Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Brendovi – mrzite ih ili volite, sve je bolje od ignoriranja!

Novo zapanjujuće otkriće iz marketinga govori kako brendovi omraženi kod potrošača nemaju nikakvog razloga za brigu, dapače – takve proizvođače prati zavidno poslovanje. Pad potražnje sve češće trpe nepoznati i ignorirani brendovi…

Novo zapanjujuće otkriće iz marketinga govori kako brendovi omraženi kod potrošača nemaju nikakvog razloga za brigu, dapače - takve proizvođače prati zavidno poslovanje. Pad potražnje sve češće trpe nepoznati i ignorirani brendovi...

Svakodnevno prisustvo multinacionalnih korporacija u medijima konstanta je stara desetljećima. Angažiranje holivudskih ili sportskih zvijezda i ostali trikovi za privlačenje pozornosti potrošača uvijek prati reakcija javnosti, bila ona pozitivna ili negativna. No ta činjenica ne zabrinjava previše marketinške stručnjake – polarizirani brendovi prolaze daleko bolje od neprimjetnih!

Coca-Cola – iritantna i obožavana

Prema najnovijim podacima agencije Freshminds, najomraženiji brandovi jednoj skupini ljudi najomiljeniji su drugoj, a time i najuspješniji na tržištu.

Primjerice, 27 posto ispitanika u Velikoj Britaniji izjasnilo se kako voli Coca-Colu, ponajviše zbog reklamnih kampanja. Nasuprot tome, 24 posto anketiranih izjasnilo se da ne voli Coca-Colu te da smatra njezine reklame „iritantnima”. U slučaju toga velikog brenda nije potrebno objašnjavati konkretan uspjeh navedene filozofije.

Slogan „Voli ga ili mrzi”

Mnogi proizvođači prakticiraju sličan pristup tržištu. Najdalje je u primjeni otišao namaz Marmite. Taj je britanski namaz napravljen od ekstrakta kvasca, jakog specifičnog okusa, toliko podijelio potrošače da mu je i službeni slogan “Voli ga ili mrzi”.

Slično su polarizirani svjetski lanci za brzu prehranu KFC, Burger King i Domino’s pizza, koji imaju približno jednak broj ljubitelja i onih koji ih preziru.

Preduvjeti za uspjeh

Uspješno polariziran proizvod mora sadržavati neke osnovne elemente. Prije svega, potrošači moraju biti upoznati s proizvodom, čak i da ga nisu iskušali. Dominacija na tržištu istodobno je i uzrok i posljedica  različitih osjećaja prema nekom brendu. Takva polarizacija proizvoda pomaže pri uspjehu, a velik uspjeh kod dijela potrošača uvijek rezultira neprijateljskim stavom prema određenom brendu.

Značajnu ulogu u tome igraju i kampanje kojima se nerijetko ciljano šalje kontroverzna poruka radi snažne reakcije potrošača, koji u tom slučaju instantno stvaraju ekstremno pozitivno ili negativno mišljenje o proizvodu.

Jeftiniji proizvodi ispred luksuznih

Istraživanja pokazuju kako većina potrošača voli iskušati proizvod prije odluke o kupnji. U prehrambenoj industriji taj je segment od velike važnosti te su degustacije proizvoda postale nužni dio svake promidžbene akcije.

Pristupačnost cijene, odnosno jeftini proizvodi stvorili su jaz između bogatih i siromašnih. Suprotno očekivanjima, jeftini proizvodi izazivaju jači polarizirajući efekt od skupih te tako privlače više pozornosti.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.