Svi smo talentirani za nešto. Ukoliko želite priču dići na sljedeći nivo pročitajte „Plemena“ Setha Godina – „trebamo vas da nas vodite“ vapi ovaj moderni marketinški guru. Patetiku na stranu, to je poruka koju možete dobro unovčiti. Michael Jordan, Paris Hilton – zvuči poznato?
Kako od sebe stvoriti brend? Što to uopće znači? Trebate se upakirati, pazeći na svaki detalj. Poanta nije predstaviti se kao nešto što niste. Upravo suprotno, polazeći od pretpostavke kako smo „svi dobri u nečemu“ fokus treba staviti na svoje jake strane i forsirati ih.
Iskoristite svoju strast
Ono što volite, u tome ste i dobri. Ono u čemu ste dobri, želite komunicirati prema drugima. Strast i motivacija su čimbenici koji vas razlikuju od ostalih. Zato brend postaje vaš alat koji će objasniti informacije ili percepciju koju želite preslikati u poslovni svijet. U poslovanju su upravo osobne veze i povjerenje ključ dogogodišnjih suradnji. Tu ste u velikoj prednosti pred brendovima kompanija – uvijek je jednostavnije vjerovati pojedincu nego nepoznatoj grupi ljudi u odjelima na zadnjem katu nekog nebodera.
Definirajte sebe
Veže se na priču o strasti i povjerenju. Recimo da imate oboje. Sljedeći korak jest – budite jezgroviti i jednostavni. Morate moći u pet riječi objasniti ono što radite. Potpuno jasna slika u vašoj glavi preduvjet je da ta slika bude jasna i drugima. Važno: nemojte svaštariti – vaš brand nije samoposluživanje.
Budite upečatljivi
O sadržaju vašeg brenda smo već govorili, dolazimo do vizualnog identiteta. Ljudi vas moraju zapamtiti, ne smijete proći nezapaženi. Veliki dio ovog savjeta čini i vaš izgled. Nemojte otići u garderobu i obući se kao Prince ili Christina Agulera. Dobra nit vodilja mogle bi biti crvene naočale Hannesa Swobode ili obrijana glava i crna dolčevita Setha Godina, detalji koji su postali njihov zaštitni znak. Izgled je bitan, iskoristite ga.
ROI iliti povrat investicije
U početku će vaša investicija biti prvenstveno vaše utrošeno vrijeme. Pokušajte biti što je moguće aktivniji na društvenim mrežama, u javnosti, specijaliziranim blogovima, forumima, skupovima… Kako je i vrijeme novac, trebamo voditi računa o vremenu povrata investicije. Ako rezultati nisu zadovoljavajući, trebate razmisliti o svojoj strategiji, i prilagoditi je ciljevima. Ništa se ne može postići preko noći ali isto tako ne valja ni „drviti“ po očito neučinkovitim metodama. Dobar feedback će vam biti broj komentara na forumu ili blogu, odgovora na mail ili odaziva na neke akcije koje radite u svrhu promocije.