Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Edukacija

Kako od dobrog poduzeća napraviti izvrsno

Poanta popularne knjige Jima Collinsa „Good to great” jest kako nam je upravo osrednjost glavni neprijatelj i najčešće jedina prepreka na putu do uspjeha. Ako se zadovoljimo samo dobrim, nikada nećemo imati motivaciju niti želju za izvrsnim – poručuje nam autor te dodaje kako iza tog zaključka stoji višegodišnja analiza najboljih poduzeća s timom stručnjaka.

Poanta popularne knjige Jima Collinsa „Good to great" jest kako nam je upravo osrednjost glavni neprijatelj i najčešće jedina prepreka na putu do uspjeha. Ako se zadovoljimo samo dobrim, nikada nećemo imati motivaciju niti želju za izvrsnim - poručuje nam autor te dodaje kako iza tog zaključka stoji višegodišnja analiza najboljih poduzeća s timom stručnjaka.

Faktori poput stanja na tržištu nisu presudni u analizi jer takve okolnosti jednako djeluju na sve konkurente u pojedinoj grani gospodarstva, no usprkos tome uvijek se pojedina poduzeća iskristaliziraju kao najbolja.

Dobro poslovanje – najveći neprijatelj

U čitavoj knjizi autor naglašava kako nismo skloni promjenama ako je nešto dobro, upravo nas osrednjost demotivira za promjene i napredak koji su danas nužni u poslovanju. Nažalost, primjere navedenog poslovanja vidimo svuda oko sebe, no usprkos tome vodeća poduzeća kroz povijest demonstriraju strategiju koja vodi do uspjeha.

U knjizi se spominje savršen primjer iz povijesti čija je strategija i danas na snazi, Robert Bosch. Iako su za vrijeme njegova djelovanja zbog izuzetno teške financijske situacije vlasti zagovarale povećanje radnog vremena i smanjenja plaća, Bosh je napravio suprotno. Radno vrijeme smanjio je na šest sati, uveo dodatnu smjenu te svim radnicima povećao plaću. Rezultat je izvrsno poslovanje, koje i danas prati Bosch.

Od dobrog do najboljeg

Karakteristike najboljih, osobito za naša područja, gotovo su nevjerojatna. Radno vrijeme manje od osam sati, radnici s bogatim i sretnim obiteljskim životom pod vodstvom pojedinaca, koji ponajprije sebe krive za eventualni neuspjeh poduzeća. Dakako, sve to je popraćeno visokim plaćama, izraženom korporativnom kulturom i osjećajem pripadnosti poduzeću.

Današnji je primjer primjene te strategije sveprisutni Google, apsolutni lider u svom sektoru, koji u znak zahvalnosti – sukladno učenju – zaposlenicima omogućuje izvrsne uvjete za rad, slobodu i daje im veliku plaću.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.