Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Budući rukovoditelji: optimistični, ali i realistični

Budući rukovoditelji optimističniji su od predsjednika uprava kada je u pitanju gospodarski rast, no pesimističniji kada je u pitanju kibernetička sigurnost, obrazovanje i povjerenje u poslovanje.

To su neki od ključnih rezultata novog izvješća PwC-a pripremljenog u suradnji s AIESEC-om, jednom od vodećih svjetskih međunarodnih studentskih organizacija, u kojem se uspoređuju stavovi postojećih i budućih rukovoditelja o rastu, obrazovanju, tehnologiji i poslovnim odgovornostima.

U istraživanju se uspoređuju rezultati PwC-ovog godišnjeg globalnog istraživanja mišljenja predsjednika uprava i stavovi mladih rukovoditelja AIESEC-a te se razmatralo u kojoj se mjeri podudaraju odnosno razlikuju, što to znači za poduzeća koja žele privući najbolje mlade talente i što današnji izvršni direktori mogu naučiti od onih koji će ih , vjerojatno naslijediti.

Budući rukovoditelji: optimistični, ali i realistični

Jedan od najupečatljivijih zaključaka iz AIESEC-ovih rezultata  jest sigurnost koju posjeduju ti mladi lideri. Primjerice, 60% njih vjeruje u povećanje gospodarskog rasta u sljedećih 12 mjeseci za razliku od 27% predsjednika uprava. Ta bi se brojka mogla pripisati optimizmu mladeži, no mogla bi održavati i dublji uvid u trendove, kao što je digitalna revolucija, u kojoj mlađa generacija vidi  prilike, a starija troškove i rizik.

Iako su u većini slučajeva optimističniji od predsjednika uprava, ispitanici iz AIESEC-a također smatraju da bi organizacije trebale biti više zabrinute zbog nekih prijetnji s kojima se suočavaju nego što predsjednici uprava obično jesu.

  • 86 % ispitanika iz AIESEC-a, za razliku od 61% predsjednika uprava, smatra da bi poduzeća trebala biti zabrinuta zbog kibernetičkog kriminala.
  • Njih 85 %, u odnosu na 60% predsjednika uprava, smatraju prijetnjom i promjene u ponašanju potrošača.
  • Nedostatak povjerenja javnosti u poduzeća navodi njih 83 % u odnosu na 55 % predsjednika uprava.

Također je i vrlo jasno da te dvije skupine imaju različite percepcije rizika. Predsjednici uprava najviše su zabrinuti zbog prevelike količine propisa, geopolitičke nesigurnosti i nestabilnosti tečaja, što pokazuje koliko teško mnogi poslovni lideri mijenjaju prespektivu s kratkoročne na dugoročnu. Nasuprot tome, ispitanici iz AIESEC-a usredotočili su se na dugoročnu perspektivu pa smatraju da bi predsjednici uprava trebali biti zabrinutiji zbog dugoročnih problema poput društvene nestabilnosti, klimatskih promjena i štete za okoliš, te nezaposlenosti.

Mladi rukovoditelji potiču predsjednike uprava da svoju poslovnu svrhu pretvore u praksu

Istraživanje je pokazalo da se obje generacije slažu da se poslovni uspjeh u 21. stoljeću neće temeljiti samo na financijskoj dobiti. No, ispitanici iz AIESEC-a smatraju da su poduzeća i dalje uglavnom usredotočena na vrijednost koju stvaraju dioničarima unatoč trudu i težnjama predsjednika uprava da se jače povežu sa širom skupinom dionika.

To dodatno ističu zanimljive razlike  u načinu na koji te dvije skupine daju važnost grupama dionika. Obje se slažu da kupci i klijenti imaju najveći utjecaj na korporativnu strategiju te da su vlade i regulatori bitni. No, rukovoditelji AIESEC-a (74 %) pridaju veću važnost medijima od predsjednika uprava (25 %), a taj se uzorak ponavlja i kada su u pitanju lokalne zajednice (52 % naspram 27 %), javnost (50 % naspram 30 %) i nevladine organizacije (40 % naspram 9 %).

To ukazuje na to da mladi rukovoditelji bolje shvaćaju što znači u 2016. komunicirati sa širom skupinom dionika. Osobito se to odnosi na činjenicu da je tehnologija omogućila trenutačno komuniciranje i povezivanje s dionicima, što predstavlja izazove za percepciju poduzeća , a organizacije se moraju tome prilagoditi.

Nora Wu, globalna voditeljica za ljudske resurse u PwC-u, kaže:

„Budući rukovoditelji traže prilike, no nisu naivni kada je u pitanju rizik. Razmišljaju o širim društvenim pitanjima i pitanjima povezanima s okolišem te razumiju da sve brži tempo tehnološkog napretka mijenja očekivanja dionika. Iako su plaća i naknade važne, kultura i vrijednosti organizacije često su važnije. Pripadnici milenijske generacije žele biti ponosni na svog poslodavca, žele da se vrijednosti poduzeća podudaraju s njihovim vrijednostima te da se njihov rad isplati i pridonosi široj svrsi. Važno se usredotočiti na razvoj budućih rukovoditelja te istodobno razvijati vještine i sposobnosti postojeće radne snage.”

Ana Saldarriaga, predsjednica organizacije AIESEC International za 2015.-2016. slaže se s navedenim:

 

„Rukovoditelje AIESEC-a, a i općenito mlade ljude, potiče svrha. To je dodatno istaknuto rezultatima AIESEC-evog globalnog istraživanja YouthSpeak. Na temelju 200.000 odgovora u anketi mogu se izdvojiti tri sile koje motiviraju mlade diljem svijeta: obitelj, svrha u životu i ljubav. Mladim ljudima potreban je snažan osjećaj svrhe i vrijednosti na radnom mjestu i to traže od svojih poslodavaca. Mislim da sve više poduzeća počinje to shvaćati, pa poduzimaju hrabre korake kako bi svoju svrhu pretvorili u praksu.”

Uspjeh ili neuspjeh budućih rukovoditelja ovisi o obrazovanju

Uz pitanja iz istraživanja mišljenja predsjednika uprava, ispitanicima iz AIESEC-a postavljena su i pitanja o njihovim stavovima o tome što definira rukovodstvo, kako ga njegovati i kako se ono mijenja.

Ovi mladi rukovoditelji neupitno vjeruju u rad, a ne talent: njih 64 % smatra da je obrazovni sustav najvažniji čimbenik u oblikovanju i pripremi mladih ljudi za rukovodeće pozicije u budućnosti. Unatoč tome, 70 % smatra da obrazovni sustav u njihovoj zemlji ne uspijeva oboružati studente svim vještinama potrebnima za opstanak i uspjeh u digitalnom dobu.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.