Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Komentari, trolovi i ništa nas ne smije iznenaditi!

Sve više medija gubi bitku s „neprikladnim izričajem“ ispod svojih online tekstova iako su komentari jedan od pokazatelja koliko je sadržaj čitateljima atraktivan.

Sve više medija gubi bitku s „neprikladnim izričajem“ ispod svojih online tekstova iako su komentari jedan od pokazatelja koliko je sadržaj čitateljima atraktivan.

Društvene mreže i online forumi nastavljaju biti bojno polje komentatora – onih koji žele sudjelovati u konstruktivnoj raspravi, ali i onih drugih željnih pažnje koje, vrlo često i previše pojednostavljeno, stavljamo u isti koš na kojem piše – internetski trol.

Nedavne ratne i političke konfrontacije pokazuju da se iza običnih komentatora može skrivati i netko ili nešto puno opasnije i zlokobnije, no zadržimo se na “PR-u i marketingu”, bez detaljnog pojašnjavanja treba li na komentare odmah odgovarati, ignorirati ih te je li sve popularnija umjetna inteligencija (AI) rješenje problema neprikladnih (čitaj: zakonski problematičnih) komentara.

Saznajte s kim imate posla

Danas ćemo razgovarati o vrlo jednostavnom, a prečesto zanemarenom pitanju: Zašto marketinški stručnjaci, ali i njihovi klijenti MORAJU pratiti komentare čitatelja (da, i trolova)? Odgovor struke bi bio – poboljšanje strategije digitalnog marketinga. Nešto jednostavniji opis glasi – upoznavanje publike i ciljane skupine i saznavanje što ljudi pričaju o vama. Još jasniju definiciju dat će poznanik koji nije iz svijeta „piara“ i marketinga i koji će vrlo jednostavno odgovoriti – da saznate s kim imate posla.

Znate li što i tko diskutira o vama na internetu? Ako je vaš odgovor NE, možda ćete propustiti ključne komentare, a istovremeno propuštate priliku da sebi, agencijskom timu i naravno klijentu olakšate posao.

Obrana i zaštita: Ništa nas ne smije iznenaditi!

Ne jednom sam kroz čitanje rasprava specijaliziranih grupa, foruma i komentara bio upoznat s povećanim interesom za pojedinu temu ili specifični problem već i prije zaprimljenog medijskog upita ili zahtjevom za pomoći iz korisničke podrške. Ne samo da sam bio upoznat, nego sam imao i dovoljno vremena za pripremu adekvatne strategije ili odgovora na upit.

Novinari također prate online komentatore, pa se na uredničkim kolegijima nerijetko predlažu teme koji jamče povećan interes javnosti. Win-win situacija za obje strane. Autor i medij sretni jer dobivaju klikove čitatelja i „šeranje“ članka na društvenim mrežama, a sretni su i online komentatori jer „evo i mediji pišu o tome“ pa dobivaju potvrdu važnosti svojeg angažmana na tipkovnici.

Danas vaš tim i brend koji zastupate ima praktički neograničen pristup ovim mislima i razgovorima. Komentari su nevjerojatno vrijedni, iako ih je teško analizirati jer uključuju goleme količine nestrukturiranih podataka.

I online trolovi su publika

Za marketinške stručnjake i nekonstruktivni komentari su dobar argument za osvijestiti kolege, ali i klijenta tijekom osmišljavanja kampanja i brzo mogu probušiti balon zbog kojeg potpuno promaše loptu jer često zanemare da su i oni famozni internetski trolovi njihova publika, kupci, korisnici.

Slušanje društvenih medija je praćenje i istraživanje, a dok će etnografi tražiti i otkrivati duboko društveno značenje u tim podacima, moj ranije spomenuti poznanik i dalje samo želi saznati „s kim ima posla“ jer zna da komentari mogu biti koristan izvor informacija.

Nešto stariji kolege će se odmah sjetiti uzrečice, a i naziva emisije koja se bavila „obranom i zaštitom“: Ništa nas ne smije iznenaditi! Zato čitajte komentare.

Piše: Tomislav Grdić


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.