Posve novi Chevrolet Camaro s V8 motorom i 432 KS vratio se u Europu nakon desetljeća odsutnosti, i to s dizajnom koji je isprva prepoznatljiv i posve moderan. Saznali smo i cijene za Hrvatsku – Camaro 6.2L V8 MT coupe (432HP) – 54.500 EUR dok će cijena za kabrio verziju biti nešto veća – Camaro 6.2L V8 MT convertible (432HP) – 60.000 EUR. Oba modela će se u hrvatskim salonima moći naći krajem godine.
Vozne karakteristike
Suvremen dizajn za 21. stoljeće izraz je Camarovog bogatog nasljeđa, s nosom u obliku slova V, širokim robusnim stavom i širokim stražnjim ramenima kao prepoznatljivim značajkama koje ukazuju na legendarnu prošlost, a istovremeno čine ovaj automobil suvremenom ikonom dizajna.
– Camaro je utjelovljenje snage, udobnosti i tehnologije, nudeći izvrsnu vrijednost za novac koju naši konkurenti ne mogu nadmašiti – kaže Wayne Brannon, predsjednik i izvršni direktor Chevrolet Europe.
Detaljno testiran u praksi na čuvenoj njemačkoj trkaćoj stazi Nürburgring, Camaro je dizajniran posebno za europske kupce, s posve novim ovjesom i cijelim nizom drugih poboljšanja.
Camarove vitalne statistike jednako su impresivne kao njegov dizajn. S ručnim prijenosom dolazi fantastični 6,2-litarski LS3 V8 motor s 432 KS i 569 Nm okretnog momenta pri 4.600 okretaja u minuti. To znači ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,2 sekunde za kupe i 5,4 sekunde za kabrioletsku izvedbu. Automatski prijenos uparen je sa 6,2-litarskim L99 V8 motorom s 405 KS koji daje 556 Nm okretnog momenta pri 4.300 okretaja u minuti.
Automatski kupe dostiže 100 km/h za 5,4 sekunde, s dodatne 0,2 sekunde za kabriolet. Camaro nudi impresivnu najveću brzinu od 250 km/h.
Posve europski
Ovaj automobil plijeni još izdaleka jer se njegov dubok, brujeći V8 motor čuje i najavljuje njegov skori dolazak.
Europski Camaro sličan je po sadržaju modelu 2SS koji je ponuđen na sjevernoameričkom tržištu. Novi model, prvi za Europu, dolazi s posve novim FE4 ovjesom razvijenim posebno za ovo tržište. Ovjes koji karakterizira povećanje čvrstoće i bočne stabilnosti koje znatno povećava performanse i upravljivost pri velikim brzinama pokazao se tako popularnim da će se nuditi s automobilima iz nove modelske godine u SAD-u s boljim paketima opreme. FE4 ovjes ima iznova ugođene prednje i stražnje amortizere i nove krute prednje (23 mm) i stražnje (24 mm) stabilizatore.
– Naš je cilj bio konstruirati precizniji sportski ovjes s boljim sposobnostima držanja podloge. Primijenili smo sve što smo naučili iz intenzivnih testiranja u praksi, na trkaćim stazama, kako bismo poboljšali geometriju ovjesa za glatkiju vožnju u zavojima, neutralniji balans tijekom oštrijih zavoja i što manje proklizavanje – rekao je Al Oppenheiser, glavni inženjer zadužen za Camaro.
Aktivno upravljanje gorivom
Premda ekonomična potrošnja goriva možda i nije najviše na listi prioriteta vlasnika Camara, sustav aktivnog upravljanja gorivom L99 motora automatski gasi četiri od osam cilindara tijekom niskih opterećenja čime se smanjuje potrošnja goriva. Ovo donosi uštede i do 7,5%.
Modeli Camara s ručnim mjenjačem imaju kombiniranu potrošnju od 14,1 litre na 100 km, dok su automatske verzije još bolje s kombiniranom potrošnjom od 13,1 litre na 100 km.