Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Blog zona

Budžetiranje u PR-u, koliko to zapravo košta?

Pokretanje novog posla ili dodavanje vjetra u leđa već postojećem zahtijeva minuciozno financijsko planiranje. Tablice i proračuni, praćenje ulaganja i povrata neki su od najvažnijih poslova svakog poduzetnika. I nijedan knjigovođa ili računovođa, ma kako dobar bio, ne može zamijeniti vlasnika i njegovu procjenu pravog stanja stvari.
Vrlo je sličan odnos i kod procjene troška i angažmana stručnjaka za odnose s javnošću. Zbog povjerljivog odnosa s već postojećim klijentima nećemo navoditi konkretne iznose, no važno je znati stavke koje vas mogu očekivati ako je odluka pala na odnose s javnošću. Dakle, budžetiranje u PR-u, koliko to zapravo košta?

Brojkama u glavu – govoreći u postocima, stručnjaci savjetuju oko 8 posto budžeta uložiti u vlastite promotivne aktivnosti. Tu ulaze izrada ili redizajn web stranice te njeno redovito održavanje, izrada/redizajn posjetnica, mapa, kataloga, brošura, korporativne fotografije i video, organizacija evenata i prezentacija, angažman poznate osobe/zaštitnog lica, promo pokloni, angažman osobe ili agencije za odnose s javnošću… Popis je podulji i svaka od ovih stavki bi se trebala dodatno razraditi, a ako vam je budžet ograničen onda i rasporediti na dulji period.

Možete li to postići „in house“? – U početku ćete vjerojatno morati jer kad ste mali poduzetnik u svemu ste sam svoj majstor. No, kako se posao razvija sve više je potrebno poslove pravilno raspoređivati na zaposlenike i/ili vanjske suradnike. Ako se odlučite sami pozabaviti PR-om računajte na ozbiljnu koncentraciju oko vlastitog identiteta koji želite izgraditi. Kako se želite predstaviti, kome i na koji način najvećim će dijelom odrediti iznos koji ćete u jednom trenutku morati izdvojiti kako bi vaše poruke došle do onih kojima su namijenjene.

Klasični PR ili društvene mreže? Ili oboje? – Klasični PR u svom najširem značenju obuhvaća odnose s medijima koje treba izgraditi te ih dugoročno održavati. Početnici u poduzetništvu vrlo često uživaju simpatije medija zbog ideje ili hrabrog izlaska na tržište. No, dugoročno je za kontinuiranu prisutnost nužno medijima ponuditi sadržaj koji je zanimljiv i ima vrijednost vijesti, sadržaj koji doprinosi čitanosti ili gledanosti, odnosno koji zahtijeva promišljen i inovativan pristup i planiranje.

O fenomenu društvenih mreža je isprazno pisati, ako još niste vrijeme je da se uključite. Komunikacija na društvenim mrežama ima svoje zakonitosti i svoje zamke, pa ako vidite da u nečemu griješite i da je konkurencija ispred vas, stručni savjet je neophodan.

PR…marketing? – Iako se ove dvije aktivnosti razlikuju i nerijetko koriste odvojeno, naša dosadašnja iskustva govore da su rezultati najbolji ako se nadopunjuju i nadograđuju. Brojni su alati koji vam stoje na raspolaganju, a agencije na tržištu koje su se dokazale svojim radom i uspješnim kampanjama svojim će idejama otvoriti sasvim nove svjetove i pristupe te vašem poslovanju možda dodati baš onaj začin koji mu nedostaje.


Marina Karamatić Sopić, managing partner Ambrela komunikacija, agencije za Odnose s javnošću i organizaciju događaja

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.