Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ljudski resursi

Božićnicu očekuje 72 posto radnika u Hrvatskoj i to u prosječnom iznosu od 2.324 kune

Ove godine božićnicu očekuje 72% ispitanika, što je nešto manje nego prošle godine, kada je istu očekivalo 74% građana.

Gotovo polovica zaposlenih (47%) božićnicu bi iskoristila za podmirenje osnovnih životnih troškova, 22% obavilo kupnju božićnih darova, a svaka deseta osoba bi zatvorila (barem dio) dugovanja.

Ekonomska situacija sve je nestabilnija, inflacija raste, a plaće ne prate visoku stopu rasta cijena. Hoće li poslodavci dio inflacije pokušati nadoknaditi kroz božićnice, istražio je portal MojPosao na 400 ispitanika.

Najviše očekujemo novac i to u iznosu od 2.324 kune

Ove godine božićnicu očekuje 72% ispitanika, što je nešto manje nego prošle godine, kada je istu očekivalo 74% građana. Međutim, iako je prošle godine božićnicu očekivalo 74% ispitanika, na kraju ju je dobilo njih 68%, tako da je dio zaposlenika ostao razočaran te poučeni prošlogodišnjim iskustvom, ove godine smo nešto manje optimistični.

Ispitanici koji ne vjeruju da će dobiti ‘blagdansku’ nagradu, kao razlog njenog izostanka navode politiku tvrtke i loše poslovne rezultate.

Među onima koji ‘računaju’ na božićnicu, gotovo svi (94%), kao i dosadašnjih godina, očekuju novac i to u prosječnom iznosu od 2.324 kune, što je za 12% više od iznosa kojeg su u prosjeku dobili prošle godine (2.066 kuna). Bon za kupovinu ove godine očekuje 24% ispitanih, dok 7% očekuje poklon paket.

Božićnicu u najvećoj mjeri očekuju zaposlenici hrvatskih institucija, gdje je očekuje čak 91% ispitanika te zaposlenici državnih tvrtki (85%), a u najmanjoj mjeri zaposlenici privatnih tvrtki u domaćem vlasništvu (70%). Tri četvrtine (76%) ispitanika zaposlenih u stranim privatnim kompanijama očekuje božićnicu.

Božićnici se najviše nadaju zaposlenici velikih (80%) i srednje velikih (71%) tvrtki, a u najmanjoj mjeri, kao i prošle godine, djelatnici malih tvrtki (68%).

Prošle godine nas je razveselila božićnica u iznosu od 2.066 kuna

Prošle godine božićnicu je dobilo 68% ispitanika, što je nešto manje nego godinu ranije, kada je božićnicom bilo nagrađeno 72% ispitanika.  

U 2021. godini božićnica je u najvećoj mjeri isplaćena u novcu (82%) i to u prosjeku 2.066 kuna, što je gotovo isto kao i godinu ranije, kada je bilo isplaćeno 2.074 kuna. Bon za kupovinu primilo je 27% zaposlenih, a gotovo svaki deseti radnik je od poslodavca dobio poklon paket (9%).

Prošle je godine božićnicu dobilo najviše zaposlenih u državnim institucijama (85%) i tvrtkama u državnom vlasništvu (81%). U najmanjoj mjeri božićnicu su dobili ispitanici zaposleni u privatnim tvrtkama u pretežno domaćem vlasništvu (64%). Tri od četiri zaposlena (79%) u stranim privatnim tvrtkama dobilo je božićnicu prošle godine.

Prošle je godine božićnicu dobilo najviše radnika zaposlenih u velikim tvrtkama (80%). U najmanjoj mjeri božićnicu su dobili ispitanici zaposleni u malim tvrtkama (58%). 

Dar za dijete u svakoj trećoj tvrtki

Da su prošle godine tvrtke dijelile dar za djecu izjavilo je 38% ispitanika, što je isto kao i godinu ranije. Kao i božićnicu, poklon za dijete su u najvećoj mjeri dobili ispitanici zaposleni u velikim i srednjim tvrtkama, i to prvenstveno u hrvatskim institucijama i tvrtkama u državnom vlasništvu. U najmanjoj mjeri poklon za dijete dobili su zaposlenici malih tvrtki (svega njih petina) i onih zaposlenih u privatnim tvrtkama u domaćem vlasništvu (29%).

Prosječan iznos dara za dijete prošle je godine iznosio od 500 do 750 kuna, u čijoj je vrijednosti poklon za dijete dobilo 50% ispitanika (od onih koji su takav poklon primili). Manje od polovice ispitanika (44%) koji su dobili poklon, dobili su poklon u vrijednosti manjoj od 500 kuna. 

Božićnica – pravo radnika ili dobra volja poslodavca?

Otprilike polovica ispitanika (47%) smatra da je isplata božićnice stvar dobre volje poslodavca, s čime se ne slaže 53% ispitanika koji vjeruju kako svaki radnik ima pravo na božićnicu i koji zamjeraju poslodavcu ukoliko je ne isplati.

Sve više ispitanika iz godine u godinu postaje svjesno kako je božićnica stvar dobre volje poslodavca. Prošle je godine 44% ispitanika smatralo kako se božićnica isplaćuje u skladu s poslovnim rezultatima tvrtke. 

Božićnica bi trebala iznositi 2.798 kuna

Kada bismo sami mogli birati našu božićnu nagradu, velika većina nas (92%) bi bez previše razmišljanja odabrala novčanu nagradu. Za 3% ispitanika dovoljna je i zahvala te poštovanje od strane nadređenih, dok bi 1% ispitanika rado dobilo poklon paket. Bon za kupovinu proizvoda odabralo je 3% ispitanika.

Ispitanici smatraju da bi, u prosjeku, zadovoljavajuća božićnica trebala iznositi 2.798 kuna, što je 20% više od prosječne božićnice koju očekujemo ove godine (2.324 kuna) i čak 35% više od iznosa koji su ispitanici dobili prošle godine.

Gotovo polovica ispitanika (47%) božićnicu bi iskoristila za podmirenje osnovnih životnih troškova, dok bi njih 22% obavilo kupnju božićnih darova. Svaka deseta osoba (10%) bi božićnicom zatvorila (barem dio) dugovanja, a isto toliko (10%) ispitanika bi sebi nešto priuštili. Dio ispitanika (10%) božićnicu bi iskoristili za štednju.

O istraživanju

Istraživanje je provedeno na 400 ispitanika, od kojih su 67% žene, a 33% muškarci. Najviše ispitanika, njih 34% ima između 31 i 40 godina, 18% je u dobi od 25 do 30 godina te 15% mlađe od 25 godina. Ispitanika starijih od 40 godina je 33%. Većina ispitanika (76%) su zaposleni. Gotovo polovica (38%) ih radi u privatnim tvrtkama u pretežno domaćem vlasništvu, 27% i privatnim stranim tvrtkama, 7% u državnim tvrtkama te 6% u hrvatskim institucijama. 

MojPosao.net

Pročitajte još:

Poduzeća

Od Infobipovog puta od startupa do jednoroga, do gradnje globalnog startupa i najveće coworking zajednice u regiji – Amir Babović, suosnivač Wespa Spaces i...

Ljudski resursi

Iskoristite svoj potencijal i pronađite posao po svojoj mjeri!

Novosti

Moć preporuke nije samo u tome što bivši poslodavac lijepo govori o vama budućem poslodavcu.

Marketing i prodaja

Kako uvjeriti ljude da ste najbolji za ono što im je potrebno i kako uspješno reklamirati svoj posao?

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.