inovativnih rješenja za izgradnju otpornosti, integriteta i povjerenja u opskrbu hrane i robne marke.

Slijedi naš odabir 12 načina na koje se prehrambena industrija mijenja te će se možda i dalje mijenjati u budućim Božićima:

  1. Kupci unose više promjena od konkurencije – promjene u ukusu i veća očekivanja kupaca nastavit će određivati sudbinu prehrambenih tvrtki koje ili moraju zadovoljiti te zahtjeve ili izgubiti prednost.
  2. Mogućnost povezivanja osnažuje potrošače – Među potrošačima prisutan je rastući trend želje da se izravno povežu s tvrtkama koje uzgajaju i proizvode njihovu hranu. Tvrtke prikupljaju sve više podataka i koriste ih kako bi kupcima davali informacije koje priželjkuju čuti.
  3. Skandali, nadzor i utjecaji na vrijednost brenda – Umjetna hrana, zagađenje, pogreške u sigurnosti i kvaliteti, etički i ekološki problemi skupi su i štete povjerenju. Loše vijesti brzo se šire te će brzo utjecati na potrošače koji su danas ovisni o društvenim medijima.
  4. Milenijska generacija i mobilno poslovanje mijenjaju pravila igre – Raste potražnja za zdravom hranom koja se uzgaja organski i održivo te kojom se trguje u skladu s etičkim pravilima, što su potaknuli milenijska generacija i savjesniji potrošač Mobilni uređaji alati su za istraživanje i objavljivanje, a mobilna trgovina postaje kupcima milenijske generacije omiljeni online alat za kupnju.
  5. Tvrtke pružaju više od propisanog kako bi zadobile povjerenje – Zakonski propisi i propisi nadležnih tijela u sektoru pooštravaju se u cijelom svijetu, kao odgovor na niz pogrešaka u lancu opskrbe. No, prehrambene tvrtke pružaju i više od usklađenosti kako bi osvojile povjerenje.
  6. Sigurnost opskrbe hranom osporava se – Rast cijena, dostupnost hrane i integritet ponude problemi su koji nastaju zbog povećanja globalne potražnje za hranom. Rješenja su povezana s trgovinom, propisima, tehnologijom, infrastrukturom i povećanim brojem javno-privatnih partnerstva.
  7. Pametnija tehnologija za upravljanje podacima od polja do stola – Poboljšanja sljedljivosti i transparentnosti lanca opskrbe u središtu su izgradnje povjerenja u hranu. Rješenja uključuju stvaranje ekosustava od polja do stola uz pomoć digitalizacije opskrbe hranom.
  8. Otkup cijelih lanaca opskrbe – Velike prehrambene tvrtke ulažu milijune u integraciju vlastitih lanaca opskrbe kako bi poboljšale nadzor, kontrolu i integritet.
  9. Globalizacija donosi promjene – Globalni megatrendovi, kao što su klimatske promjene, urbanizacija, digitalizacija i demografske promjene, mijenjaju društvo i način na koji poslujemo. Naš svijet nema granica. Kako bi se ovladalo ovim problemima zahtjeva bržu prilagodbu.
  10. Promjene u gospodarskoj moći mijenjaju bazu kupaca – Rast gospodarstava u razvoju stvara ogromna potrošačka tržišta tamo gdje nikada dosad nisu postojala. Sve više gospodarstava napreduje na ljestvici vrijednosti i postaju temeljna potrošačka tržišta.
  11. Mogućnosti rasta i diferencijacije – Povjerenje u hranu ne postiže se obrambenom nego postiže se napadačkom strategijom – pronalaženjem konkurentske prednosti oblikovanjem strategije izbjegavanja poremećaja i održive učinkovitosti kao odgovora na promjene na tržištu
  12. …Ali Božić sa svim dodatcima vjerojatno se neće mijenjati – Blagdanska pečenja, domaća juha, salate…..u njima svake godine uživamo za Božić i danima nakon njega. Neki običaji neće se nikada promijeniti!

[1] PwC CEO Pulse 2016.: Unositelji promjena

[2] PwC-ova 19. godišnje globalno istraživanje mišljenja predsjednika uprava za 2016. godinu


Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.