Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Poduzeća

Abrakadabra – odnosi s javnošću na krilima entuzijazma i stručnosti

Vlasnica i osnivačica PR agencije Abrakadabra – Manuela Šola Oršić primjer je mlade poslovne žene koja je svoju poslovnu ideju provela u stvarnost – Abrakadabra je na tržištu šest godina a specijalizirana je za komunikacijski i event menadžment.

Vlasnica i osnivačica PR agencije Abrakadabra – Manuela Šola Oršić primjer je mlade poslovne žene koja je svoju poslovnu ideju provela u stvarnost – Abrakadabra je na tržištu šest godina a specijalizirana je za komunikacijski i event menadžment.

Manuela vodi tim od 10 ljudi, koji iz dana u dan stvaraju čarolije na hrvatskom PR nebu. Razgovarali smo s Manuelom kako bi saznali nešto više o njenoj priči uspješne poslovne žene.

Kako to da ste tako mladi odlučili otvoriti vlastitu agenciju?

Komunikacijski i event management oduvijek me privlačio. Za vrijeme studija, dok sam radila na različitim projektima od NGO-a do gospodarstva, shvatila sam da su odnosi s javnošću djelatnost kojom se želim baviti, jer je to posao u kojem svakodnevno učite i razvijate se, što se odlično poklapa s mojim profesionalnim i osobnim ciljevima. Zbog toga sam i pokrenula Abrakadabru, koja je izrasla u PR agenciju s deset zaposlenika, te respektabilnom listom klijenata iz različitih industrija.

Među njima su brojne hrvatske i strane tvrtke, poput svjetskih brandova Nokie, Procter & Gamblea, Pernod Ricard-a, Ytong-a, jedne od najvećih hrvatskih softverskih tvrtki InfoDom i mnogih drugih. Odluku da ću sama otvoriti agenciju za PR i event management donijela sam prije šest godina – i nikada nisam požalila.

Mislite li da vam je obrazovanje van Hrvatske pružilo prednost nad drugima u ovom poslu? I zašto?

I u ovom poslu, kao i u svakom drugom, obrazovanje je iznimno važno. Kontinuirana edukacija je jedini ispravan i najučinkovitiji način upravljanja razvojem tvrtke. No, kada govorim o obrazovanju, govorim o cjeloživotnom obrazovanju, a ne samo onom formalnom. Studenti prvi godine Ekonomskog fakulteta uče materiju koja je već na četvrtoj godini faksa potpuno zastarjela i neupotrebljiva. PR je izrazito propulzivna djelatnost. Smatram da je stručno usavršavanje nužno, što znači da tvrtke koje to ne omogućuju svojim zaposlenicima griješe i na neposredni način koče daljnji razvoj svog poslovanja. Osobno puno ulažem u edukaciju, pa kad god uhvatim vremena odlazim na predavanja i edukacije u Hrvatskoj i inozemstvu. PR nije jedino područje mog interesa tako da stalno usavršavam svoje managerske vještine i znanja.

Zašto ime Abrakadabra?

– Odmah sam znala da ne želim nikakvo pretenciozno ime. Znala sam i da želim da bude riječ s početnim A – tako da kada klijenti pretražuju bazu podataka, odmah pri vrhu, uoče nas. Željela sam da bude funny i funky. U početku sam mislila da će se moja agencija baviti samo event managmentom, a za mene su eventi čarolija. I eto, ćiribu- ćiriba, rođena je Abrakadabra!

Što je ključ uspjeha Abrakadabre?

– Teško je izdvojiti samo jedan ključni faktor uspjeha. Smatram da su predani i odgovorni rad, kontinuirana edukacija, te kvalitetna suradnja s klijentima i suradnicima tajna poslovnog uspjeha i kontinuiranog razvoja tvrtke. Uz to, priznajem da sam jako zahtjevna u poslu, jer u našem poslu voziti u trećoj brzini nije dozvoljena brzina. Nije čak ni u petoj… Klijenti traže sve više, a perfekcija u poslu nije više iznimka nego pravilo. Uostalom, kada smo startali bilo je tisuću igrača jačih od nas, s boljim vezama, s jakim imenom. Mi smo u svemu morali biti bolji da bismo im se uopće približili.

Što vam je najbitnije kod zapošljavanja nove osobe?

– Naravno da su znanje, stručnost i obrazovanje ključne osobine. Od potencijalnih zaposlenika također očekujem da pokažu veliku motivaciju, proaktivnost, zadovolje stručne kriterije i da su spremni na dodatnu edukaciju. Uz sve te kvalitete – od tajnice do direktora – uvijek se vratim na to kakvi su ljudi. Biram li između velikog stručnjaka s manjkom emocionalne inteligencije, i nešto manje stručne osobe s izrazitom emocionalnom inteligencijom, drugi kandidat je moj izbor. Usavršavanjem se mogu izbrusiti gotovo sva područja, ali emocionalnu inteligenciju ili imaš, ili nemaš.

Što vam je najdraže kod posla koji radite?

– Volim poslovne izazove. Ne volim dane kada nemam neki problem za riješiti. Postane mi dosadno. Prednost male tvrtke je mogućnost mijenjanja stvari. Procesi koji u velikim korporacijama traju mjesecima, kod nas se dogode u nekoliko dana. A ja volim mijenjati stvari nabolje. Što se tiče poslovnog uspjeha, rekla bih da je to za mene relativan pojam. Usporedno s ostvarenjem nekih poslovnih ciljeva rastu i ambicije, pa je teško reći kada je čovjek doista postao uspješan

Kako se opuštate od posla?

– Obzirom da na poslu provodim i po 12 sati dnevno, slobodnog vremena baš i nemam previše, ali obožavam putovanja, more, jedrenje, koncerti i bilo kakav boravak u prirodi. Čitanje me odlično opušta. Naravno, uvijek nađem vrijeme za druženje s najboljim prijateljicama…


Napisao

Ekonomija

Rast cijena u posljednjih nekoliko godina doveo je do toga da su raspoloživi kućni budžeti građana pod sve većim udarom.

Edukacija

Poslodavci se najviše boje toga da ćete otići jednom kada pronađete posao koji više odgovara vašim kvalifikacijama.

Lifestyle

Uspješni poduzetnici su strastveni, inovativni, zahtjevni i brižni. Pročitajte u čemu se krije tajna njihovih uspjeha.

Izdvojeno

Nekoliko je stvari koje se nikako ne smiju izgovoriti na radnom mjestu, barem ne naglas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.