Usprkos turbulencijama u globalnoj ekonomiji, vrijednost 100 najpoznatijih brendova porasla je za dva posto, a da nije bilo mnogo novih velikih brendova, govori i podatak da je na ovogodišnjoj listi samo četvrtina pridošlica.
Stari igrači čvrsto drže svoje pozicije, a procijenjena je vrijednost “top 100” brendova gotovo dva trilijuna dolara!
Informatičke kompanije vladaju
U prvih pet brendova nagurale su se čak tri informatičke kompanije. Osim vodećega Googlea, na drugom je mjestu Microsoft, a ozbiljnu konkurenciju vodećem dvojcu predstavljaju IBM na četvrtom te Apple na šestome mjestu.
Zabilježen je neobičan obrat u životnim navikama potrošača. Iako se važnost zdravlja naglašava više nego ikada, ponašanje potrošača dokazuje kontraefekt. Ne samo da je zabilježen snažan pad potražnje organski uzgojenih namirnica nego su se potrošači odlučili u vrijeme krize nagraditi fastfoodom, cigaretama i alkoholom pa je tako porasla vrijednost McDonald’sa za 34 posto, Marlbora za 33 posto te Budweisera za 23 posto. Također, Coca-Cola, koju se teško može svrstati pod zdravo piće, zauzima treće mjesto na toj listi.
Nezdrav život ponovo u modi?
Peta kompanija, McDonald’s, po mnogima je iznenađujuće visoko rangirana. Peter Walshe, direktor Brandza, objašnjava kako je ključ uspjeha brendova poput McDonald’sa upornost i inovacija. Taj zloglasni brend koji ljudi konstantno otpisuju svake se godine unapređuje te svojim inovacijama iznova uspijeva osvojiti tržište. Ne čudi stoga status superbrenda usprkos brojnim aferama i zlogukim komentarima.
Uvjerljiv je gubitnik ankete sektor osiguranja, koji bilježi pad vrijednosti od 48 posto, a prati ga automobilska industrija s padom od 22 posto.
S druge strane, pobjednici su krize mobilni operateri s rastom vrijednosti od 28 posto. Praćeni su bezalkoholnim pićima (24 posto) i kavom (rast od 18 posto).