Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ljudski resursi

Besmislena pravila utječu na kreativnost i sposobnost pomicanja granica

Brojna pravila utječu na kreativnost i sposobnost pomicanja granica, pa najtalentiraniji i najmarljiviji radnici odlaze i najbrže. Ostaju oni prosječni, koji i rade prosječno i sve što ih tu drži je – plaća.

pravila

Prividni osjećaj kontrole koji koriste mnoge kompanije je skup pravila koja se nameću zaposlenicima. Vjerovali ili ne, upravo ta brojna pravila utječu na kreativnost i sposobnost pomicanja granica, pa najtalentiraniji i najmarljiviji radnici odlaze i najbrže. Ostaju oni prosječni, koji i rade prosječno i sve što ih tu drži je – plaća.

  • Što je više pravila, manje je strasti – to znači i manjak motivacije.
  • Što je više pravila, manje je uzbuđenja – to znači manjak odlične izvedbe.
  • Što je više pravila, manje je entuzijazma – to znači niži profit.

Inc donosi jednostavan savjet: izbjegavajte besmislena pravila.

Evo nekoliko primjera besmislenih pravila:

Pravilo šutnje u selekcijskom procesu

Zamislite se u ulozi potencijalno odličnog kandidata koji se prijavljuje na oglas za posao. Dotjerali se životopis i napisali zanimljivu molbu. I, tada ste uletjeli u ‘crnu rupu’ – to je onaj prostor između trenutka kada ste poslali prijavu na oglas i trenutka kada ste dobili posao (ili odbijenicu). Duge pauze ili predugačak period šutnje kao i izostanak povratne informacije nisu samo glupi već nehumani. Je li moguće kreirati selekcijski proces koji uključuje moment ljudskosti? Naravno. Humanizirajte selekcijski proces i dobivat ćete bolje i talentiranije zaposlenike.

Pravilo prezentacija i izvještaja

Budimo iskreni: poslovni izvještaji uglavnom predstavljaju gubitak vremena. Odlični i talentirani zaposlenici zaslužuju bolje od birokracije. Osim toga, takvi izvještaji rijetko kada pružaju kvalitetne informacije – riječ je tek o ritualu koji uključuje puno ljudi i troši mnogo vremena koje je pametnije uložiti u stvaranje profita.

Riješite se godišnjih izvještaja i rangiranja, dozvolite ljudima da budu motivirani i kreativni. Ohrabrite ih da definiraju svoje ciljeve i njeguju visoke standarde i pružite im podršku u tome. Vjerujte u njihovu produktivnost, a ako ne ispune vaša očekivanja, zahvalite im na suradnji.

Darovite i talentirane ljudi treba podržavati u njihovim specifičnim talentima, a ne uspoređivati s ostalima i mjeriti prema proizvoljnim mjerilima.

Pravilo odobravanja

Zapitajte sami sebe koliko biste privatno bili produktivni ako biste morali čekati da netko drugi odobri svaku vašu namjeru ili pokret prije nego što ih krenete realizirati? Vjerojatno ne biste napravili mnogo. Želite li doista da vaši najbolji zaposlenici provode svoje vrijeme ganjajući ljude koji im mogu dati odobrenje da učine nešto odlično i korisno za tvrtku? To usporava posao, troši novac i poručuje ljudima da ne vjerujete njihovoj procjeni.

Pravilo slobodnog vremena

Ako se dobar zaposlenik osjeća dovoljno dobro da dođe na posao, koji je smisao da ga izvlačite iz kreveta kada je bolestan? Dajte ljudima na znanje da ne moraju bolesni dolaziti na posao. Jednako tako, uzme li zaposlenik slobodan dan, nemojte da vam laže zbog čega to radi. Tretirajte ljude s poštovanjem i ohrabrite ih da uzmu slobodan dan ako im je potreban, bez da se pritom moraju opravdavati.

Pravilo povratnih informacija

Neke kompanije provode svoja interna istraživanja o zadovoljstvu zaposlenika i u potpunosti vjeruju dobivenim rezultatima. Možda nisu daleko od istine, ali prave povratne informacije ponekad je najbolje dobiti od “treće strane”.

Pravilo korištenja interneta

Ovo je jedno od najglupljih pravila. Kao prvo, u uredima ga ionako nitko ne poštuje, uključujući osobu koja je autor tog pravila. Jedna je stvar zamoliti zaposlenike da ograniče posjete određenim internetskim stranicama, ali potpuno zabraniti pristup informacijama je besmisleno i beskorisno.

Izvor: MojPosao

Pročitajte još:

Lifestyle

Za neke ljude otkaz je bio upravo ono što im se trebalo dogoditi kako bi stvorili uspješne priče kakve imaju danas.

Marketing i prodaja

Kreativnost kao marketinški alat koristi se za postizanje prepoznatljivosti brenda, stvaranje konkurentske prednosti na tržištu i ima značajan utjecaj na generiranje novih tržišnih trendova.

Ljudski resursi

Iako vam se čini da su ekstrovertirane osobe bolji zaposlenici, pogotvo radi sudjelovanja u timskom radu, rad s introvertima također ima niz prednosti. Introvertiranost...

Komunikacija

Nezavisni festival kreativne komunikacije IFCC okuplja stvaraoce i ljubitelje video i društvenih igara, oglašavanja, filmske industrije, izdavaštvo i umjetnost, a nastao je iz Sudnjeg...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.