Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Andreja Filipović-Grčić: Jako je važno biti otvorenog uma i njegovati svoju znatiželju i kreativnost

U razgovoru s Andrejom Filipović-Grčić, donosimo vam zanimljivu priču o njezinim medijskim počecima i usponu do pozicije direktorice marketinga u Setcoru, jednoj od vodećih hrvatskih ICT tvrtki.

U razgovoru s Andrejom Filipović-Grčić, donosimo vam zanimljivu priču o njezinim medijskim počecima i usponu do pozicije direktorice marketinga u Setcoru, jednoj od vodećih hrvatskih ICT tvrtki. Kroz njezine riječi, otkrivamo vam savjete, svakodnevne rutine te izvore inspiracije koje oblikuju Andrejino vođenje marketinškog odjela.

1. Možete li nam ispričati o vašem putu do pozicije direktorice marketinga u Setcoru? Koji su bili ključni trenuci i izazovi na tom putu?

Moj profesionalni put započeo je u medijima i najveći vremenski period svoje dosadašnje karijere provela sam u toj branši. Iskustvo rada u tako dinamičnoj industriji me apsolutno definiralo i oblikovalo – dalo mi je, kako neprocjenjivu širinu u smislu samoga posla odnosno vještina i znanja, tako i karakterističan odnos prema radnim zadacima i kolegama.

Mediji su zaista specifična industrija i ta jedna vrsta “drilla“ za mene je bila od neprocjenjive vrijednosti. Nakon 11 godina u medijima, odlučila sam vidjeti „što ima s druge strane“, odnosno kako bih mogla to svoje iskustvo primijeniti u nekoj sasvim drugoj „priči“, odnosno industriji. Takva vrsta izazova i znatiželje mi je bila glavni motiv tog poprilično velikog zaokreta u datom trenutku. Tako sam imala jedan kraći izlet u jednu HR tvrtku te nakon toga i zaštitarsku branšu. S tim različitim iskustvima htjela sam pronaći za sebe kompaniju koja će mi pružiti idealnu kombinaciju stavki koje su mi osobno najvažnije u poslu – a to je spoj dovoljne „doze“ izazova i kreativnosti, slobode osmišljavanja novih stvari te da idem stalno korak dalje, a s druge strane, osjećaj stabilnosti i ispunjavanja svrhe te doprinosa nekom većem cilju.

Drugim riječima da kreiram nove stvari koje me ujedno i ispunjavaju. Vođena time, došla sam do IT-ja i Setcora. Imala sam određenu dozu uzbuđenja pa čak i dozu straha. Razlog tome jest specifičnost biznisa kojim se Setcor bavi, to su tailor-made ICT rješenja, a prije svega premium Cloud usluge. To je korak u jedan totalno drugi svijet. Trebalo je savladati samu materiju koja je poprilično apstraktna za nekog tko nije imao doticaj s IT-jem ranije. Isto tako, rad u kolektivu s ljudima totalno drugačiji stručnih usmjerenja, inženjerima koji često govore „u šiframa“ i slično. No, s druge strane, to je industrija koja je jako propulzivna i jako je dobar osjećaj u okviru svoje domene rada doprinositi razvoju tako inovativnog i perspektivnog biznisa.

Osim toga, apsolutno sve predrasude koje sam možda nesvjesno imala o IT-ju i IT-jevcima su mi razbijene nakon prelaska u Setcor. Izrazito „živahan“, entuzijastičan i kolegijalan kolektiv u neformalnoj atmosferi – moram priznati nisam očekivala. Ta jedna kultura neposrednosti, timskog duha i zavidne razine lojalnosti kompaniji mene je iznenadila, tako da smatram to jednim od boljih poslovnih poteza dosad. Na kraju dana, sve se svodi na ljude. Možemo imati najbolji posao i uvjete, ali ako nemamo dobru atmosferu na poslu, ne možemo dugo egzistirati u tom okruženju, zar ne? Ja definitivno ne.

2. Kako izgleda vaš tipičan radni dan? Postoje li specifični rituali ili navike koje vam pomažu da ostanete produktivni i fokusirani?

Srećom, nama marketingašima rijetko je koji dan isti. Priroda našeg posla je takva da se sve svodi na tri riječi: „Akcija, akcija, akcija“. Mi smo ljudi koji teško možemo dugo mirovati. U mom slučaju, u okviru tvrtke u kojoj radim, posao si stvaram sama. Odnosno, imam slobodu kreiranja marketinške strategije sukladno poslovnim ciljevima kompanije. Iz glavnog plana aktivnosti deriviraju se periodične, mjesečne, tjedne i na kraju svakodnevne aktivnosti.

