Oglašavanje „off the record”
Gerilsko oglašavanje mora biti pametno i s mjerom. Ukoliko koristite Internet, PAZITE da ne postanete spamer – nitko ne želi u inboksu naći 10 poruka od istog pošiljatelja, čak niti ako je oženjen njime.
Oglašavanje mora privući pozornost – možete koristiti naljepnice s efektnom porukom (birajte mjesta koja posjećuju vaši ciljani kupci), grafitima iscrtan logo vaše firme (Ne! Ne na fasadama povjesnog centra molim vas, sigurno možete smisliti orginalniju ideju).
Bedževi, kondomi, slamke s vašim logom… Pojavite se na neočekivanom mjestu i pokušajte ostvariti maksimalan efekt.
Viralni marketing – postanite bloger, ne spamer
Viralni marketing je „usmena predaja” preko različitih foruma, socijalnih mreža, komentara, blogova… Ovaj promocijski alat je doslovno besplatan, potencijalno velikog dosega. Za viralni marketing treba strpljenja i truda. Na forumima se ne možete pojaviti i „preko noći” zatrpati starosjedioce – to je kontraproduktivno, forumaši su zahvalni na dobrim informacijama, ali isto tako jednostavno osude neprimjerene ili nametljive.
Usmena predaja
Usmena predaja ili „greapvine” je savršeni marketing kojemu svi teže. Ne košta ništa a savršen je promocijski alat.
Trebate popraviti garažna vrata i tražite bušilicu. Pitate brata za savjet a on spremno odgovara „Nema boljih od bosch bušilica! Moja odlično radi već pet godina.”
Vaš brat nije prodajni predstavnik Boscha za Hrvatsku, nije niti građevinac a i svoju bušilicu koristi jednom u pola godine. Bosch bušilica vjerojatno nije najbolja na tržištu ali ostaje činjenica da ćete najvjerojatnije kupiti proizvod nakon razgovora s ljudima kojima vjerujete, bez obzira što nisu stručnjaci.
Dobrodošli u svijet savršenog marketinga! I dok vi zadovoljno izlazite iz dućana sa svojom novom bušilicom, prodajni predstavnik za ovaj dio Europe nije potrošio kunu na vas, a postoji velika vjerojatnost da ćete i vi o svojoj bušilici govoriti „sve najbolje.”
Ritam ulice
Kupci vaših proizvoda imaju različite navike, potrebe i preferencije. Ipak, imaju i neke zajedničke osobine. Primjerice svi hodaju po zemlji. Kada hodaju, obično hodaju ulicama. Na što ciljamo? Ulice su najfrekventnija područja gradova. Orginalno osmišljenu marketinšku poruku vidjet će tisuće ljudi.
Primjer iz Amsterdama – marketinški odjel Mini Morrisa dobio je zadatak da što jeftinije promovira popust na seriju Mini Morrisa. Odlučili su se na gerila pristup i po gradu rasporedili velike kartonske kutije veličine automobila, na kojima su pisale cijene modela na rasprodaji, mjesečne rate za novi automobil i slično.
Prije nego ih je gradska čistoća sljedeće jutro odvezla, poruku su vidjele tisuće prolaznika, a prodajna mjesta su zabilježila povećanu prodaju modela na akciji.
Zapamtite – vaša poruka mora biti orginalna ali ne pretenciozna. Mora biti vidljiva, ne napadna. Mora zainteresirati, ali ne uvrijediti kupca. Ukoliko nađete pravu mjeru, gerila je moćno oružje promocije – iskoristite ga.