Poduzeća

Abrakadabra – odnosi s javnošću na krilima entuzijazma i stručnosti

Vlasnica i osnivačica PR agencije Abrakadabra – Manuela Šola Oršić primjer je mlade poslovne žene koja je svoju poslovnu ideju provela u stvarnost – Abrakadabra je na tržištu šest godina a specijalizirana je za komunikacijski i event menadžment.

Vlasnica i osnivačica PR agencije Abrakadabra – Manuela Šola Oršić primjer je mlade poslovne žene koja je svoju poslovnu ideju provela u stvarnost – Abrakadabra je na tržištu šest godina a specijalizirana je za komunikacijski i event menadžment.

Manuela vodi tim od 10 ljudi, koji iz dana u dan stvaraju čarolije na hrvatskom PR nebu. Razgovarali smo s Manuelom kako bi saznali nešto više o njenoj priči uspješne poslovne žene.

Kako to da ste tako mladi odlučili otvoriti vlastitu agenciju?

Komunikacijski i event management oduvijek me privlačio. Za vrijeme studija, dok sam radila na različitim projektima od NGO-a do gospodarstva, shvatila sam da su odnosi s javnošću djelatnost kojom se želim baviti, jer je to posao u kojem svakodnevno učite i razvijate se, što se odlično poklapa s mojim profesionalnim i osobnim ciljevima. Zbog toga sam i pokrenula Abrakadabru, koja je izrasla u PR agenciju s deset zaposlenika, te respektabilnom listom klijenata iz različitih industrija.

Među njima su brojne hrvatske i strane tvrtke, poput svjetskih brandova Nokie, Procter & Gamblea, Pernod Ricard-a, Ytong-a, jedne od najvećih hrvatskih softverskih tvrtki InfoDom i mnogih drugih. Odluku da ću sama otvoriti agenciju za PR i event management donijela sam prije šest godina – i nikada nisam požalila.

Mislite li da vam je obrazovanje van Hrvatske pružilo prednost nad drugima u ovom poslu? I zašto?

I u ovom poslu, kao i u svakom drugom, obrazovanje je iznimno važno. Kontinuirana edukacija je jedini ispravan i najučinkovitiji način upravljanja razvojem tvrtke. No, kada govorim o obrazovanju, govorim o cjeloživotnom obrazovanju, a ne samo onom formalnom. Studenti prvi godine Ekonomskog fakulteta uče materiju koja je već na četvrtoj godini faksa potpuno zastarjela i neupotrebljiva. PR je izrazito propulzivna djelatnost. Smatram da je stručno usavršavanje nužno, što znači da tvrtke koje to ne omogućuju svojim zaposlenicima griješe i na neposredni način koče daljnji razvoj svog poslovanja. Osobno puno ulažem u edukaciju, pa kad god uhvatim vremena odlazim na predavanja i edukacije u Hrvatskoj i inozemstvu. PR nije jedino područje mog interesa tako da stalno usavršavam svoje managerske vještine i znanja.

Zašto ime Abrakadabra?

– Odmah sam znala da ne želim nikakvo pretenciozno ime. Znala sam i da želim da bude riječ s početnim A – tako da kada klijenti pretražuju bazu podataka, odmah pri vrhu, uoče nas. Željela sam da bude funny i funky. U početku sam mislila da će se moja agencija baviti samo event managmentom, a za mene su eventi čarolija. I eto, ćiribu- ćiriba, rođena je Abrakadabra!

Što je ključ uspjeha Abrakadabre?

– Teško je izdvojiti samo jedan ključni faktor uspjeha. Smatram da su predani i odgovorni rad, kontinuirana edukacija, te kvalitetna suradnja s klijentima i suradnicima tajna poslovnog uspjeha i kontinuiranog razvoja tvrtke. Uz to, priznajem da sam jako zahtjevna u poslu, jer u našem poslu voziti u trećoj brzini nije dozvoljena brzina. Nije čak ni u petoj… Klijenti traže sve više, a perfekcija u poslu nije više iznimka nego pravilo. Uostalom, kada smo startali bilo je tisuću igrača jačih od nas, s boljim vezama, s jakim imenom. Mi smo u svemu morali biti bolji da bismo im se uopće približili.

Što vam je najbitnije kod zapošljavanja nove osobe?

– Naravno da su znanje, stručnost i obrazovanje ključne osobine. Od potencijalnih zaposlenika također očekujem da pokažu veliku motivaciju, proaktivnost, zadovolje stručne kriterije i da su spremni na dodatnu edukaciju. Uz sve te kvalitete – od tajnice do direktora – uvijek se vratim na to kakvi su ljudi. Biram li između velikog stručnjaka s manjkom emocionalne inteligencije, i nešto manje stručne osobe s izrazitom emocionalnom inteligencijom, drugi kandidat je moj izbor. Usavršavanjem se mogu izbrusiti gotovo sva područja, ali emocionalnu inteligenciju ili imaš, ili nemaš.

Što vam je najdraže kod posla koji radite?

– Volim poslovne izazove. Ne volim dane kada nemam neki problem za riješiti. Postane mi dosadno. Prednost male tvrtke je mogućnost mijenjanja stvari. Procesi koji u velikim korporacijama traju mjesecima, kod nas se dogode u nekoliko dana. A ja volim mijenjati stvari nabolje. Što se tiče poslovnog uspjeha, rekla bih da je to za mene relativan pojam. Usporedno s ostvarenjem nekih poslovnih ciljeva rastu i ambicije, pa je teško reći kada je čovjek doista postao uspješan

Kako se opuštate od posla?

– Obzirom da na poslu provodim i po 12 sati dnevno, slobodnog vremena baš i nemam previše, ali obožavam putovanja, more, jedrenje, koncerti i bilo kakav boravak u prirodi. Čitanje me odlično opušta. Naravno, uvijek nađem vrijeme za druženje s najboljim prijateljicama…

Click to comment

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Exit mobile version