Neki tipični radni dan je obilježen radom u uredu i sastancima. Periodi u kojima je fokus na event managementu, dakle projekti koji to uključuju, je vjerojatno najdinamičniji, ali meni i najzanimljiviji dio mog posla. Prije svega zbog dinamike, širine i opsega poslova, zadataka i broja ljudi koji su uključeni. Od produkcije, osmišljavanja programa koncepata, sadržaja, preko logistike, promocije i kreativnog dijela. Posebice se volim baviti produkcijom te kreativom, zato najviše uživam u takvim projektima. U svakom slučaju, nezaobilazni dio mojih radnih navika jest to-do lista.

Mozak mi je često na sto strana i to mi jako pomaže na dnevnom nivou. Kreiranje hodograma i timelinea za svaki projekt mi je dosta važna stavka u strukturiranju posla, praćenju realizacije te osjećaju kontrole. Ranije sam bila puno više pod pritiskom vrlo kratkih rokova, stalnog priljeva novih projekata, brzih promjena uvjeta i slično. Rad u marketingu IT-ja je tu ipak mnogo fleksibilniji i rekla bih, ležerniji. Sad si pritisak stvaram sama.

3. Odakle crpite inspiraciju za vaše marketinške kampanje i aktivnosti? Postoji li neki nedavni projekt na kojem ste radili koji vam je posebno drag?

Uvijek polazim od toga koji je cilj kampanje, odnosno specifične aktivnosti. Što želimo postići s ovime? Kome se obraćamo? Otuda sve kreće. Kroz vrijeme, kroz neka pozitivna i još više ona manje ugodna iskustva u poslu, shvatila sam da najveći dio motivacije crpim iz same prirode posla. Zaista me veseli novi projekt i osjećaj da si “napravio razliku“. Mislim da svakog od nas u konačnici pokreće taj osjećaj postignuća.

Od nedavnih projekata izdvojila bih našu IT&business konferenciju Xday: The Next Level Cloud, na kojoj smo uspjeli okupiti struku i poslovne lidere u izrazito interesantnim diskusijama, predavanjima, razmjeni ideja i iskustava. Izazov je bio ono čime se bavimo prezentirati ne samo IT-ju, već i široj business publici na jedan razumljiv, zanimljiv način i dati neprocjenjive uvide u važnost sinergije IT-ja i modernog poslovanja, te zakoračiti u budućnost i prezentirati najnovije trendove koji će dalje oblikovati poslovanje. Naš veliki zadatak je između ostalog i osvještavanje dijela stručne i poslovne javnosti o sve većim izazovima IT-ja i zahtjevima ovog digitalnog doba, a ovakva događanja svakako tu rade razliku.

4. Kako uspijevate balansirati zahtjevnu karijeru i privatni život? Imate li savjete za ostale koji se nalaze u sličnoj situaciji?

S obzirom na to da sam još uvijek mlada mama, najviše mogu o tome aspektu govoriti trenutno. Ono što mogu reći, a vjerujem da će se sve zaposlene majke složiti – nema tog rada u uredu, nema tih prekovremenih i tog napora oko posla, koji se može mjeriti s „poslom“ i odgovornošću roditelja i svakodnevnom brigom za ta mala bića. Posebice ukoliko ste zaista posvećeni djetetu i svjesni važnosti svoje uloge i odgovornosti.

S obzirom na to da sam na trenutno radno mjesto prešla nedugo nakon porodiljnog dopusta, za mene je to bio definitivno najintenzivniji fizički i psihički period u životu. Ono što mogu savjetovati drugim ženama koje su trenutno u ovoj fazi života je da, između ostalog, svakako tražite kompaniju, odnosno poslodavca koji će vam pružiti jednu vrstu razumijevanja i podrške u tom izrazito osjetljivom razdoblju života. Ako to nemate – mijenjajte radno mjesto. U takvom jednom sustavu dugoročno je ugodno raditi, a takva vrsta odnosa i osjećaja sigurnosti mene osobno jako motivira da dajem više od sebe i u poslovnom smislu.

