Smatrate da biste trebali poraditi na PR-u svoje kompanije, ali ne znate gdje biste počeli?
Ako ste “sami svoji majstori” i ne koristite usluge PR agencije imamo pet korisnih savjeta o kojima možete razmisliti.
Krizno komuniciranje!
PR nije samo komunikacija koju sami kreiramo s ciljem stvaranja dobre reputacije kompanije u javnosti, već i niz aktivnosti koje moramo poduzeti kako bismo se pripremili za komuniciranje u vrijeme krize. Najgora opcija je da kažete “neće se meni dogoditi, ovo mi ne treba”, a kada se desi zaista neki problem koji izađe u javnost, niste spremni za suočavanje s time i organizirati svoju kriznu komunikaciju.
Dakle, potrebno je raditi na prevenciji krize tako što ćemo analizirati slabosti kompanije ili osoba vezanih za nju, te da se obrazujemo kako reagirati u kriznim situacijama, kako dati izjavu za medije, poslati demantij, priopćenje za javnost, sazvati press konferenciju…
Budite prisutni na društvenim mrežama
Jasno vam je da su društvene mreže jednako važne kao i web stranica gdje ćete promovirati usluge i proizvode svoje kompanije, ali i održavati odnose s vašim kupcima/klijentima. Osim osnovne prisutnosti, savjetujemo da se posvetite kvaliteti sadržaja koji ćete objavljivati na društvenim mrežama, te da imate kontinuitet u objavljivanju.
Pratite komunikacijske trendove
Primijetite li da vaša ciljana javnost koristi online medije za informiranje, a i dalje više ulažete u tiskanje brošura? Ovo je samo jedan od primjera koji pokazuje kako je potrebno pratiti aktivnosti ciljane javnosti i oglašavati se tamo gdje se ta javnost informira. Online marketing je odavno nadmašio mogućnost mjerenja efektivnosti u odnosu na tradicionalni marketing, a i daleko je isplativiji kada je u pitanju izdvajanje budžeta za marketing.
Ulažite u znanje PR menadžera
Imate zaposlenu osobu u svojoj kompaniji koja se bavi PR-om? PR je disciplina koja se svakodnevno prilagođava novim komunikacijskim trendovima i ulaganje u edukaciju PR osoblja je ključni element u postizanju dobre komunikacije Vaše kompanije s javnošću.
Kreirajte priču o kompaniji, koja će biti prva poveznica s vašim proizvodima/uslugama
Vjerojatno ste ranije čuli za pojam storytelling. Etimologija ovog pojma potječe iz engleskog jezika i doslovno prevedena znači “pričanje priče” (story- priča; telling- pričanje).
PR je zapravo baziran na storytellingu, dok se veoma često koristi u oglašavanju, posebno pri kreiranju video reklama.
Za storytelling se kaže da je komercijalna kreativnost, odnosno, umijeće korištenja naracije u prodaji. Iako, prodaja je pojam koji ćemo češće sresti u marketingu, nego u PR-u.
Vi, vaša kompanija i brend možete koristiti storytelling kao najmoćniji način komuniciranja poruke na interesantan način.
Zapamtite, priče su dvadeset i dva puta više pamtljive od samih činjenica, a činjenice bez priče su dosadne.
Izvor: EBBE COMMS