Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Budući rukovoditelji: optimistični, ali i realistični

Budući rukovoditelji optimističniji su od predsjednika uprava kada je u pitanju gospodarski rast, no pesimističniji kada je u pitanju kibernetička sigurnost, obrazovanje i povjerenje u poslovanje.

To su neki od ključnih rezultata novog izvješća PwC-a pripremljenog u suradnji s AIESEC-om, jednom od vodećih svjetskih međunarodnih studentskih organizacija, u kojem se uspoređuju stavovi postojećih i budućih rukovoditelja o rastu, obrazovanju, tehnologiji i poslovnim odgovornostima.

U istraživanju se uspoređuju rezultati PwC-ovog godišnjeg globalnog istraživanja mišljenja predsjednika uprava i stavovi mladih rukovoditelja AIESEC-a te se razmatralo u kojoj se mjeri podudaraju odnosno razlikuju, što to znači za poduzeća koja žele privući najbolje mlade talente i što današnji izvršni direktori mogu naučiti od onih koji će ih , vjerojatno naslijediti.

Budući rukovoditelji: optimistični, ali i realistični

Jedan od najupečatljivijih zaključaka iz AIESEC-ovih rezultata  jest sigurnost koju posjeduju ti mladi lideri. Primjerice, 60% njih vjeruje u povećanje gospodarskog rasta u sljedećih 12 mjeseci za razliku od 27% predsjednika uprava. Ta bi se brojka mogla pripisati optimizmu mladeži, no mogla bi održavati i dublji uvid u trendove, kao što je digitalna revolucija, u kojoj mlađa generacija vidi  prilike, a starija troškove i rizik.

Iako su u većini slučajeva optimističniji od predsjednika uprava, ispitanici iz AIESEC-a također smatraju da bi organizacije trebale biti više zabrinute zbog nekih prijetnji s kojima se suočavaju nego što predsjednici uprava obično jesu.

  • 86 % ispitanika iz AIESEC-a, za razliku od 61% predsjednika uprava, smatra da bi poduzeća trebala biti zabrinuta zbog kibernetičkog kriminala.
  • Njih 85 %, u odnosu na 60% predsjednika uprava, smatraju prijetnjom i promjene u ponašanju potrošača.
  • Nedostatak povjerenja javnosti u poduzeća navodi njih 83 % u odnosu na 55 % predsjednika uprava.

Također je i vrlo jasno da te dvije skupine imaju različite percepcije rizika. Predsjednici uprava najviše su zabrinuti zbog prevelike količine propisa, geopolitičke nesigurnosti i nestabilnosti tečaja, što pokazuje koliko teško mnogi poslovni lideri mijenjaju prespektivu s kratkoročne na dugoročnu. Nasuprot tome, ispitanici iz AIESEC-a usredotočili su se na dugoročnu perspektivu pa smatraju da bi predsjednici uprava trebali biti zabrinutiji zbog dugoročnih problema poput društvene nestabilnosti, klimatskih promjena i štete za okoliš, te nezaposlenosti.

Mladi rukovoditelji potiču predsjednike uprava da svoju poslovnu svrhu pretvore u praksu

Istraživanje je pokazalo da se obje generacije slažu da se poslovni uspjeh u 21. stoljeću neće temeljiti samo na financijskoj dobiti. No, ispitanici iz AIESEC-a smatraju da su poduzeća i dalje uglavnom usredotočena na vrijednost koju stvaraju dioničarima unatoč trudu i težnjama predsjednika uprava da se jače povežu sa širom skupinom dionika.

To dodatno ističu zanimljive razlike  u načinu na koji te dvije skupine daju važnost grupama dionika. Obje se slažu da kupci i klijenti imaju najveći utjecaj na korporativnu strategiju te da su vlade i regulatori bitni. No, rukovoditelji AIESEC-a (74 %) pridaju veću važnost medijima od predsjednika uprava (25 %), a taj se uzorak ponavlja i kada su u pitanju lokalne zajednice (52 % naspram 27 %), javnost (50 % naspram 30 %) i nevladine organizacije (40 % naspram 9 %).

To ukazuje na to da mladi rukovoditelji bolje shvaćaju što znači u 2016. komunicirati sa širom skupinom dionika. Osobito se to odnosi na činjenicu da je tehnologija omogućila trenutačno komuniciranje i povezivanje s dionicima, što predstavlja izazove za percepciju poduzeća , a organizacije se moraju tome prilagoditi.

Nora Wu, globalna voditeljica za ljudske resurse u PwC-u, kaže:

„Budući rukovoditelji traže prilike, no nisu naivni kada je u pitanju rizik. Razmišljaju o širim društvenim pitanjima i pitanjima povezanima s okolišem te razumiju da sve brži tempo tehnološkog napretka mijenja očekivanja dionika. Iako su plaća i naknade važne, kultura i vrijednosti organizacije često su važnije. Pripadnici milenijske generacije žele biti ponosni na svog poslodavca, žele da se vrijednosti poduzeća podudaraju s njihovim vrijednostima te da se njihov rad isplati i pridonosi široj svrsi. Važno se usredotočiti na razvoj budućih rukovoditelja te istodobno razvijati vještine i sposobnosti postojeće radne snage.”

Ana Saldarriaga, predsjednica organizacije AIESEC International za 2015.-2016. slaže se s navedenim:

 

„Rukovoditelje AIESEC-a, a i općenito mlade ljude, potiče svrha. To je dodatno istaknuto rezultatima AIESEC-evog globalnog istraživanja YouthSpeak. Na temelju 200.000 odgovora u anketi mogu se izdvojiti tri sile koje motiviraju mlade diljem svijeta: obitelj, svrha u životu i ljubav. Mladim ljudima potreban je snažan osjećaj svrhe i vrijednosti na radnom mjestu i to traže od svojih poslodavaca. Mislim da sve više poduzeća počinje to shvaćati, pa poduzimaju hrabre korake kako bi svoju svrhu pretvorili u praksu.”

Uspjeh ili neuspjeh budućih rukovoditelja ovisi o obrazovanju

Uz pitanja iz istraživanja mišljenja predsjednika uprava, ispitanicima iz AIESEC-a postavljena su i pitanja o njihovim stavovima o tome što definira rukovodstvo, kako ga njegovati i kako se ono mijenja.

Ovi mladi rukovoditelji neupitno vjeruju u rad, a ne talent: njih 64 % smatra da je obrazovni sustav najvažniji čimbenik u oblikovanju i pripremi mladih ljudi za rukovodeće pozicije u budućnosti. Unatoč tome, 70 % smatra da obrazovni sustav u njihovoj zemlji ne uspijeva oboružati studente svim vještinama potrebnima za opstanak i uspjeh u digitalnom dobu.

Pročitajte još:

Financije

Svatko od nas bi trebao na vrijeme razmišljati o mirovini, iako se ponekad čini da je mirovina daleko ili da po tom pitanju ne...

Edukacija

Forum je održan uz podršku NATO programa „Znanost za mir i sigurnost“.

Novosti

Jeste li ikada pomislili da refleksijom na naočalama, ažuriranjem podataka na LinkedInu ili objavljivanjem fotografija na društvenim mrežama možete otkriti osjetljive poslovne informacije?

Ekonomija

DOK-ING je na sajmu izlagao svoj proizvod MV-4, najprodavaniji stroj za razminiranje na svijetu.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.