Dugoročni uspjeh korporacija ovisi o orijentiranosti njihovih poslovnih modela ka podupiranju dugoročnosti čovječanstva

obnovljivi izvori energije budućnost su Hrvatske

Ususret Danu ekološkog duga kojeg obilježavamo 29. srpnja, Schneider Electric objavio je svoju predanost promicanju kompatibilnosti s jednim-planetom kao nužnom preduvjetu dugoročnog poslovnog uspjeha. U ponedjeljak 22. srpnja u 16 sati bit će predstavljen White Paper „Poslovni argumenti za prosperitet kompatibilan s jednim-planetom” na otvorenom Tweet-Chatu na kojem možete sudjelovati s #SEMoveTheDate. White Paper izlaže detaljan pristup i daje popratnu metriku za postizanje kompatibilnosti s jednim-planetom i prosperitet ljudske vrste. Izrađen je u suradnji s  Mrežom za globalni ekološki otisak, međunarodnom organizacijom koja se bavi pitanjima održivosti i prva je uvela pojam ekološkog otiska.

Od kada je svijet početkom 1970ih pao u ekološki dug, Dan ekološkog duga na kalendaru se pomiče. Prije trideset godina bio je u listopadu, a prije dvadeset godina u kasnom rujnu. Nakon nedavnog usporavanja, brzina njegova kretanja po kalendaru ponovo se ubrzala u prošle dvije godine zbog povećanja emisija ugljika.Dan ekološkog duga je dan na koji ljudska potražnja za hranom, vlaknima, drvom i apsorpcijom ugljika (globalni ekološki otisak) nadmaši količinu bioloških resursa koje Zemljini ekosustavi mogu obnoviti u godinu dana (globalni biokapacitet). Prema Mreži za globalni ekološki otisak, Dan ekološkog duga se ove godine obilježava najranije ikada, 29. srpnja. To znači da čovječanstvo troši biološke resurse 1,75 puta brže nego ih priroda može obnoviti, pogoršavajući ekološki deficit četiri mjeseca godišnje crpeći Zemljin prirodni kapital. Kaže se da čovječanstvo „troši“ 1,75 planeta. Emisije ugljika čine 60% ukupnog ekološkog otiska.

Trend je reverzibilan

Kompatibilnost s jednim-planetom zahtijeva vraćanje datuma Dana ekološkog duga najmanje na 31. prosinac ili ranije. Dekarbonizacija gospodarstva ima snažan utjecaj na pomicanje datuma. Prema Mreži za globalni ekološki otisak, smanjivanjem emisija ugljika na pola, pomaknuli bismo datum za tri mjeseca. Schneider Electric proteklih dvije godine surađuje s Mrežom za globalni ekološki otisak na pronalaženju rješenja. Njihovo istraživanje pokazalo je da bi se, kada bi 100% postojećih zgrada i industrijske infrastrukture bilo opremljeno dostupnim tehnologijama energetske učinkovitosti i obnovljive energije Schneider Electrica i njegovih partnera, a bez promjene ljudskih navika, datum Dana ekološkog duga mogao pomaknuti unatrag za barem 21 dan. Drugim riječima, već sama rekonstrukcija energetskog sustava mogla bi pomaknuti datum za tri tjedna. Gledano iz druge perspektive, ako Dan ekološkog duga pomaknemo pet dana svake godine, postići ćemo kompatibilnost s jednim-planetom prije 2050., kako je i predviđeno Pariškim sporazumom o klimatskim promjenama.

„Vodeća kompanija poput Schneider Electrica, čija se korporativna strategija temelji na upravljanju energijom i učinkovitom raspolaganju resursima, koristi benefite naprednog poslovnog modela, izgrađenog na ideji izvlačenja čovječanstva iz ekološkog duga,“ izjavio je osnivač Mreže za globalni ekološki otisak, Mathis Wackernagel.

“Kompatibilnost s jednim-planetom mora postati novo mjerilo u definiranju pomaže li određena poslovna strategija društvu u pomicanju Dana ekološkog duga ili ne,” rekao je Xavier Houot, viši potpredsjednik Globalne sigurnosti, okoliša i imovine u Scheider Electricu. “Takav način mjerenja nužno nameće potrebu promatranja poslovanja izvana i introspekciju: Posluje li naša tvrtka u okviru ograničenja jedne-planete? i Pomažu li naše ponude klijentima u osjetnom smanjenju ekološkog duga? Ako su odgovori pozitivni, postizanje dugoročnog prosperiteta puno je vjerojatnije. Biti dio rješenja postaje sve važnije u očima investitora, tržišta…i milenijalaca!“

Implikacije za poslovanje

U 2019, Schneider Electric i Mreža za globalni ekološki otisak udružili su se i pozvali vodeće ljude poslovnog svijeta da ustanove na koji bi način strategije kompatibilnosti s-jednim-planetom mogle pomoći u diferencijaciji i podizanju vrijednosti na tržištu. Tvrtke jednog-planeta su tvrtke čija roba i usluge doprinose usklađivanju zahtjeva čovječanstva s mogućnostima ekosustava Zemlje. Konkretnije, tvrtke čiji poslovni modeli istovremeno doprinose povećanju dobrobiti čovječanstva i sigurnosti resursa (vidi Sliku 2) vjerojatno će dugoročno biti ekonomski uspješnije od tvrtki čije je poslovanje nespojivo s potrošnjom jednog-planeta, koje će se neizbježno morati suočiti sa smanjenom potražnjom i povećanjem rizika.

Prema White Paperu, kriterij za evaluaciju poslovnih strategija utvrđuje se prema dva ključna pitanja: „Poslujem li u okvirima ograničenja jednog-planeta?“ i „Pomaže li moja ponuda klijentima da se izvuku iz ekološkog duga?“. Pod naslovom „Poslovni argumenti za prosperitet kompatibilan s jednim-planetom“, White Paper izlaže strategije pružanja dugoročne vrijednosti za nekoliko tvrtki iz različitih područja, poput energetike, prehrane, zdravstvene skrbi i gospodarenja otpadom.

Podijeli

Odgovori

Top