Imate iskustva u određenoj branši, odlučili ste s nekoliko prijatelja otvoriti vlastiti biznis – pa kad orem, nek za sebe orem. Sada sjedite na kavi i zaključujete da vam još treba ime tvrtke. Nešto zanimljivo, dojmljivo – a opet prikladno vašem poslovanju. Dobrodošli u brainstorming!
Kako to izgleda?
Za brainstorming potrebno vam je od šest do dvanaest ljudi od kojih su neki izravno uključeni u problem o kojem se raspravlja, a neki neutralni. Glavne su osobe na sastanku voditelj i zapisničar. Voditelj sastanka određuje pravila i naglašava da je cilj sastanka dobiti što više ideja koje se neće ocjenjivati te se tako nitko od sudionika sastanka ne smije ustručavati iznijeti svoju. Zapisničar sažeto zapisuje prijedloge, ne pokušavajući redigirati tekst.
Takav sastanak treba trajati maksimalno 45 minuta. Nakon toga glasovanjem sužava se izbor ideja dok se ne dođe do rješenja problema.
Cilj je takvog sastanka odabrati ideje koje se odmah mogu iskoristiti, prepoznati one koje se mogu dalje istraživati te ispitati različite pristupe koji su došli na vidjelo za vrijeme sastanka.
Oplođivanje ideja
Tehnika razmatranja ideja u takvoj je raspravi vrlo korisna jer se pri tome ideje oslobađaju i međusobno oplođuju, svladavaju se kočnice te se napušta ukalupljeno razmišljanje.
Bitno je naglasiti da nema loših ideja te je zbog toga cenzura u brainstormingu strogo zabranjena. Kada tkogod iznese novu ideju, moramo je odmah zapisati iako će neki misliti da je trivijalna ili irelevantna. Čak se i nepotrebna ideja može pokazati kao upotrebljiva jer može potaknuti nekoga da iznese srodnu činjenicu koja se na kraju može pokazati važnom.