Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Računovodstvo i financije

Controlling u Hrvatskoj – stanje i perspektive razvoja

Danas je u hotelu Antunović održana konferencija „Controlling u Hrvatskoj – stanje i perspektive razvoja” u organizaciji Udruge controllera Hrvatske i suorganizaciji Mreže znanja. Potpuno ispunjena konferencijska dvorana svjedočila je o interesu domaćih controllera i menadžera za takvom vrstom stručnih konferencija.

Danas je u hotelu Antunović održana konferencija „Controlling u Hrvatskoj - stanje i perspektive razvoja" u organizaciji Udruge controllera Hrvatske i suorganizaciji Mreže znanja. Potpuno ispunjena konferencijska dvorana svjedočila je o interesu domaćih controllera i menadžera za takvom vrstom stručnih konferencija.

– Controlling je ekonomska savjest kompanije – rekla je u uvodu svog izlaganja dr.sc. Nidžara Osmanagić Bedenik, redovita profesorica na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, dodavši kako je controlling evoluirao u Hrvatskoj, profilirajući se u važan čimbenik odlučivanja srednjih i velikih kompanija.

Controlling kao pomoć menadžerima neekonomistima

– Controlling-sektori prosječno imaju od četiri do pet zaposlenih, što je također porast u odnosu na prošle godine. Čak 60 posto menadžera u našim kompanijama nije ekonomske struke. Tu vidim prostor za veći angažman i doprinos controllinga poslovanju i odlučivanju – zaključila je Osmanagić Bedenik.

Prema istraživanjima Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 90 posto ispitanih menadžera smatra da kontroling pridonosi učinkovitosti njihovih kompanija.

Zanimljivo je i pogledati stvari unatrag – iz socijalističkih vremena pamtimo sektore „plana i analize” koji su prelaskom Hrvatske u kapitalistički sustav postali nepoželjan atavizam. Ipak,  trećina kompanija taj zastarjeli oblik nije ugasila nego ga je pretvorila u odjel controllinga. Tako “unaprijeđeni”, ti odjeli postali su osnovna računovodstveno-financijska povratna informacija upravama i visokom menadžmentu.

Nije sve u brojkama

– Uspješnost se u Hrvatskoj mjeri financijskim izvještajima. Ključno je postaviti cilj, a onda i moći ga izmjeriti. Tako se formira strategija kompanije. Ipak, postoji niz pokazatelja, primjerice zadovoljstvo kupaca ili zaposlenika, te doprinos firme zajednici u kojoj djeluje, koji predstavljaju temelj i jednako važan segment kao i financijski pokazatelji, a nisu egzaktno mjerljivi – rekao je dr. sc. Tomislav Radoš iz Mreže znanja.

– Problem koji predstavlja fokusiranje na samo jedan segment poslovanja može taj dio poboljšati, ali u konačnici menadžment te kompanije iza sebe ostavlja nesređenu situaciju. Kratkoročna orijentacija na mjere i pokazatelje nije dobar put – zaključio je Radoš.


Napisao

Marketing i prodaja

Ako ste mislili da su najbolje cijene i najbolja vrijednost ono što klijente najviše privlači, pogriješili ste – to je na dnu liste prioriteta.

Financije

Iako je većina od nas upoznata s pojmom feng shui, ta je životna filozofija još uvijek velika nepoznanica, a stručnjaci tvrde kako je upravo...

Ekonomija

Biznis je težak. Ako ga ne razumijete onda je još teži. Ako jurite samo kratkoročnu novčanu korist onda vjerojatno nećete uspjeti.

Novosti

Instagram je službeno ovog vikenda predstavio novu dimenziju objava, prelazeći s kvadratnog na pravokutni format.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.