Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Bosch širi svoj položaj kao vodeća tvrtka za internet stvari

Internet stvari sve više mijenja naš svijet. Na sajmu CES 2019. u Las Vegasu tvrtka Bosch pokazat će za što je već danas sposobna.

Internet stvari sve više mijenja naš svijet. Na sajmu CES 2019. u Las Vegasu tvrtka Bosch pokazat će za što je već danas sposobna. Od konceptnog shuttlea koji omogućuje pristupačnost nove mobilnosti, preko povezanih hladnjaka koji daju savjete o pohrani hrane, do pametnih kosilica za travu koje uče obavljajući kosidbu – spektar je rješenja koja Bosch predstavlja na najvećem svjetskom sajmu komercijalne elektronike ogroman. „Bosch je rano prepoznao ogromne mogućnosti interneta stvari. Aktivno oblikujemo povezani svijet već gotovo deset godina”, rekao je član Boscheva upravnog odbora dr. Markus Heyn. „Danas smo vodeća tvrtka za internet stvari. Postupno smo proširili svoju stručnost za softvere i informacijsku tehnologiju.” S pomoću vlastita IoT oblaka tvrtka je već provela u djelo više od 270 projekata u područjima kao što su mobilnost, pametni domovi, pametni gradovi i poljoprivreda. Broj senzora i uređaja povezanih s pomoću Boscheve platforme IoT Suite prošle se godine povećao za gotovo 40 % te sada iznosi 8,5 milijuna.

Jedan je od ključnih elemenata za daljnji razvoj i nove poslovne prilike u području interneta stvari umjetna inteligencija (AI). I to je područje u kojem Bosch igra odlučujuću ulogu u vođenju razvoja. „Moći ćemo najbolje ostvariti potencijal interneta stvari ako ga kombiniramo s umjetnom inteligencijom te ako paralelno unapređujemo svoje aktivnosti u području IoT-a i UI-ja”, rekao je Heyn. Prema njegovom gledištu, ta se dva područja međusobno nadopunjuju: „Internetu stvari potrebna je inteligencija. Uporaba povezanih stvari za prikupljanje podataka može biti odlučujući poticaj razvoju umjetne inteligencije. Samo s pomoću umjetne inteligencije povezane stvari postaju inteligentne i uče donositi vlastite zaključke. Prije svega, cilj nam je postići konkretna unapređenja u stvarnim, svakodnevnim životima ljudi – primjerice, omogućiti više vremena, više sigurnosti, više učinkovitosti i više praktičnosti.” Ovdje Heyn spominje primjer otkrivanja vatre putem videonadzora: uporabom inteligentne analize slike sigurnosne kamere mogu otkriti vatru u roku od nekoliko sekundi, čak i prije nego što senzori sustava otkriju vrućinu i dim. Na taj se način vatra može otkriti znatno ranije nego s uobičajenim sustavima alarma za vatru ili dim. To štedi vrijedne minute tijekom kojih se mogu spasiti životi.

Drugi su ključni element na putu do IoT doba partnerstva. Ovdje se Bosch odlučio za kombinaciju tradicionalnih i novih igrača. Nedavno sklopljen savez s kanadskim pružateljem platformi Mojio već je urodio prvom integriranom IoT platformom za povezana vozila: u slučaju nesreće poseban Boschev algoritam može otkriti gdje se i kada dogodila nesreća te koliko je ozbiljna. Putem Mojio oblaka podaci se bez ikakve odgode prenose u Boschev centar za hitne servise, koji automatski šalje hitni poziv lokalnim službama za spašavanje. U isto se vrijeme šalje poruka primateljima s predodređenog popisa kao tekstualna poruka ili putem aplikacije Mojio. „Zajedno s tvrtkom Mojio povezujemo vozila izravno s oblakom. To znači da službe za spašavanje mogu doći na mjesto nesreće još brže nego prije”, rekao je Mike Mansuetti, predsjednik tvrtke Bosch u Sjevernoj Americi. Od sredine sljedeće godine IoT rješenje za hitne slučajeve bit će dostupno gotovo milijunu vozača u Sjevernoj Americi i Europi.

IoT na cestama: Bosch predstavlja povezanu mobilnost budućnosti

Predstavljajući konceptni shuttle koji je interno razvio, Bosch na sajmu CES slavi prvi takav koncept u svijetu. U ovom vozilu tvrtka predstavlja rješenja za automatizaciju, povezivost i elektrifikaciju vozila te posjetiteljima omogućuje priliku iskusiti iz prve ruke novu vrstu mobilnosti: shuttle bez vozača, koji će se uskoro pojaviti na ulicama svjetskih gradova. „Ovo će doprinijeti našoj viziji mobilnosti koja je u najvećoj mogućoj mjeri bez emisija, bez nesreća i bez stresa”, kaže Heyn. Za mobilnost koja se temelji na shuttleu poput ove, Bosch će isporučivati ne samo komponente i sustave, nego i potpuni raspon usluga mobilnosti, kao što su platforme za rezervaciju, dijeljenje i povezivost, te usluge parkiranja i punjenja. Bosch vjeruje da su takve povezane usluge bitne za mobilnost budućnosti koja se temelji na shuttleu. Prognozirani tržišni obujam za te usluge također je velik: dok je u 2017. dosegao 47 milijardi eura, procjenjuje se da bi do 2022. mogao doseći čak 140 milijardi eura (izvor: PwC). Bosch također želi imati udjela u tome te rješenjima koje nudi nastoji ostvariti značajan dvoznamenkasti rast. Za Heyna nema sumnje: „U budućnosti će svako vozilo na cesti koristiti Boscheve digitalne usluge. Objedinit ćemo ih u pametan, besprijekorno povezan ekosustav.”

