Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

DOP

Desetljeće Nestlé ulaganja u zdravije generacije u regiji

Konferencijom “Savez za zdraviju budućnost” Nestlé i partneri obilježili su 10 godina snažne prisutnosti u zemljama regije.

Konferencijom “Savez za zdraviju budućnost” Nestlé i partneri obilježili su 10 godina snažne prisutnosti u zemljama regije. Pred više od 150 stručnjaka iz područja nutricionizma, zdravlja i obrazovanja, raspravljalo se o prehrambenim i zdravstvenim trendovima unutar regije te o budućnosti hrane. Predstavljeni su i rezultati regionalnog projekta kompanije Nestlé koji je od početnih 2.000 djece tijekom desetljeća obuhvatio više od njih 200.000 iz 1.776 osnovnih škola u Hrvatskoj (projektom Vrtim Zdravi Film), Srbiji (projektom Zdravo rastimo) te Bosni i Hercegovini (projektom Zdravo).

Prehrambeni i zdravstveni trendovi prikazani su kroz rezultate istraživanja o navikama i ponašanju osnovnoškolske djece kada su u pitanju prehrana, dijeta te tjelesna aktivnost kao i vrijeme provedeno uz ekrane. Istraživanje pokazuje da prosječno svega trećina djece u regiji ima preporučenih 5 obroka dnevno, čak 1 od 10 njih ne jede u obrocima, dok su s druge strane dobri pokazatelji da redovito doručkuje 7 od 10 djece. Znanje o optimalnom dnevnom nivou tjelesne aktivnosti posjeduje približno 50% djece, ali svejedno je minimalno 60 minuta dnevno tjelesno aktivno manje od  40% njih.  Svojom tjelesnom težinom zadovoljno je nešto manje od 50% djece te čak 8 od 10 njih stalno ili povremeno razmišlja o svojoj težini. „Rezultati ukazuju da je pandemija tjelesne (ne)aktivnosti prisutna u zemljama regije,  da u posljednjih 5 godina bilježimo porast djece koja pred ekranom provode znatno više vremena u odnosu na preporuke te da raste nezadovoljstvo fizičkim izgledom. Stoga je potrebno nastaviti s edukacijom ne samo djece već i njihovim roditelja kao i subjekata u školama kako bi utjecali na pozitivne trendove.“ – izjavila je dr.sc. Dijana Mayer,epidemiolog iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Kada je riječ o budućnosti hrane naglasak je na pružanju pomoći roditeljima i odgajateljima u usmjeravanju djece prema zdravim životnim navikama te prilagođavanju portfelja proizvoda globalnim trendovima, naglasili su iz kompanije Nestlé. „Ljudi danas sve više traže ravnotežu u što boljem izboru namirnica s naglaskom na namirnice biljnog podrijetla. S obzirom na to da su prirodni resursi ugroženi, moramo razmišljati o održivom sustavu hrane – ne samo o namirnici, nego i o cijelom putu njenog nastanka. Bez zdravog okoliša nema ni zdrave hrane. Na tom putu oslonit ćemo se na znanost i nove tehnologije, koje će dati rješenja za optimalan uzgoj hrane – izjavila je mag. nutr. Koraljka Novina Brkić, Nestlé Adriatic.

Na konferenciji se raspravljalo i o uzrocima nastanka i nestanke debljine kod djece te potrebi multidisciplinarnog pristupa zdravlju. „Gotovo 30% djece u Europi ima prekomjernu tjelesnu masu, a situacija u regiji nije puno drugačija. Budući da dijete nije odgovorno za svoje zdravlje i nutritivni status već njegovi roditelji, ali i cjelokupno društvo na lokalnom i globalnom nivou, potrebno je ustrajno raditi na motivirajućem okruženju“ – izjavila je dr.sc. Tena Niseteo, predsjednica Hrvatskog saveza nutricionista.

Kako se promijenila struktura bolesti i koji su to čimbenici koji utječu na zdravlje dotaknula se u svom izlaganju predsjednica Europskog udruženja za dječju gastroenterologiju, hepatologiju i prehranu prof.dr.sc. Sanja Kolaček: „Prvih 10 godina djetetovog života je ključno, tijekom tog razdoblja različiti okolišni čimbenici poput prehrane, tjelesne aktivnosti i zagađenja mogu utjecati na to da kasnijih desetljeća života osoba obolijeva od raznih autoimunih, kardiovaskularnih i drugih bolesti. Ako nešto želimo mijenjati moramo to raditi u tih prvih 10 godina i za to nije dovoljan jedn profil stručnjaka već je potreban tim, podrška šire zajednice. Samo uporan timski pristup može učiniti razliku.“

Na kraju konferencije, koju je moderirala prof.dr.sc. Darija Vranešić-Bender, govornici su se složili da su uloga roditelja, suradnja privatnog i poslovnog sektora te vršnjačka edukacija ključni za odgoj zdravijih generacija. Sukladno tome, kompanija Nestlé najavila je još ambicioznije planove. „Budućnost projekta vidimo kroz povećanje broja uključene djece i roditelja, povećanje investicije od 25% u odnosu na raniju godinu, nastavku suradnje s našim dosadašnjim partnerima te povezivanju s drugim nacionalnim programima s ciljem stvaranja zdravijih navika kod djece.“ – zaključila je Neli Angelova, direktorica komunikacija za JI tržište te pozvala sve dionike na zajedničko djelovanje.

O PROJEKTU LOKALNO

  • Globalna inicijativa Nestlé for Healthier Kids provodi se u više od 80 zemalja svijeta s ciljem educiranja djece osnovnoškolske dobi o važnosti pravilne prehrane i bavljenja tjelesnom aktivnošću.
  • Regionalno se projekt provodi kao Vrtim Zdravi Film u Hrvatskoj, u Srbiji Zdravo rastimo te u Bosni i Hercegovini Zdravo.
  • Promocija proizvoda internim je politikama strogo zabranjena.
  • Tijekom 10 godina na razini regije kroz projekt je educirano više od 200.000 učenika iz 1.776 osnovnih škola te 35.000 roditelja, dok je u implementaciju uloženo 360.000 eura.
  • Hrvatski školski sportski savez partner je u provedbi projekta Vrtim Zdravi Film.
  • U Hrvatskoj je kroz projekt Vrtim Zdravi Film od početnih sedam škola i 515 učenika do desete sezone obuhvaćen čak 67.541 učenik iz 952 osnovne škole te 15.000 roditelja, uz investiciju kompanije u iznosu većem od 500.000 eura.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.