S druge strane, dolazimo do pitanja nekog balansiranja privatnog i poslovnog na osobnoj razini. U tom smislu, stvar je jako individualna. Za mene, jedno nadograđuje drugo i mislim da sam kao ličnost u ovoj fazi život najpotpunija. Mislim da se ne bih tako osjećala da sam išla samo u jednom smjeru – smjeru isključivo karijere, ali ni obrnuto. Možda je ovakvom načinu gledanja doprinijela i činjenica da su žene u mojoj obitelji davale svoj svakodnevni primjer kako se može biti uspješan u majčinstvu kao i u poslu kojim se baviš.

U svakom slučaju, posao je za mene veliki izvor motivacije i zadovoljstva, ali ono gdje crpim najviše snage na osobnoj razini i gdje zaista vidim svoju primarnu ljudsku svrhu jest svakako – roditeljstvo, bez obzira na stalne podočnjake i nedostatak sna.

5. Kako se Setcor, ali i vi osobno, prilagođavate brzim promjenama u ICT industriji? Koje trendove smatrate ključnima u nadolazećem periodu?

Dio našeg biznisa je kontinuirano ići korak dalje, odnosno to je u prirodi samog posla tehnološke kompanije i nešto što se podrazumijeva. Ono što ja vidim kao najveću prednost Setcora kao kompanije koja se bavi inovativnim cloud tehnologijama jest stvarno zavidna razina fleksibilnosti. Prije svega, tu mislim na sposobnost prilagodbe izrazito specifičnim zahtjevima i potrebama korisnika. U konačnici, tu je i prepoznavanje potrebe koju korisnik/potencijalni korisnik ima, a da u ovom trenutku možda nije ni svjestan.

Digitalizacija kao pojam nije nikakva novost, ali razvojem tehnologije postaje sve zahtjevnije održavati poslovanje na optimalnoj razini bez ozbiljnog ulaganja u ovaj dio. Mogućnost da se tvrtka „oslobodi“ ovog jako zahtjevnog i specifičnog dijela posla, odnosno da se fokusira na razvijanje svog core biznisa i unapređenje poslovnih procesa i timova, a da kompletnu brigu o IT infrastrukturi prepusti nekome čiji je to core biznis – jest upravo ono što predstavlja Setcor i što stoji iza našeg slogana „Set your business free“.

Aspekt sigurnosti je postao možda najveći izazov i zahtjeva kontinuirano unapređivanje. Implementacija naprednih sigurnosnih mjera kako bi se osigurala zaštita podataka je imperativ svakog poslovnog sustava koji posluje ili želi poslovati uspješno i stabilno. Također, pojednostavljivanje poslovanja i smanjivanje inicijalnog poslovnog rizika u fazi investiranja je ono što želimo osvijestiti kod poslovnih korisnika. Dakle, u nekom tradicionalnom rješenju vi morate jako dobro isplanirati svoje buduće potrebe i prema tome dedicirati velika inicijalna sredstva u kupnju opreme (CAPEX), organizaciji ljudskih resursa, poslagivanju procesa i drugog. Poslovanje u oblaku s druge strane podrazumijeva da definirate neke trenutne potrebe za IT infrastrukturom, ali ovisno o promjenama istih, prilagođava vam se i količina resursa – dakle, te mogućnosti skaliranja usluga prema promjenjivim potrebama korisnika i uvjetima svakako je nešto što provideru poput Setcora omogućuje ključni status kod naših klijenata.

Također, puno se govori o umjetnoj inteligenciji i njenim mogućnostima, eksponencijalnom razvoju i velikim rizicima. Svakako integracija višemodalnih analitika i umjetne inteligencije u cloud usluge omogućuje  analizu podataka i donošenje kvalitetnijih poslovnih odluka u konačnici. Da ne idemo previše u tehničke aspekte, svakako bih još spomenula važnost edukacije zaposlenika u usvajanju najboljih praksi, kao i izazov aktivnog praćenja i prilagođavanja regulatornim promjenama koje su sve veće. To su sve stavke kojih kompanije moraju biti svjesne kod planiranja svojih aktivnosti. Održavanje koraka s brzim promjenama u ICT industriji zahtijeva proaktivnost, agilnost i kontinuirano usavršavanje, kako nas kao providera, tako i na razini korisnika tj. svakog poslovnog sustava – kako bi se iskoristile najnovije tehnologije i prilagodilo poslovanje novim zahtjevima tržišta.

