Zbog rastuće gospodarske krize i sve lošijeg standarda građana TDR će dio tereta povećanja trošarina preuzeti na sebe, a potrošačima svakog cjenovnog segmenta ponudit će po jedan brand s nepromijenjenom cijenom, rekao je Tomašković.
Tako će cijena Ronhilla, najprodavanijeg branda TDR-a, ostati 18 kuna, MC-a 16 kuna, a Benstona 14 kuna, dok će cijene ostalih brandova porasti za jednu kunu po kutiji.
Vlada je ovaj tjedan donijela uredbu kojom se proporcionalni dio trošarine na cigarete od 1. listopada povećava sa 30 na 33 posto maloprodajne cijene.
Na gubitku su svi – potrošači, proizvođači, trgovina i država
Tomašković ističe kako tom novom promjenom Hrvatska ima trošarine veće od onih koje svojim smjernicama zahtjeva EU (prema kojima bi udio ukupnog poreza u maloprodajnoj cijeni trebalo biti 60 posto) te kako ovim promjenama gube svi – potrošači, proizvođači, trgovina i država.
Za očekivati je smanjenje prihoda proizvođača i trgovine, kažu u TDR-u u kojem su izračunali da će im prihodi zbog novih trošarina pasti za 98 milijuna kuna, a prihodi trgovine pasti za 30 milijuna kuna.
Povećanje trošarina, ističu čelnici TDR-a, utjecat će i na daljnje povećanje neoporezovane potrošnje, a izostat će i očekivani prihodi proračuna.
Tomašković je kazao kako im nije jasan interes države za povećanje trošarina jer financijskih efekata nema, odnosno nema financijskog i ekonomskog opravdanja.
Naime, prema projekcijama TDR-a, država će povećanjem trošarine na cigarete od te trošarine i PDV-a u idućoj godini uprihodovati samo 24 milijuna kuna više.
Na dobitku šverc i nelegalno tržište
Profitirat će šverc, odnosno nelegalno tržište koje će se povećati za 20 milijuna kutija cigareta, na 65 milijuna kutija, tvrde u TDR-u napominjući i kako su trošarine na cigarete u Hrvatskoj tri puta veće nego u okruženju.
Čelni čovjek TDR-a također ističe kako su uvjeti u kojima posluju vrlo nestabilni, da se trošarine u Hrvatskoj prečesto mijenjaju. Ovo je već treća promjena i četvrti sustav trošarina u dvije godine i u tom su razdoblju trošarine porasle za čak 56 posto, kaže Tomašković.
Iz TDR-a navode i kako je duhansko tržište nakon poskupljenja 2009. palo za 10 posto, a kada se u ovoj godini djelomično počelo oporavljati rastom od pet posto, uvode se nova opterećenja.
