Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

7. hrvatski maloprodajni forum: Internet trgovina na raskrižju

Online shopping

Hrvatsko maloprodajno tržište u tehnološkom smislu u stopu slijedi trendove koji su prisutni u razvijenim zemljama, no područje internet trgovine još uvijek kaska te se pravi razvoj ovog kanala prodaje može očekivati u idućih nekoliko godina.

Rečeno je to na 7. Hrvatskom maloprodajnom forumu koji je, u organizaciji tvrtke ICPE -Internacionalni centar za profesionalnu edukaciju te pod medijskim pokroviteljstvom magazina i portala Ja TRGOVAC, održan jučer u Zagrebu na temu novih tehnologija i trendova u maloprodaji.

Iznimka od ostalih predstavnika na tržištu maloprodaje robom široke potrošnje je trgovački lanac Konzum koji upravo dovršava veliku investiciju u novi format svoje internet trgovine.

“U Zagrebu uskoro otvaramo visoko specijalizirani centar koji će biti namijenjen isključivo online segmentu poslovanja, a investicija uključuje i redizajn stranice internet trgovine koja će biti znatno brža i prilagođenija internet kupcima”, istaknuo je Ivan Šantorić, direktor poslovnog područja maloprodaje i logistike u Konzumu, dodajući kako će u ponudi, uz standardni asortiman klasičnih prodavaonica, biti i veliki izbor proizvoda specijalno namijenjenih online kupcima.

Kako je rekao, centar koji se nalazi u bivšem objektu Getroa Vrbani je u cijelosti obnovljen i redizajniran kako bi služio novom formatu internet trgovine, a osim kućne dostave kupci će moći i osobno pokupiti narudžbu u samom centru.

“U Agrokoru i Konzumu čvrsto vjerujemo da ima prostora za rast internet trgovine te ovu platformu planiramo pokrenuti i na drugim regionalnim tržištima”, naglasio je Šantorić te dodao kako se ne boje dolaska eBaya u Hrvatsku jer je ova globalna online trgovina i dosad bila dostupna domaćim kupcima.

Direktor NTL-a Martin Evačić izjavio je kao ovo udruženje, koje okuplja devet hrvatskih trgovačkih kuća s oko 1.370 trgovina, ne planira ulaziti u segment internet trgovine u ovom trenutku. “Tri četvrtine našeg prometa realizira se kroz prodavaonice u ruralnim područjima Hrvatske, što ne pogoduje lansiranju internetske trgovine. Međutim, ako se ipak odlučimo ulaziti u ovaj kanal u budućnosti, mogu sa sigurnošću ustvrditi kako ćemo u taj projekt krenuti zajedno, na razini NTL grupacije”, naglasio je Evačić.

Sličnog je razmišljanja i Marjo Jukić, direktor udruženja Ultra gros koje okuplja 22 članice s 1.200 prodajnih mjesta, rekavši kako prate sve moderne tehnološke trendove u industriji, ali da im internet trgovina trenutno nije prioritet. “S obzirom da su u našem portfelju u velikoj većini male trgovine želimo se fokusirati na naše lokalne prednosti koje se prvenstveno ogledaju u unaprjeđenju usluge te prisniji kontakt s našim kupcima”, naglasio je Jukić.

Na konferenciji se mnogo govorilo o novim tehnologijama i njihovoj primjeni u maloprodajnim sustavima. Profesor marketinga na Sveučilištu u Edinburghu, John Dawson, govorio je o važnosti inovacija u suvremenoj maloprodaji kazavši kako to nije pitanje izbora, nego opstanka. “Inoviraj ili umri. To je glavni koncept koji vrijedi danas i vrijedit će za sve trgovce u budućnosti. Natječi se tako što ćeš biti drugačiji, a ne kopiranjem postojećih modela”, poručio je Dawson okupljenim trgovcima dodajući kako ne funkcioniraju sve inovacije, ali one koje uspiju donose rast poslovanja kompanije.

Marie-Axelle Loustalot-Forest iz IBM-ovog odjela za maloprodaju u Parizu predstavila je globalno istraživanje koje je ova IT kompanija provela na više od 5.000 vodećih menadžera iz sektora industrije, maloprodaje, javnog sektora i drugih poslovnih područja. “Zaključak istraživanja može se sažeti u dvije riječi – Uber sindrom. Najveći strah menadžera ogleda se u tome da bi se na tržištu mogao pojaviti kompetitor sa sasvim novim modelom i donijeti promjenu kojoj neće moći konkurirati”, kazala je Loustalot-Forest.

U pogledu internet trgovine Hrvatska se trenutno nalazi na raskrižju, upozorio je pak Chris Jones, nezavisni konzultant za višekanalni oblik maloprodaje. “Hrvati još uvijek oklijevaju kupovati putem interneta, pogotovo ako se spremnost domaćih kupaca na online kupnju usporedi s trendovima na tržištu Velike Britanije”, kazao je. Međutim, on je također istaknuo kako su na britanskom tržištu internet trgovine namirnicama u pravilu donosile gubitak trgovačkim lancima, najvećim dijelom zbog troškova dostave koji su se negativno odrazili na ostvarenu maržu. “Za Hrvatsku je puno bolji put kakav su izabrali trgovci u Francuskoj koji su svoje internetske kanale prodaje organizirali po principu ‘klikni i pokupi’ gdje kupci sami dolaze po svoje narudžbe. To se pokazalo kao vrlo racionalno rješenje s obzirom da 80 posto populacije u Francuskoj živi u krugu 10 minuta vožnje od najbliže trgovine koja osigurava dostavu naručene robe”, istaknuo je Jones.

Konferencija je okupila oko 200 sudionika iz domaće maloprodaje, FMCG industrije te IT sektora pokazavši još jednom koliko su informacijsko-komunikacijske tehnologije nositelj trendova i promjena u vrlo dinamičnom maloprodajnom sektoru.

 


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.