Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Računovodstvo i financije

Controlling u Hrvatskoj – stanje i perspektive razvoja

Danas je u hotelu Antunović održana konferencija „Controlling u Hrvatskoj – stanje i perspektive razvoja” u organizaciji Udruge controllera Hrvatske i suorganizaciji Mreže znanja. Potpuno ispunjena konferencijska dvorana svjedočila je o interesu domaćih controllera i menadžera za takvom vrstom stručnih konferencija.

Danas je u hotelu Antunović održana konferencija „Controlling u Hrvatskoj - stanje i perspektive razvoja" u organizaciji Udruge controllera Hrvatske i suorganizaciji Mreže znanja. Potpuno ispunjena konferencijska dvorana svjedočila je o interesu domaćih controllera i menadžera za takvom vrstom stručnih konferencija.

– Controlling je ekonomska savjest kompanije – rekla je u uvodu svog izlaganja dr.sc. Nidžara Osmanagić Bedenik, redovita profesorica na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, dodavši kako je controlling evoluirao u Hrvatskoj, profilirajući se u važan čimbenik odlučivanja srednjih i velikih kompanija.

Controlling kao pomoć menadžerima neekonomistima

– Controlling-sektori prosječno imaju od četiri do pet zaposlenih, što je također porast u odnosu na prošle godine. Čak 60 posto menadžera u našim kompanijama nije ekonomske struke. Tu vidim prostor za veći angažman i doprinos controllinga poslovanju i odlučivanju – zaključila je Osmanagić Bedenik.

Prema istraživanjima Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 90 posto ispitanih menadžera smatra da kontroling pridonosi učinkovitosti njihovih kompanija.

Zanimljivo je i pogledati stvari unatrag – iz socijalističkih vremena pamtimo sektore „plana i analize” koji su prelaskom Hrvatske u kapitalistički sustav postali nepoželjan atavizam. Ipak,  trećina kompanija taj zastarjeli oblik nije ugasila nego ga je pretvorila u odjel controllinga. Tako “unaprijeđeni”, ti odjeli postali su osnovna računovodstveno-financijska povratna informacija upravama i visokom menadžmentu.

Nije sve u brojkama

– Uspješnost se u Hrvatskoj mjeri financijskim izvještajima. Ključno je postaviti cilj, a onda i moći ga izmjeriti. Tako se formira strategija kompanije. Ipak, postoji niz pokazatelja, primjerice zadovoljstvo kupaca ili zaposlenika, te doprinos firme zajednici u kojoj djeluje, koji predstavljaju temelj i jednako važan segment kao i financijski pokazatelji, a nisu egzaktno mjerljivi – rekao je dr. sc. Tomislav Radoš iz Mreže znanja.

– Problem koji predstavlja fokusiranje na samo jedan segment poslovanja može taj dio poboljšati, ali u konačnici menadžment te kompanije iza sebe ostavlja nesređenu situaciju. Kratkoročna orijentacija na mjere i pokazatelje nije dobar put – zaključio je Radoš.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.