Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Angry Birds: Ispucaj svoje ljutite ptice na zločeste praščiće

Počelo je s prodavanje igara po 99 centi a sada je to vrlo uspješna tvrtka s godišnjim prometom od 100 milijuna i prihodom od 48 milijuna američkih dolara na putu za IPO vrijedan 9 milijardi dolara.

Počelo je s prodavanje igara po 99 centi a sada je to vrlo uspješna tvrtka s godišnjim prometom od 100 milijuna i prihodom od 48 milijuna američkih dolara na putu za IPO vrijedan 9 milijardi dolara.

Angry Birds igra je vrijednija od Nokije, a to će uskoro dokazati svojim izlaskom na burzu za IPO vrijedan 9 milijardi dolara. Tvorci planetarno popularne igre Angry Birds, koja je na razne pametne telefone skinuta više od nevjerojatnih milijardu puta, počeli su s prodavanjem igara po 99 centi. No, sada ostvaruju godišnji promet od 100 milijuna i prihod od 48 milijuna američkih dolara.

Do prije samo nekoliko godina mogućnost da bi relativno mala i nepoznata finska tvrtka Rovio Entertainment koja zapošljava 300 ljudi mogla nadmašiti giganta u proizvodnji mobitela s više od 122.000 zaposlenih širom svijeta izgledala bi tržišno sasvim nemoguća. No činjenica je da u Roviju izvanredan poslovni uspjeh mogu zahvaliti samo jednoj jednostavnoj igri, doduše izdanoj u nekoliko osvježenih verzija koje su zadovoljile veliki interes na tržištu. Njihov primjer pokazao je još jednom kako male softverske IT tvrtke, bez obzira na to kojom se djelatnošću bave, zahvaljujući uhodanim kanalima distribucije vrlo lako mogu ostvariti dojmljiv rast, piše Lider.

U početku ih je sponzorirala Nokia i HP

Kad su 2003. godine tri studenta s Tehnološkog sveučilišta u Helsinkiju odlučila osnovati tvrtku, o takvom uspjehu zasigurno nisu mogli ni sanjati. Niklas Hed, Jarno Väkeväinen i Kim Dikert svoju su kompaniju isprva nazvali Relude, a dvije godine kasnije preimenovali su je u Rovio (dodatak Entertainment u imenu tvrtke dodan je tek prošle godine). U cijeli posao s mobilnim igrama ušli su kada su još kao studenti sudjelovali na natjecanju koje su sponzorirale velike tvrtke Nokia i HP. Trojac je tada osvojio prvo mjesto s prvom online multiplayer igrom za mobilne telefone, što je bio i izravan povod za osnivanje kompanije.

Početne korake tvrtke financirali su finski poslovni anđeli, no pravi uspjeh i ozbiljnije investicije stigli su tek 2009. godine kada su objavili Angry Birds na Appleovu iPhoneu koji se sa svojim AppStoreom pokazao kao idealan ekosustav za male softverske kompanije.

Spomenuli smo kako su Angry Birds u svojim raznim inačicama downloadani više od milijardu puta, no najimpresivniji je podatak da su 25 posto svih preuzimanja plaćene kopije (postoji, naime, i besplatna demo inačica), što je tu igru svrstalo u red najbolje prodavanih aplikacija na App Storeu.

Igre, igračke, korištenje likova u reklamne svrhe

Rovio je svoje poslovanje proširio ne samo na igre, nego i na igračke rađene prema likovima iz tih igara, a tu je i licenciranje korištenja likova u reklamne svrhe koje također donosi znatan dio prihoda, ukupno oko 30 posto tijekom protekle godine. Naposljetku, tu je i ideja o snimanju animiranog filma koja bi Angry Birds dovela i u sasvim novi medij. No i kad je riječ o osnovnom poslovanju, u Roviju za ovu godinu imaju velike planove te osim raznih verzija svoje dosadašnje zlatne koke poput Angry Birds Spacea koja je objavljena u ožujku te je u samo mjesec dana skinuta više od 50 milijuna puta, planiraju i izdavanje novih naslova kojima namjeravaju proširiti listu brendova.

Koliko je dobar posao Rovio odradio u lansiranju novog brenda, pokazuju i rezultati na servisu Google Trends, koji pokazuje najpretraživanije riječi na toj najpopularnijoj tražilici, gdje je Amazing Alex po broju upita prerastao ne samo druge mobilne igre, nego i brojne druge popularne pojmove. Sve to trebalo bi pomoći da se ostvare najave o impresivnom IPO-u koji bi se, prema sadašnjim planovima, trebao dogoditi početkom sljedeće godine, istodobno na burzama u New Yorku i Hong Kongu.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.