Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Edukacija

Biti karizmatičani vođa je dobro ali ima i mnogo mana. Donosimo kako ih se riješiti

Karizmatični lideri mogu učiniti čuda za tvrtku. Ali budite oprezni, karizma može imati i svoje loše strane.

Karizmatični lideri mogu učiniti čuda za tvrtku. Ali budite oprezni, karizma može imati i svoje loše strane.

Utjecaj loše karizme snažan je koliko i utjecaj dobre. MojPosao donosi nekoliko loših karakteristika koje proizlaze iz karizmatičnog vodstva i kako ih možete izbjeći:

Ogledalce, ogledalce…

Lider koji može nadahnuti grupu, prenijeti viziju ili ušetati u prostoriju te odmah postati centar pažnje zaista ima sreću da mora uložiti minimalan napor u provođenju odličnih ideja. No jednako tako, karizmatični vođa može upasti u zamku šarmiranja samoga sebe.

Rješenje: Lider koji je svjestan da karizma može ‘zamagliti horizont’ svjestan je da uvijek mora učiti i analizirati, ne samo kako bi usavršio sebe već i svoju organizaciju te zaposlenike u cjelini.

Tvrtka ‘ovisnik’

Baš kao što lider može postati ovisan o vlastitoj karizmi, tvrtka može postati ovisna o lideru. Karizmatičan pojedinac privlači pažnju na sebe, ali istovremeno odvlačiti fokus s tvrtke. Posljedica? Zaposlenici su previše ovisni o liderovom liku i djelu do mjere da se ustručavaju samostalno donositi čak i manje važne odluke.

Uvjerenje da lider zna najbolje može stopirati i brojne poslovne procese jer karizmatični vođa mora odobriti svaku odluku. Osim što tvrtka gubi dragocijeno vrijeme, zaposlenici su pasivni i ne doprinose razvoju jer je ionako sve u rukama jedne osobe.

Rješenje: lider se mora zapitati koliko su njegovi zaposlenici uključeni u donošenje odluka? Donosi li ključne odluke čiju razradu prepušta zaposlenicima ili se on sam posvećuje detaljima? Je li sva odgovornost na njemu ili su pojedini zadaci u nadležnosti zaposlenika?

Zamagljeni horizont

Karizmatični ljudi vode velike tvrtke koje imaju viziju. Karizma je ta koja zaposlenike potiče da tu viziju slijede. Što je vizija veća, mora biti veća i karizma. Toliko velika, da se svaki uspjeh tvrtke automatski pripisuje karizmatičnom vođi.

Rješenje: Vrlo je razumno postaviti samome sebi ozbiljno pitanje: što bi se dogodilo s tvrtkom, ako bi je ja sutra prestao voditi jer sam iscrpljen/želim raditi nešto drugo? Ako ja donosim sve odluke, tko će mi priskočiti u pomoć ukoliko mi ponestane dobrih ideja

Osvijestite svoju ranjivost

Ako ste zaista krizmatičan vođa, morate biti svjesni da su ljudi to već prepoznali i nema potrebe da svoj utjecaj naglašavate.

Vaša karizma je produktivna dokle god je držite pod kontrolom. Imajte hrabrosti gledati na nju kako tek jednu u nizu vaših kvaliteta.

Iako je vaš utjecaj iznimno snažan, dozvolite tvrtki da izađe iz vaše sjene i posvetite se njenim objektivnim potrebama, a ne samo vašoj ulozi u njoj ili vašim ambicijama. Dozvolite zaposlenicima da preuzimaju odgovornost – vaš utjecaj zbog toga neće biti manji.


Napisao

Ekonomija

Rast cijena u posljednjih nekoliko godina doveo je do toga da su raspoloživi kućni budžeti građana pod sve većim udarom.

Edukacija

Poslodavci se najviše boje toga da ćete otići jednom kada pronađete posao koji više odgovara vašim kvalifikacijama.

Lifestyle

Uspješni poduzetnici su strastveni, inovativni, zahtjevni i brižni. Pročitajte u čemu se krije tajna njihovih uspjeha.

Izdvojeno

Nekoliko je stvari koje se nikako ne smiju izgovoriti na radnom mjestu, barem ne naglas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.