Europska unija stavlja snažan fokus na digitalnu transformaciju kreativnih industrija u Hrvatskoj, dodjeljujući značajna sredstva putem natječaja “Transformacija i jačanje konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija”. Sa sumom od 34 milijuna eura na raspolaganju, ovaj natječaj predstavlja ključni korak prema unapređenju kreativnog sektora kroz inovacije i digitalizaciju.
Obuhvaća širok spektar djelatnosti, od arhitekture i dizajna do audiovizualnih umjetnosti, izdavaštva i umjetničkih praksi. Sredstva su raspoređena u dvije grupe – grupa A s većim iznosom od 21 milijun eura i grupa B s 12.2 milijuna eura, pružajući priliku različitim tipovima prijavitelja da ostvare svoje projekte.
Postupak dodjele traje najviše tri mjeseca od krajnjeg roka za podnošenje projektnih prijava, a on je 31. svibnja 2024. godine. Dakle rezultate ocjenjivanja projektnih prijava možemo očekivati u ranu jesen 2024. godine.
Provjerili smo i kako će se pratiti i evaluirati napredak projekata financiranih iz ovog fonda.
“Svaki projekt se evaluira i prati putem definiranih natječajnih pokazatelja. Dakle, u ovom natječaju ne postoje obvezni financijski pokazatelji kao što su rast prihoda ili izvoza te obveza otvaranja novih radnih mjesta, što je i logično, obzirom da je primarni cilj natječaja ulaganje u digitalizaciju kulturnih i kreativnih industrija”, govori dr.sc. Goran Becker iz INNOM savjetovanja.
Očekujemo širok raspon prijava, od malih poduzeća do umjetničkih organizacija, a također i fizičkih osoba iz slobodnih zanimanja. S ovom potporom, moći će se unaprijediti postojeći procesi, ali i stvoriti potpuno nove digitalne inicijative koje će osnažiti kulturnu i kreativnu scenu Hrvatske.
Važno je istaknuti da će proces evaluacije biti transparentan i integritetan, provođen pod nadzorom Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO).
Ovaj natječaj predstavlja ključnu inicijativu unutar širih strategija EU-a za poticanje digitalizacije i inovacija. Njegova provedba će osigurati da kreativne industrije Hrvatske ostanu relevantne i konkurentne u suvremenom digitalnom dobu.