6. Kako gledate na položaj žena u ICT sektoru?

Zastupljenost žena u IT industriji još uvijek je mala. Mislim da je glavni razlog malobrojnosti žena u tehnologiji, inženjerstvu i sličnim područjima jednostavno kulturološke prirode jer nas se nekako od malih nogu usmjerava na neke druge interese. Situacija se svakako mijenja, a i dalje će se mijenjati sve brže. Stanje žena u IT industriji u Hrvatskoj nije puno drugačija od stanja u ostatku Europske unije. Mislim da je ključno stvarati okolinu i uvjete koji će poticati aktivnu i važnu ulogu žena u IT-ju te stvoriti ženske uzore u tom području među mlađom ženskom populacijom.

Brojne su inicijative koje idu u tom pravcu dajući i regulatorni okvir poput europske Deklaracije o posvećenosti pitanju žena u digitalnom svijetu

koju je potpisala, između ostalih, i Hrvatska. Stvaranje inkluzivnog radnog okruženja koje potiče raznolikost ideja i doprinosi inovativnih rješenja te poticanje programa mentorstva i podrške jako je važno, kao i implementacija konkretnih politika koje potiču jednakost. Također, promocija žena u liderstvu kroz medije je jako važna stvar u smislu stvaranja inspiracije za mlađe generacije.

7. Direktorske pozicije nose sa sobom velike odgovornosti, kako pristupate vodstvu i razvoju vašeg tima?

Moj tim je mali te u principu posao obavljamo zajednički, uključujući i operativni dio. Nikad nisam bježala od operative, dapače, uživam i u tom dijelu, ali mi je važno imati dovoljno prostora za razvoj strategije i ljudi u timu, što je uostalom moja trenutna primarna uloga. Iz svog osobnog iskustva mogu reći da je neki početni, temeljni preduvjet za uspjeh – motivirani ljudi.

Teško je motivirati ljude ukoliko nemaju tu primarnu, osnovnu volju i neku barem minimalnu strast prema onome što rade. Mi im možemo samo pomoći da ih motiviramo, usmjeravajući ih prema onome što procijenimo da su njihovi najjači aduti. Ta procjena je jako važna – prepoznavanje nečijih snaga, talenata i vođenje prema ostvarivanju njihovog punog potencijala. Nema bolje stvari od motiviranog tima koji satisfakciju dobrim dijelom pronalaze u samom poslu i uspjehu projekata u kojima sudjeluju. Tako i sama funkcioniram te volim okupljati iste ljude i u svom poslovnom okruženju. S obzirom na to da je meni nedostajao mentorski pristup u nekim moji počecima karijere, jako vodim računa i trudim se imati mentorski pristup prema svojim članovima tima.

8. Koji bi savjeti dali mlađim kolegicama i kolegama koji žele napredovati u marketingu?

Jako je važno za mlađe ljude, ustvari za svakoga, biti otvorenog uma i njegovati svoju znatiželju i kreativnost. Što to znači? To znači da nikad ne izgubite volju za nečim novim i za učenjem. Marketinški posao i generalno kreativna zanimanja jednostavno zahtijevaju stalno unapređivanje, učenje i inovaciju. Vi ste u principu generator ideja. Ja svoj posao doživljavam jednim dijelom kao igralište na kojem svaki dan mogu smisliti neku novu igru i u tom dijelu najviše uživam.

9. Kada ne radite, čime se najradije bavite? Koji su vaši hobiji koji vam pomažu da se opustite i napunite baterije?

Negdje sam pročitala da bi svaki čovjek trebao dnevno 20 minuta gledati u zelenu boju, odnosno zelenilo, dakle biti u prirodi – za unapređenje svog zdravlja. Boravak u prirodi za mene je apsolutno i nezamjenjivo najučinkovitiji način „resetiranja“ i vraćanja sebi. Naš organizam nam stalno daje signale i jako je važno da ga slušamo.

Također, kao mladi roditelj, u prethodnom periodu često sam imala osjećaj kako jednostavno ne mogu naći ni 15 minuta vremena u danu za sebe. I to je baš trenutak osvještavanja, kad morate promijeniti stvari i naći prostora za sebe. Jako volim sport, glazbu i ples te dobar dio slobodnog vremena pokušavam posvetiti aktivnom odmoru. Kao tipični strijelac avanturističkog duha, obožavam putovanja, posebice motorom, i u narednom periodu voljela bih više putovati.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.