Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

DOP

Coca-Cola HBC Hrvatska i dalje predvodnik u održivome i društveno odgovornome poslovanju

Coca-Cola HBC Hrvatska predstavila je novo Izvješće o održivome poslovanju za 2017. godinu, koje je pripremljeno u suradnji sa zagrebačkim Ekonomskim institutom.

Coca-Cola HBC Hrvatska predstavila je novo Izvješće o održivome poslovanju za 2017. godinu, koje je pripremljeno u suradnji sa zagrebačkim Ekonomskim institutom. Tvrtka je svoje prvo izvješće o održivome poslovanju objavila još 2003. godine kao jedan od pionira održivoga i društveno odgovornoga poslovanja u Hrvatskoj, a novo izvješće potvrdilo je da uspješno ispunjava ili nadmašuje ciljeve Skupine Coca-Cola HBC, koje slijedi. Skupina Coca-Cola HBC ubraja se među europske i svjetske predvodnike u održivome poslovanju, što potvrđuje višegodišnja prisutnost u samome vrhu Dow-Jonesova indeksa održivosti u industriji pića i uključenost u indeks FTSE4Good.

Od 2010. do 2017. godine Coca-Cola HBC Hrvatska potrošnju vode smanjila je za 11 %, a količinu otpada za 50 %. Izravna ispuštanja ugljikova dioksida smanjena su za 60 %, a ispuštanja ugljikova dioksida u lancu vrijednosti za 48 %. Ukupna potrošnja energije po litri proizvedenoga pića u punionici je u zadnjih deset godina smanjena za 15 %. U siječnju 2017. godine tvrtka je dobila certifikat zlatne razine prema standardu Europsko gospodarenje vodama (EWS), koji izdaje Europsko partnerstvo za vode (EWP), što je prvi certifikat EWS dodijeljen u Hrvatskoj.

Coca-Cola HBC Hrvatska ujedno je i jedan od najpoželjnijih poslodavaca u Hrvatskoj, a najbolje zaposlenike privlači i zadržava poticajnim radnim okruženjem te jasnim i visoko konkurentnim sustavom nagrađivanja. Nagrade zaposlenicima i rukovoditeljima povezuju se sa strateškim poslovnim ciljevima, ali i izvedbom u području ciljeva održivosti. Prosječna bruto mjesečna plaća u 2017. godini iznosila je 11.708 kuna, što je gotovo 23 % više od prosječne bruto plaće u industriji proizvodnje pića u Hrvatskoj. Svi muškarci i žene jednako su plaćeni za isti posao.

Studija o socio-ekonomskome utjecaju tvrtke iz 2016. godine pokazala je da svako radno mjesto u Coca-Coli u Hrvatskoj podržava 18 radnih mjesta u njezinu lancu vrijednosti. Coca-Colin je sustav, izravno ili neizravno, odgovoran za stvaranje 8700 radnih mjesta s punim radnim vremenom, što je oko 0,6 % ukupne radne snage zaposlene u Hrvatskoj. Ukupna dodana vrijednost poslovnoga sustava Coca-Cole prema toj studiji u 2016. godini iznosila je oko 1 milijardu i 800 milijuna kuna ili 0,5 % hrvatskoga BDP-a. Svaka kuna koju ostvari Coca-Cola stvara 7 kuna dodane vrijednosti u hrvatskome gospodarstvu.

„Mi u Coca-Coli HBC Hrvatska smatramo da društvena odgovornost i principi održivoga poslovanja nisu u potpunosti ostvarivi bez ulaganja u zajednicu. Zato neprestano ulažemo u različite projekte kojima nastojimo pridonijeti poboljšanju kvalitete života te rješavanju nekih od ključnih problema zajednice, a pritom smo posebno usredotočeni na mlade i okoliš. Od 2012. do 2016. godine Coca-Cola HBC Hrvatska uložila je preko 9 milijuna kuna u projekte koji podupiru lokalnu zajednicu. U 2016. godini u zajednicu je uloženo 1,3 milijuna kuna, a u 2017. godini više od 2,6 milijuna kuna, što je 5,8 % dobiti prije oporezivanja”, istaknula je Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole HBC za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju.

Višegodišnji projekt Coca-Colina podrška mladima u prošloj i ovoj godini za više od 1000 mladih koji više nisu u sustavu obrazovanja, ali još nisu zaposleni, omogućio je besplatne dodatne edukacije za stjecanje znanja i vještina koje su tražene na tržištu i s kojima imaju mnogo veće mogućnosti za pronalazak posla. Sljedeće godine broj polaznika bit će još veći jer se planira uključiti 1700 mladih. Povodom 50 godina poslovanja u Hrvatskoj Coca-Cola je mladima u zajednici poklonila i tri suvremeno uređena i tehnološki vrhunski opremljena prostora za učenje i rad na javnim sveučilištima u Dubrovniku, Puli i Osijeku.

Kad je riječ o zaštiti okoliša, tvrtka je posebice usmjerena na očuvanje vodenih resursa. U sklopu projekta Od izvora do mora u suradnji s udrugama i lokalnim zajednicama Coca-Cola organizira akcije čišćenja obala mora, jezera i rijeka od ambalažnoga otpada.

Nakon predstavljanja Izvješća o održivome poslovanju održana je panel-rasprava o važnosti nefinancijskoga izvješćivanja i informiranja dionika o usklađenosti poslovanja pojedine tvrtke s ciljevima održivosti i načelima društveno odgovornoga poslovanja, na kojoj su uz Ružu Tomić Fontanu, sudjelovali i Hrvoje Krstulović, predsjednik Uprave ZB Investa i Udruženja društava za upravljanje investicijskim fondovima pri HGK-u, Mirjana Matešić, ravnateljica HRPSOR-a, dr. sc. Mislav Ante Omazić, izvanredni profesor na Ekonomskome fakultetu u Zagrebu te Miodrag Šajatović, glavni urednik poslovnoga tjednika Lider.

Sudionici rasprave razgovarali su o tome zašto je važno objavljivati i nefinancijska izvješća, o tome kakva je njihova kvaliteta, tko ih i koliko čita i prati napredak na području održivosti i društveno odgovornoga poslovanja te koliko različiti dionici uzimaju u obzir podatke o društvenoj (ne)odgovornosti tvrtke pri oblikovanju svojega stava o njoj i donošenju odluka o kupnji proizvoda dionica, odobravanju kredita i akvizicijama.

„Naše je duboko uvjerenje da održivo i odgovorno poslovanje nema alternativu. Tvrtke moraju pratiti promjene i očekivanja potrošača i zajednice. Moraju davati svoj aktivni doprinos u rješavanju zajedničkih problema. Moraju biti svjesne svoje široke odgovornosti i svoj utjecaj iskoristiti za dobrobit svih dionika, ne samo svojih dioničara”, zaključila je Ruža Tomić Fontana.

 


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.