Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Domaće franšize postaju novi zamašnjak hrvatskog gospodarstva

U Hrvatskoj djeluje 230 franšiznih sustava među kojima je više od sedamdeset domaćih.

Žarko Tušek (foto Bože Tomić)
Žarko Tušek (foto Bože Tomić)

U Hrvatskoj djeluje 230 franšiznih sustava među kojima je više od sedamdeset domaćih. Ta industrija zapošljava 20.000 ljudi, a uz nju je vezano još podjednako djelatnika u dobavnom lancu. Zbog toga je razvoj franšiznog poslovanja izuzetno važan za cjelokupno gospodarstvo.

Hrvatska posljednjih godina bilježi procvat franšiza. Najviše se franšiza razvija u sektorima ugostiteljstva, edukacije i zabave, no ima ih i u područjima vezanima uz zdravlje i ljepotu, kućne ljubimce, nekretnine, prijevoz te računovodstvo.

Većina njih predstavlja se u Zagrebu na Sajmu franšiza i poslovnih mogućnosti.

Na otvorenju Sajma je istaknuto kako mnogi poduzetnici u franšiziranju vide najbolji način za razvoj brenda i širenje poslovanja, a da primateljima franšiza one omogućuju sigurniji i brži put do uspjeha.

„Vjerujem da će razvoj hrvatskih franšiza napredovati te da će hrvatsko gospodarstvo nastaviti ispoljavati ozbiljne franšize kojima će osvajati svjetsko tržište“, kazao je Žarko Tušek, predsjednik Odbora za gospodarstvo Hrvatskoga sabora, na 3. Forumu franšiza Hrvatske gospodarske komore koji se održava u sklopu Sajma franšiza i poslovnih mogućnosti.

Andrija Čolak, osnivač Colak Franchise Consulting Group i suosnivač franšize Surf’n’Fries, rekao je da bi se Hrvatska trebala ugledati na Novi Zeland. Te dvije zemlje imaju sličan broj stanovnika, no udio franšizne industrije u BDP-u Novog Zelanda iznosi čak 14 posto. To je više od udjela turizma u BDP-u Hrvatske.

„U idućih pet godina Hrvatska bi mogla imati tristo franšiza. Franšiziranjem izvozimo znanje i proizvode te stabiliziramo ekonomiju na razini mikropoduzetništva. Koliko je dobro investirati u franšizno poslovanje, potvrđuju i investicijski fondovi. Naime, njihove su investicije donedavno bile usmjerene na IT i farmaceutsku industriju, a sada se okreću franšizama. Franšize omogućuju skaliranje poslovanja i sigurnije su što se povrata investicije tiče“, istaknuo je Čolak.

Uz Surf’n’Fries najpoznatija hrvatska franšiza u svijetu je Muzej iluzija.

„Domaće franšize postaju novi zamašnjak hrvatskog gospodarstva. Franšize poduzetnicima početnicima omogućuju da u posao uđu s minimalnim rizikom te da uz standardizirane procese i mentorstvo davatelja franšiza razviju profitabilno poslovanje na duge pruge. Ponosni smo što na Sajmu franšiza sudjeluje sedamdesetak davatelja franšiza te tvrtki iz pratećih industrija, ali i što znamo da se u zemlji trenutačno razvija desetak novih franšiza“, rekao je Igor Zlatar, organizator Sajma franšiza i poslovnih mogućnosti.

Među izlagačima na Sajmu su Batak Grill, Curry Bowl, Fish Delish, Molo Longo, Dog & Style, Coding Giants i Mali divovi.

Sajam franšiza i poslovnih mogućnosti održava se pod pokroviteljstvom Odbora za gospodarstvo Hrvatskoga sabora.

Partneri Sajma su Hrvatska udruga za franšizno poslovanje, Grupacija tvrtki za franšizno poslovanje Hrvatske gospodarske komore i Colak Franchise Consulting Group.

Glavni su sponzori Sajma tvrtke Postmii i Husse.

Sajam u Family mallu u zagrebačkom Jankomiru traje dva dana. Nastavlja se sutra – u subotu 23. rujna 2023. Ulaz je za sve zainteresirane slobodan.


Pročitajte još:

Marketing i prodaja

Kod vođenja prodajnih razgovora dobro obučen prodavač ne prelazi odmah na stvar tj. ne počinje prodavati odmah jer zna da je za uspješnu prodaju...

Lifestyle

Samopouzdanje, kao i većina drugih vještina, može se naučiti i bitno poboljšati.

Edukacija

Poslodavci se najviše boje toga da ćete otići jednom kada pronađete posao koji više odgovara vašim kvalifikacijama.

Lifestyle

Uspješni poduzetnici su strastveni, inovativni, zahtjevni i brižni. Pročitajte u čemu se krije tajna njihovih uspjeha.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.