Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Digitalizacija i kontrola opskrbnih lanaca ključ uspjeha tvrtki koje posluju s Njemačkom

Glavne teme razgovora bile su jačanje hrvatsko-njemačkih odnosa i utjecaj recentnih globalnih događanja na gospodarstvo.

Kesić Šapić, Harms, Radoš, Šćulac Domac, Stipić Kobali

Predstavnici Hrvatske gospodarske komore sastali su se jučer s njemačkim gospodarskim izaslanstvom na čelu s Odborom njemačkog gospodarstva za istočnu Europu (Ost-Ausschluss) i Udruge za upravljanje lancem opskrbe, nabavu i logistiku (BME). Glavne teme razgovora bile su jačanje hrvatsko-njemačkih odnosa i utjecaj recentnih globalnih događanja na gospodarstvo.

Potpredsjednik HGK za industriju i održivi razvoj Tomislav Radoš uvodno je istaknuo kako već postoji dosta zajedničkih projekata hrvatsko-njemačkih tvrtki, ali da je njihova implementacija ključ.

„HGK je sve više orijentirana na tržište, ključne teme za nas su digitalizacija i internacionalizacija. Njemačke institucije će nam u tome biti važni partneri, nadam se na obostranu dobit. Uz poznata strateška područja poput industrije i energetike, važno je potaknuti i investicije malih i srednjih poduzeća. Danas smo u turbulentnim vremenima, naše tvrtke se susreću s brojnim izazovima na dnevnoj bazi zbog konflikta Rusije i Ukrajine. Nadamo se mirnom rješenju, ali sada je nužno pomagati poduzetnicima na državnoj razini“, naglasio je Radoš.

Izvršni direktor Ost-Ausschlussa (OA) Michael Harms pohvalio je suradnju s HGK, kao i transformaciju Komore prema tržištu, a  Olaf Holzgrefe iz BME-a kazao je kako u posljednjih desetak godina svjedoči brzoj profesionalizaciji i razvoju hrvatskih kompanija. „Kompanija koje sudjeluju u radu s nama nema mnogo u brojčanom pogledu, ali su jako kvalitetne. Najveća potreba naših tvrtki je diversifikacija, to nam je pokazala pandemija, kao i ulaganje u ljude. Opskrbni lanci se zatvaraju i mijenjaju, Njemačka je donijela zakon prema kojem tvrtke moraju biti odgovorne za svoje opskrbne lance od početka do kraja, a one koje to mogu dokazati bit će u velikoj prednosti na njemačkom tržištu, ali i na razini EU-a“, izjavio je Holzgrefe, poručivši tvrtkama da ulažu u digitalizaciju procesa danas jer sutra neće imati posla.

U sastavu njemačkog izaslanstva bile su tvrtke iz različitih sektora gospodarstva, od obnovljivih izvora energije, željeznica i telekomunikacija, do IT-a, zrakoplovne i prehrambene industrije te trgovine. Energetičare je zanimala budućnost razvoja domaćeg tržišta i transformacija prema OIE. Direktorica Sektora za industriju i održivi razvoj HGK Marija Šćulac Domac je proizvodnju od 3000MW iz OIE-a navela kao realnu brojku za realizaciju do 2030. godine. „Trenutno uvozimo 30 posto naših potreba za energijom i to nastojimo promijeniti te postati neto izvoznik energije, a za to će nam trebati potpora stranih investitora“, pojasnila je Šćulac Domac.

Poseban interes je pokazan za snažniju suradnju u turizmu, IT sektoru te razvoju pametnih gradova. Njemački poduzetnici su od HGK zatražili da što aktivnije sudjeluje u digitalizaciji poslovnih procesa. 

Inače, Ost-Ausschluss je utemeljen 1952. godine i najstarija je regionalna inicijativa njemačkog gospodarstva s preko 300 tvrtki članica. Blisko surađuju sa saveznom vladom i vladama partnerskih zemalja, rade na uklanjanju trgovinskih barijera i poboljšanju gospodarskog okvira u regiji. BME, pak, djeluje od 1954. godine kao profesionalna udruga voditelja opskrbnih lanaca, kupaca i logističara u Njemačkoj i srednjoj Europi. Imaju gotovo 10.000 članova, od malih poduzeća do velikih kompanija, čiji je obujam kupnje u 2010. iznosio 1,25 bilijuna eura.

Što se tiče robne razmjene Hrvatske i Njemačke, ona je u 2021. dosegla 6,4 milijarde dolara. Njemačka je naš glavni vanjskotrgovinski partner i četvrti najveći strani ulagač u Hrvatsku. Domaći izvoz u Njemačku je u 2018. imao udio od cca 0,2 posto u ukupnom njemačkom uvozu, a ključne pokrajine s kojima ostvarujemo gotovo dvije trećine vanjskotrgovinske razmjene su Bavarska i Baden-Württemberg.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.