Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Coaching ili kako omogućiti razvoj potencijala

Kako biste što točnije shvatili što je coaching, počnimo od toga što nije. Coaching nije isto što i učenje, savjetovanje, mentoriranje, konzultiranje, trening ili terapija. Coaching nije ništa od toga. Coaching je omogućivanje realizacije unutarnjih potencijala osobe. Komunikacijom između coacha i klijenta istražuju se načini djelovanja klijenta, njegove/njene emocije, vjerovanja, vrijednosti.

Kako biste što točnije shvatili što je coaching, počnimo od toga što nije. Coaching nije isto što i učenje, savjetovanje, mentoriranje, konzultiranje, trening ili terapija. Coaching nije ništa od toga. Coaching je omogućivanje realizacije unutarnjih potencijala osobe. Komunikacijom između coacha i klijenta istražuju se načini djelovanja klijenta, njegove/njene emocije, vjerovanja, vrijednosti.

Sama riječ coach pokazuje da je izvorište takvog pristupa sport. Svaki veliki sportaš imao je i trenera – Michael Jordan, Tiger Woods, Roger Federer, Janica Kostelić, Blanka Vlašić. Iako je njihov talent nesporan, sami su nebrojeno puta izjavili da od njihove karijere ne bi bilo ništa da nisu imali trenera koji je izvukao ono najbolje iz njih.

Kako dati najbolje od sebe?

Jednako kao i u sportu, poslovno okruženje traži usredotočenost, koncentraciju i najbolju moguću izvedbu u određenim situacijama. No kako doći do toga ako već nemate te sposobnosti? Uz pomoć coacha. Osnova je coachinga razgovor koji treba doći do bitnih odrednica vašeg ponašanja, shvatiti vaš pogled na svijet i shvaćanje poslovnog okruženja u kojem se nalazite.

Coaching uočava i prepoznaje uzorke ponašanja. Iskusan coach provest će klijenta kroz tri oblika coachinga – izvedbu, razvoj i promjenu. Suočit će ga s vlastitim ponašanjem, postaviti sva potrebna pitanja kako bi klijent sam shvatio gdje može postići napredak i dati mu oruđa kojima će to napraviti.

Većina ljudi shvaća coaching kao proces u kojem će im netko pametniji, sposobniji i vještiji dati odgovore na sva njihova pitanja, što je pogrešno. Zadatak coacha jest da jasno i nepristrano objasni klijentu što zapravo radi, kako bi zajedno došli do novih spoznaja koje treba prenijeti u svakodnevni život.

Coach mora prepoznati vaš potencijal

Došlo je vrijeme u kojem su razlike između proizvoda i usluga toliko malene da ih je teško prepoznati. Ono što sada čini razliku između prosječnih i izvrsnih nešto je sasvim drugo: tko će prvi doći do novih ideja, proizvesti ih i upakirati na način koji će se najviše svidjeti kupcima, klijentima ili korisnicima.

U takvom okruženju coaching nastupa kao pokretačka snaga koja će osloboditi ljudski potencijal za stvaranje upravo takvih proizvoda i usluga.

Što radi coach? Jedan od najvažnijih zadataka coacha je rad s klijentom kojim će ga pripremiti za jasan, kvalitetan i fokusiran pristup rješavanju problema. To često uključuje bolje razumijevanje motivacije, namjera, ciljeva, vještina i strategija. Kako bi se to postiglo, coach treba jednostavan i elegantan model precizne komunikacije, set pitanja koja će pomoći menadžeru u razumijevanju.

U svijetu je razvijen čitav niz raznih pristupa coachingu, no većina njih slaže se u osnovnim postavkama – coach je kompetentan komunikator koji posjeduje tehnike i vještine potrebne za precizno prepoznavanje sposobnosti i unapređenje izvedbe klijenta na svim razinama.

NLP kao opcija

Postoji čitav niz komunikoloških metoda koje se rabe u coachingu pa možemo spomenuti neurolingvističko programiranje, koje je upravo u te svrhe razvilo metodu metamodela ili “modela preciznosti”. Uporabom metamodela coach ne daje savjete ili prijedloge nego uvježbava klijenta za vrhunsku izvedbu u slijedećim segmentima:

– mentalna izvedba (jasnoća, preciznost, razumijevanje)
– emocionalna izvedba (emocionalna inteligencija u odnosima s timovima suradnika, empatija)
– verbalna izvedba (vještine lingvističkog modeliranja i remodeliranja značenja)
– ponašanje (vještine kompetentnog vođenja, utjecaja, uvjeravanja, organiziranja i sl.).

Kako se coaching usredotočuje na izvedbu, tj. kvalitetnije modele ponašanja, coach mora znati prepoznati mogućnosti klijenta upotrebom različitih modela, procesa i intervencija koji će omogućiti klijentu da savlada i usvoji navedene vještine.

Na kraju treba naglasiti samo jedno: uvijek se može biti bolji, značilo to vama učinkovitiji, uspješniji, prihvatljiviji okolini ili nešto sasvim deseto. Kako smo svi tašti i volimo svoje navike, mane i pogreške, potreban nam je netko tko će pred nas staviti ogledalo i pokazati nam naše pravo lice.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.