Jedna od posljednjih zapreka u ostvarivanju mobilnosti na temelju shuttlea je automatizacija vozila u kompleksnim urbanim okruženjima. Bosch vjeruje da su za to rješenje partnerstva: U drugoj polovici ove godine San José u Silicijskoj dolini u Kaliforniji postat će pokusni grad za potpuno automatiziranu uslugu dijeljenja prijevoza bez vozača koju pružaju Bosch i Daimler. Tri zainteresirane strane već su potpisale pismo namjere s tim ciljem. Svojim savezom za razvoj Bosch i Daimler nastoje poboljšati tok gradskog prometa, povećati sigurnost na cesti i pružiti važan element za promet budućnosti. Njihov je cilj razviti sustav vožnje za potpuno automatiziranu vožnju bez vozača (SAE razina 4/5) koji je spreman za proizvodnju početkom sljedećeg desetljeća.

IoT u domu: povezani uređaji znatno olakšavaju život kućevlasnika

Nije samo na cestama velika potražnja za povezanim proizvodima i uslugama koji olakšavaju život korisnika. „Radimo na ideji o povezanom domu te o uređajima koji samostalno razmišljaju i razumiju što njihovi korisnici žele”, kaže Heyn. Primjerice, na sajmu CES tvrtka predstavlja novu funkciju za hladnjake s pristupom internetu koji mogu prepoznati vrste hrane i pružiti preporuke o pohrani. Unutarnja kamera automatski prepoznaje oko 60 vrsta voća i povrća te putem aplikacije predlaže idealno mjesto za njihovu pohranu. Slijedom toga, hrana se pohranjuje na najbolji mogući način, dulje zadržava svježinu i ne morate je često bacati.

Drugi novi proizvod je projektor PAI, koji može projicirati virtualno korisničko sučelje na kuhinjsku radnu površinu. Integrirani 3D senzor snima sve pokrete ruku, omogućujući tako upravljanje sučeljem s pomoću dodirnog zaslona. Na taj način korisnici mogu praktično potražiti recepte na internetu i ostvarivati telefonske pozive putem interneta dok kuhaju i peku. Budući da je posebno dizajniran za kuhinjsko okruženje, s projektorom PAI ne morate postupati toliko nježno kao s pametnim telefonom ili tabletom. Projektorom možete savršeno upravljati i s ljepljivim prstima. PAI na tržište izlazi u Kini u veljači 2019., nakon čega će se plasirati na tržište i u Sjedinjenim Američkim Državama.

Bosch na CES-u predstavlja i Indego S+, novu robotsku kosilicu za travu s internetskom povezivošću. To je jedna od prvih robotskih kosilica za travu na tržištu koja ima ugrađenu kontrolu glasa vrste Amazon Alexa. To je i jedina robotska kosilica za travu koja može upotrijebiti prognoze vremena na internetu kako bi automatski odlučila kada je najbolje vrijeme za kosidbu. Bosch se služi umjetnom inteligencijom za poboljšavanje načina na koji njegova robotska kosilica prepoznaje prepreke na travnjaku procjenom podataka kao što su protok motora, ubrzanje, brzina motora i smjer. „Upotrebljavamo AI kako bismo njegu travnjaka učinili jednostavnijom i praktičnijom. Naša je vizija kosilica Indego koja se prilagođava vrtu kako bi svaki put savršeno pokosila travu”, kaže Heyn.

IoT #LikeABosch: Bosch pokreće digitalnu IoT kampanju

Bosch na sajmu CES 2019. prvi put predstavlja i svoju novu imidž kampanju za internet stvari. Kampanja se temelji na hip-hop videozapisu u kojem je protagonist snalažljivi korisnik interneta stvari. Bosch ulazi u nov teritorij s kampanjom „Like a Bosch”; izrazito različit pristup i ton označavaju novo odstupanje od politike tvrtke, koja je osnovana 1886. Ovaj PR potez temelji se na velikom broju novonastalih videozapisa i meme sličica s porukom „like a boss” („poput šefa”) koji su postali viralni na internetu te privukli desetke milijuna klikova. U tim su videozapisima protagonisti obični ljudi koji izvode bizarne podvige ili se spretno izvlače iz neprilika. Imidž kampanja za internet stvari mijenja nekoliko slova poruke kako bi osvježila ovaj internetski fenomen. Protagonist u Boschevu videozapisu je mladić koji uvijek ima sve pod kontrolom zahvaljujući povezanim rješenjima iz Boscha. S pametnim telefonom u ruci upravlja svojim automobilom, kosilicom ili aparatom za kavu na odličan, pametan i samouvjeren način – upravlja stvarima „like a Bosch” („poput Boscha”).


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.